2021-03-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag trodde inte heller att Lambertz hade någon position längre, men jag hade fel.
Han sitter i Lagrådet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jo. Han är ledamot i Lagrådet, https://www.lagradet.se/om-lagradet/

My bad. Det var som fan. Det är ju nog illa som det för alla inblandade, men det spär ju på det hela ytterligare..
Citera
2021-03-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristallklar
Sammanfattning av tråden:

Göran Lamberts är häktad för våldtäkt och sitter frihetsberövad på den starkare misstankegraden ”sannolika skäl” med restriktioner. Häktningsförhandlingarna pågick ovanligt länge, drygt tre timmar.

BO är en 40 år yngre kvinna tillika juridikstudent som han bjöd in till sitt hem i Uppsala för att fira julafton ihop. Enligt BOs målsägarbiträde blev hon full och ”däckade” under kvällen med kläderna på, för att sedan vakna avklädd av att Göran ”var på henne”. Även orden ”hade sex” har använts av målsägarbiträdet, men vi vet inte mer än så.

GL har idag publicerat ännu en söndagsbetraktelse på sin blogg, vilket uppmärksammats ett tiotal gånger i tråden. De flesta anser att detta bör bero på en så kallad förinställd publicering. Eftersom vi inte känner till omfattningen av GLs restriktioner i häktet är även detta dock att betrakta som spekulationer.

Vi vet inget om vem BO är (även om dåligt underbyggda spekulationer har förekommit) eller exempelvis varför GL inte firade julafton med sina tre barn? Vi vet inget från häktningsförhandlingarna heller. FB har inte luskat fram minsta detalj av intresse. Hela tråden är en upprepning av ungefär samma frågor och spekulationer. Merparten handlar om att tjejen nog är en gold digger eller att GL knappast kan ha tagit denna risk, juridikkunnig som han är osv. Diverse ointressanta spekulationer med andra ord.

Vad anser du då ha hänt?
Citera
2021-03-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vi har inte mycket att gå på gällande B.O. Vi vet att hon använder ordet "däckade" på soffan.
Jag undrar hur vanligt det är att man använder ordet däckade på soffan. Låter lite som stockholmstrakten. Som sagt ytterst lite att gå på.
"Däckade" skulle väl nästan vem som helst ha kunnat säga?
Citera
2021-03-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vi har inte mycket att gå på gällande B.O. Vi vet att hon använder ordet "däckade" på soffan.
Jag undrar hur vanligt det är att man använder ordet däckade på soffan. Låter lite som stockholmstrakten. Som sagt ytterst lite att gå på.

Var det inte målsägarbiträdet som använde den formuleringen? I vilket fall så är det väl en ganska allmän term numera.
Citera
2021-03-14, 23:43
Medlem
Många anser att våldtäktsstatistiken ökat bara pga högre anmälningsbenägenhet. I detta fall är jag benägen att hålla med. För GL är detta inte första gången, men ingen har tidigare vågat anmäla pga hans position. Men nu var det ett stort misstag att ge sig på en jurist i vardande... Och Leif GW skrattar.
Citera
2021-03-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Var det inte målsägarbiträdet som använde den formuleringen? I vilket fall så är det väl en ganska allmän term numera.
Jag hade hoppats att någon kunde spinna vidare utifrån vad som kommit fram gällande B.O. Däckade är ett ord som vi vet att B.O använder. Därmed inte sagt att det ger ett fullständigt avslöjande vem personen är. Det hoppas jag ni förstår. Det är en detalj. Tillför gärna något nytt gällande B.O.
Citera
2021-03-14, 23:48
Medlem
Mer.info.007s avatar
BO fick ju bara ångest efter frivilligt sex, sen gjorde han klart sin grej och höre inte av sig något mer. Hon blev sur angående studier. Och anmälde
Citera
2021-03-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Många anser att våldtäktsstatistiken ökat bara pga högre anmälningsbenägenhet. I detta fall är jag benägen att hålla med. För GL är detta inte första gången, men ingen har tidigare vågat anmäla pga hans position. Men nu var det ett stort misstag att ge sig på en jurist i vardande... Och Leif GW skrattar.
Har du källor som verifierar ditt påstående att GL skulle våldtagit tidigare?
Citera
2021-03-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
En jurist i vardande i 30 års åldern. Det låter för mig som någon som möjligtvis skulle gå en linje/kurs för att komplettera en utbildning som personen kanske redan praktiserat i arbetslivet. Juridik kan ex vara att personen vill läsa in något som gäller ex inom skatteförvaltning advokat mm. 30 års ålder är är ingen 18 åring så något måste B.O haft med sig i bagaget sedan tidigare. Frågan är hur slipad är B.O?.

Här är vi nära, postat av snyggastefittan men tyvärr verkar postaren fått kalla fötter. Vi skulle bara ha behövt veta inom vilken branch förtalet rör sig om eller om det var av privat natur.

-Jag vill inte outa mig. Men det kommer väl visa sig när utredningen blir klar. Hon tog kontakt med GL för att han på sätt och vis stöttade Cissi Wallin avseende att få berätta om sin våldtäktsman. Hon har själv hängt ut en man tidigare som våldtäktsman. För detta har hon åtalats. Hon tog kontakt med GL för att få stöd och hjälp med bl a förtalsmålet. OBS! Ta det för vad det är. Självklart behöver ni inte lita på vad jag skriver. Allt kommer förr eller senare att komma fram. Men åter igen, det ligger inte en valp begraven här. Det ligger en hel kennel.
Senast redigerad av leosurvey 2021-03-15 kl. 00:24.
Citera
2021-03-15, 00:20
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Lambertz är en lysande jurist som dessutom gjorde mycket bra under sin yrkesverksamma karriär. Han hamnade snett i Quick-ärendet. Inte juridiskt, men moraliskt. Att placera Lambertz på platsen av största idiot inom det svenska rättsväsendet är fel. Det finns däremot många andra kandidater. Både kända och okända.
"Mycket bra"?? En jävla tomte, som nån annan sa här. En dåraktig och urusel jurist som är oförmögen till konsekvent tänkande, och som tagit sig fram genom sitt såsseengagemang, som så många andra sopskallar på höga poster i Sverige. Nu tror nog den idioten att han ska frias p.g.a. bristande bevisning, men se där tar han fel, som vanligt!
Citera
2021-03-15, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
My bad. Det var som fan. Det är ju nog illa som det för alla inblandade, men det spär ju på det hela ytterligare..
Lambertz har inte suttit i lagrådet på ett antal år.
Citera
2021-03-15, 00:34
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det var en nyhet som inte kommit fram i tråden, ge källa på detta eller erkänn att du fantiserar. Jag har inte hört någon som ens hävdat att samlag har utförts, det kan alltså vara allt från lite fingrar eller mer som BO påstår.
Det finns inte utrymme hos mig för varken några fria fantasier eller att outa någon person vare sig inom rättsväsende, MSM eller någon person i övrigt.

För att inte bli alltför detaljerad så har jag korrigerat texten i mitt inlägg till:
"Betr. det fetade så har Göran Lambertz via sin advokat i samband med häktningsförhandlingen angett att det har rått samtycke om de sexuella händelser som utfördes."

I häktningsframställan anges f.ö. rubriceringen våldtäkt, vilket också åkl nämnde i samband med den kortfattade info som lämnades till media. Inget tal om "oaktsam våldtäkt" ifrån åkl vid det tillfälle som jag själv tittade på i en intervju via TV4.

F.ö. har jag f.n. ingen ytterligare info av intresse för trådens ämne, men återkommer givetvis om så blir fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in