2021-03-15, 01:14
Medlem
Jag lyssnar på rättegången när christoffer berättar om kvällen, han säger att han sätter sig vid datorn och överför pengar till hans konto från offrets konton.

kan någon svara på detta, Hur kan man vara så efterbliven att man inte tror polisen kommer se vilket konto pengarna överfört till,

Han måste ju vara den mest efterblivna idioten på denna jord.

Det brinner i mitt huvud när jag lyssnar på honom. Hoppas de kastar nyckeln till cellen och aldrig släpper ut denna pundare. Man kan ju önska att någon där inne kommer knulla sönder denna snubbe. Jag hade iaf gjort de.
Citera
2021-03-15, 01:18
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Jag lyssnar på rättegången när christoffer berättar om kvällen, han säger att han sätter sig vid datorn och överför pengar till hans konto från offrets konton.

kan någon svara på detta, Hur kan man vara så efterbliven att man inte tror polisen kommer se vilket konto pengarna överfört till,

Han måste ju vara den mest efterblivna idioten på denna jord.

Det brinner i mitt huvud när jag lyssnar på honom. Hoppas de kastar nyckeln till cellen och aldrig släpper ut denna pundare. Man kan ju önska att någon där inne kommer knulla sönder denna snubbe. Jag hade iaf gjort de.

Jag med har funderat på det , han är mest troligt helt efterbliven , det kan ju även ha inverkan att han var rejält hög på kokain. Ingen förmildrande omständighet i sig.
Citera
2021-03-15, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Jag med har funderat på det , han är mest troligt helt efterbliven , det kan ju även ha inverkan att han var rejält hög på kokain. Ingen förmildrande omständighet i sig.
Hans tidigare lärare och även kamrater och chefer borde ha någon uppfattning om den saken, men jag tycker inte det har varit så mycket skriverier här i tråden om huruvida det fattas någon skruv. Man har därför fortfarande inte någon uppfattning om vad det är för en människa. Han är fortfarande som ett frågetecken för mig. Snäll sade hans mamma att han var och det kan han ju ha varit till vardags. Men sen vet man inte mer.
Citera
2021-03-15, 02:42
Bannlyst
Det här måste ju gå till HD? Om juristdomare i tingsrätten vill döma VK till mord samt de båda hovrättsråden i hovrätten men ändå blir frikänd så är det ju något som HD bör slå fast en gång för alla.
Citera
2021-03-15, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Förvånad över att det inte är fler som reagerar över att två nämndemän tillsammans med en domare under utbildning (assessor) kör över de två ordinarie domarna.
Jag fattar inte hur nämndemän och klåpare (assessorer) tänker i deras huvuden när de tar beslut som går stick i stäv med vad de erfarna kompetenta domarna säger?

Jag menar, dom sitter väl i samma rum och överlägger domen? Hur kan man som sketen nämndeman utan koll på lagboken vara så envis med att just göra sin version gällande och försöka säga emot de riktiga juristdomarna?

Hade jag varit nämndeman så hade jag dömt precis som juristdomaren gjorde istället för att börja fabulera och riskera rättssäkerheten genom min uppenbara juridiska inkompetens. De här nämndemännen är ju där bara för 500 kronor i arvode. Hur fan kan man vara så envis att man vill vara skiljaktig?
Citera
2021-03-15, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Jag fattar inte hur nämndemän och klåpare (assessorer) tänker i deras huvuden när de tar beslut som går stick i stäv med vad de erfarna kompetenta domarna säger?

Jag menar, dom sitter väl i samma rum och överlägger domen? Hur kan man som sketen nämndeman utan koll på lagboken vara så envis med att just göra sin version gällande och försöka säga emot de riktiga juristdomarna?

Hade jag varit nämndeman så hade jag dömt precis som juristdomaren gjorde istället för att börja fabulera och riskera rättssäkerheten genom min uppenbara juridiska inkompetens. De här nämndemännen är ju där bara för 500 kronor i arvode. Hur fan kan man vara så envis att man vill vara skiljaktig?
Men det som gäller ska ju vara"hellre fria än fälla", och var finns bevisen på att V har mördat? När det gäller CÖ tycker jag att det bara finns ett riktigt bevis på att han har mördat Lars, och det är att han berättar för V att han pratade med Lars när han "gurglade", vilket får tydas som dödsrosslingar förmodligen pga den stora blödningen.
Han berättade ju det i telefon efteråt i någon chat som sedan blivit avslöjad.
Citera
2021-03-15, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Förvånad över att det inte är fler som reagerar över att två nämndemän tillsammans med en domare under utbildning (assessor) kör över de två ordinarie domarna.

Citat:

...och jag å min sida fattar inte varför man postar felaktig information (se det fetade) och utifrån dessa felaktiga(!) påståenden försöker föra resonemang.

Läs åtminstone första raden i denna länk:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Assessor

Om det känns jobbigt för er båda att behöva klicka på länken, så hjälper jag gärna till med att citera:
"Assessor är i Sverige en färdigutbildad domare som ännu inte har ordinarie tjänst."
En färdigutbildad domare! Det står alltså inte ett ord om att de skulle vara "klåpare".
Men det finns det förstås vissa andra som är..
Citera
2021-03-15, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
...och jag å min sida fattar inte varför man postar felaktig information (se det fetade) och utifrån dessa felaktiga(!) påståenden försöker föra resonemang.

Läs åtminstone första raden i denna länk:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Assessor

Om det känns jobbigt för er båda att behöva klicka på länken, så hjälper jag gärna till med att citera:
"Assessor är i Sverige en färdigutbildad domare som ännu inte har ordinarie tjänst."
En färdigutbildad domare! Det står alltså inte ett ord om att de skulle vara "klåpare".
Men det finns det förstås vissa andra som är..
2 hovrättsråd är fler än 1 assessor under utbildning.
Citera
2021-03-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hans tidigare lärare och även kamrater och chefer borde ha någon uppfattning om den saken, men jag tycker inte det har varit så mycket skriverier här i tråden om huruvida det fattas någon skruv. Man har därför fortfarande inte någon uppfattning om vad det är för en människa. Han är fortfarande som ett frågetecken för mig. Snäll sade hans mamma att han var och det kan han ju ha varit till vardags. Men sen vet man inte mer.

Han måste vara efterbliven. Han om någon är värd att avrättas, Såna som honom ska inte existeras.

Jag hoppas innerligt att någon slår ihjäl honom på kåken.
Citera
2021-03-15, 11:07
Medlem
Citat:
2 hovrättsråd är fler än 1 assessor under utbildning.
Vill inte bli otrevlig, men måste ändå fråga öppet här i tråden:
Har du möjligen dyslexi?

För om du hade kunnat läsa vad jag skrev plus vad wiki hade att berätta, så borde du insett att en assessor är en färdigutbildad domare som ännu inte fått en tjänst på hovrätten.
Vederbörande ÄR färdigutbildad!

Var snäll och sluta sprid felaktigheter.
OffT: Av princip anmäler jag inte inlägg, jag håller yttrandefriheten högt men att likt du gör, gång på gång sprida uppenbara felaktigheter i en viktig tråd -tja, det borde kunna få konsekvenser..
Citera
2021-03-15, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill inte bli otrevlig, men måste ändå fråga öppet här i tråden:
Har du möjligen dyslexi?

För om du hade kunnat läsa vad jag skrev plus vad wiki hade att berätta, så borde du insett att en assessor är en färdigutbildad domare som ännu inte fått en tjänst på hovrätten.
Vederbörande ÄR färdigutbildad!

Var snäll och sluta sprid felaktigheter.
OffT: Av princip anmäler jag inte inlägg, jag håller yttrandefriheten högt men att likt du gör, gång på gång sprida uppenbara felaktigheter i en viktig tråd -tja, det borde kunna få konsekvenser..
Men som har betydligt mindre erfarenhet än de två hovrättsråden.
Citera
2021-03-15, 11:48
Medlem
Citat:
Men som har betydligt mindre erfarenhet än de två hovrättsråden.
Men kan du då inte bara lägga av med ditt dravel?!
Jag har nu upprepade gånger talat om för dig att du har fel och ändå fortsätter du att sabba tråden, varför?!

FYI: Det behöver inte alls vara så att en HR-assessor har mindre sammanlagd domarerfarenhet än ett ordinarie HR-råd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in