2021-03-14, 02:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Okej. Vad var det då som inte stämde i mitt inlägg?

(FB) Göran Lambertz anhållen, misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11)

Det som inte stämde var att det krävs penetration för våldtäkt:

Citat:
Jo, det behöver vara penetration med fingrarna för att det ska räknas som våldtäkt.

Lambertz av alla människor borde kunna lagstiftningen inom området på sina fem fingrar (sic!)
Citera
2021-03-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
I fallet med Yasin så hade ju inte åklagaren gått med på någon publicering. Bara att han fick ha övervakad kontakt med några ur hans team.

Har svårt att tänka mig att Lambertz har någon form utav ”manager” över hans obskyra blogg. Om det inte var en förinstallerad publicering, så tolkar jag det som att han är släppt nu.

Det är ju som sagt helt upp till åklagaren att bestämma vilka restriktioner GL ska ha. Men släppt är han knappast eftersom Svea hovrätt avslog häktningsöverklagandet sent fredags eftermiddag.
Citera
2021-03-14, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Det är ju som sagt helt upp till åklagaren att bestämma vilka restriktioner GL ska ha. Men släppt är han knappast eftersom Svea hovrätt avslog häktningsöverklagandet sent fredags eftermiddag.

Då måste det röra sig om en sk auto-publicering. Kan inte tänka mig något annat. Den där bloggen borde vara ett enmansföretag..
Citera
2021-03-14, 02:16
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det som inte stämde var att det krävs penetration för våldtäkt:
Ja, jag skrev att fingrarna behövde penetrera för att det skulle vara våldtäkt. Menar du att det räcker med smekningar av vulva för det ska vara våldtäkt? I så fall räcker det med att Lambertz i stort sett bara smugit ned sin hand i hennes trosor.

Du skrev också att man kan "begå våldtäkt trots att man aldrig har träffat offret I Sverige". Vad menas med det?

Citat:
Det stämmer inte, man kan t.o.m. begå våldtäkt trots att man aldrig har träffat offret i Sverige.
Citera
2021-03-14, 02:19
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ja, jag skrev att fingrarna behövde penetrera för att det skulle vara våldtäkt. Menar du att det räcker med smekningar av vulva för det ska vara våldtäkt? I så fall räcker det med att Lambertz i stort sett bara smugit ned sin hand i hennes trosor.

Du skrev också att man kan "begå våldtäkt trots att man aldrig har träffat offret I Sverige". Vad menas med det?

Ja som jag skrev behöver man inte ens ha träffats för att det ska kunna vara våldtäkt. Var har du fått kravet på penetration som krav, har du en lagtext som stödjer det? Det stämmer inte med verkligheten.
Citera
2021-03-14, 02:24
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det stämmer inte, man kan t.o.m. begå våldtäkt trots att man aldrig har träffat offret i Sverige.

Du tänker på nätvåldtäkter av barn?
Citera
2021-03-14, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
”Man kan ha”?? I denna tråden avhandlar vi GL och han innehar ingen position längre.

Jo. Han är ledamot i Lagrådet, https://www.lagradet.se/om-lagradet/
Citera
2021-03-14, 02:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du tänker på nätvåldtäkter av barn?

Jag tänker på våldtäkt, det kan begås på distans utan att man någonsin har träffats. Var har du fått det där med att det krävs penetration med fingrar ifrån, fantiserade du bara ihop det eller har du en lagtext som stödjer det?
Citera
2021-03-14, 02:32
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Jag tänker på våldtäkt, det kan begås på distans utan att man någonsin har träffats. Var har du fått det där med att det krävs penetration med fingrar ifrån, fantiserade du bara ihop det eller har du en lagtext som stödjer det?

Nu får du förklara dig! Våldtäkt på distans, hur går det till?
Citera
2021-03-14, 02:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Nu får du förklara dig! Våldtäkt på distans, hur går det till?

Varför googlar du inte på det så hittar du exempel på det och varför svarar du inte på var du fått kravet på penetrering med fingrar ifrån, fantiserade du bara ihop det?
Citera
2021-03-14, 02:34
Medlem
siisters avatar
Citat:

Tänker du på nätvåldtäkter på barn?

Svea hovrätt har i dag meddelat dom i ett mål där en 41-årig man åtalades för att via internet ha begått sexualbrott mot ett 20-tal barn.

Via olika chattprogram förmådde mannen flickor från andra delar av världen att under dödshot begå grova sexuella övergrepp på sig själva, som han tog del av i realtid. Mannen dömdes av tingsrätten i november 2017 för fyra fall av grov våldtäkt mot barn och flera andra sexualbrott.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/hovrattens-beslut-om-natvaldtakter-41-aringen-far-10-ars-fangelse
Citera
2021-03-14, 02:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Tänker du på nätvåldtäkter på barn?

Svea hovrätt har i dag meddelat dom i ett mål där en 41-årig man åtalades för att via internet ha begått sexualbrott mot ett 20-tal barn.

Via olika chattprogram förmådde mannen flickor från andra delar av världen att under dödshot begå grova sexuella övergrepp på sig själva, som han tog del av i realtid. Mannen dömdes av tingsrätten i november 2017 för fyra fall av grov våldtäkt mot barn och flera andra sexualbrott.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/hovrattens-beslut-om-natvaldtakter-41-aringen-far-10-ars-fangelse

Det finns inget som heter nätvåldtäkt i lagboken, detta är våldtäkt och det skedde utan att de någonsin träffats. Alltså inget krav på penetration som du fantiserade ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in