Citat:
Ursprungligen postat av
Intervallstart
Det er ikke sant.
Kan du ikke lese om saken i stedet for å gjengi hva andre har skrevet?
Bendiksen har selvsagt ikke spurt etter en navngitt salve han vet er ulovlig - det faller på sin egen urimelighet. Det har han jo forklart seg om. Han spurte etter en salve med bestemte emner og egenskaper for hennes skadetilfelle. Det er fullstendig ulogisk at hun med vilje skulle ta en salve som slår positivt ut i dopingtester. Helt meningsløst.
Vadå inte sant? Menar du att sarinen ljuger? Hur vet du att hon ljuger och inte bendiktsen?
Du skriver själv att salvan var bra för att läka brända läppar eftersom bendiktsen säger sig ha blivit rekommenderad denna vilket du tror på.
Då kan det ju ha varit så att bendiktsen visste att salvan var överlägsen på att läka brända läppar. Han var säker likt andra läkare att det inte skulle ge utslag som doping med så liten mängd på läppen. Han sa detta till Johaug när den första krämen inte funkade. Det är därför han tar på sig ansvaret. Detta är en mer logisk variant än historien de uppgav som du ju efterfrågade, även fast jag tror mer på microdopingen. Du har bara deras ord ang det ”ovetande”.
Det huvudsakliga är att den historien de angivet, där bendiktsen och johaug inte vet vad clostebol är och inte ser en stor röd triangel med märket ”doping” under upprepad hantering av salvan i 10 dagar, är
totalt orealistiskt och faktiskt bortom rimligt tvivel
falsk.
Därav kan vi inte tro på den officiella förklaringen . Eftersom vi inte har fått någon alternativ förklaring får vi anta att johaug var medvetet dopad som man ju brukar göra i sådana här fall likt Jenny Fransson.
Jag ”hatar” inte johaug som vissa verkar tro även fast hon förtjänar att man raljerar här ibland om hennes doping. Och hade man kunnat ange en trovärdig historia med trovärdiga bevis hade jag trott på den. Men som det är och bör vara krävs det mycket och stark bevisning för att fria en utövare som har anabola i blodet. Dessa kan då undvika att dömas enligt wadas dopingdefinition och är då inte att anse som ”dopade”.
Eller om Johaug erkänt att det var så att de ville pröva med steroidsalvan medvetna om clostebolen och historiens andra logistiska orimligheter osv varit eliminerade, samt att det funnits vetenskapliga belägg för krämens förträfflighet på läppar, och johaug hade accepterat 4 års avstängning hade jag inte sagt något när hon då kommit tillbaka nästa år.
Men nu har man hittat anabola i hennes blod och förklaringen går helt enkelt inte att tro på, lika lite som man kunde tro på Baghdad Bob när det begav sig. En uppenbar lögn är en uppenbar lögn.