2021-03-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
Han har skrivit klart texten och bett någon att lägga upp den för publicering. Kanske han bett sin advokat att göra det.

Knappast, det borde vara det sista han tänker på just nu.
Måste röra sig om en ”förinställd” publicering.
Citera
2021-03-14, 22:53
Medlem
När män hamnar i bråk så nagelfar man alla olika vinklar och oftast så bär BO en skuld i det hela. När kvinnor, ofta dyngfulla och utmanade, ev. "däckar" i diverse sängar och(eller umgås med importerat patrask, så skall hondjuret ICKE belastas - hur kommer detta sig? Alla skall kunna befinna sig överallt utan att behöva överfallas men var finns säkerhetstänket INNAN detta sker?
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Han har skrivit klart texten och bett någon att lägga upp den för publicering. Kanske han bett sin advokat att göra det.
Inte nödvändigtvis. Wordpress har stöd för att lägga in inlägg och sedan ställa in när dessa i framtiden ska publiceras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det där är ju häpnadsväckande.

Å vad svamlar han om egentligen?

Antagligen kan det ha varit som annan användare skrivit, att han har skrivit dem i förväg och sedan ställt in att det ska publiceras idag.

Men som du också tar upp - ett jävla svammel till text? Och att det handlar om skuld och oskuld känns ju som jävligt dålig tajming, eller att om han på något sätt skrivit det från häktet - att det brunnit i proppskåpet totalt.

Citat:

Tror verkligen inte det, möjligtvis för att inte bryta sin ”söndagsbetraktelser”-streak, och plötsligt vara ”borta” från rampljuset, om han lever i villfarelsen att folk inte fattat vem Toppjuristen är.

Om den inte är skriven i förväg - ganska märkligt ämnesval?
Citera
2021-03-14, 22:55
Medlem
kristallklars avatar
Sammanfattning av tråden:

Göran Lamberts är häktad för våldtäkt och sitter frihetsberövad på den starkare misstankegraden ”sannolika skäl” med restriktioner. Häktningsförhandlingarna pågick ovanligt länge, drygt tre timmar.

BO är en 40 år yngre kvinna tillika juridikstudent som han bjöd in till sitt hem i Uppsala för att fira julafton ihop. Enligt BOs målsägarbiträde blev hon full och ”däckade” under kvällen med kläderna på, för att sedan vakna avklädd av att Göran ”var på henne”. Även orden ”hade sex” har använts av målsägarbiträdet, men vi vet inte mer än så.

GL har idag publicerat ännu en söndagsbetraktelse på sin blogg, vilket uppmärksammats ett tiotal gånger i tråden. De flesta anser att detta bör bero på en så kallad förinställd publicering. Eftersom vi inte känner till omfattningen av GLs restriktioner i häktet är även detta dock att betrakta som spekulationer.

Vi vet inget om vem BO är (även om dåligt underbyggda spekulationer har förekommit) eller exempelvis varför GL inte firade julafton med sina tre barn? Vi vet inget från häktningsförhandlingarna heller. FB har inte luskat fram minsta detalj av intresse. Hela tråden är en upprepning av ungefär samma frågor och spekulationer. Merparten handlar om att tjejen nog är en gold digger eller att GL knappast kan ha tagit denna risk, juridikkunnig som han är osv. Diverse ointressanta spekulationer med andra ord.
Citera
2021-03-14, 23:00
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
BO vill bara ha uppmärksamhet. Och dra nytta av detta själv.
Kan visst vara så, tanken finns och romerska släktet.
Citera
2021-03-14, 23:03
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är ju du som saknar kunskap om detta, du har ingen aning om det du skriver här. Du vet inte om hon har velat knulla honom eller om hon ens gjort det. Skaffa lite självdistans!
Betr. det fetade så har Göran Lambertz via sin advokat i samband med häktningsförhandlingen angett att det har rått samtycke om de sexuella händelser som utfördes.

BO har hävdat att hon bett honom sluta med vad han höll på med när hon vaknade upp ur sin sömn p.g.a. hans oönskade agerande, och upptäckte att hon saknade alla de kläder som hon hade haft på sig när hon somnade.

Dina åsikter om mig bemödar jag mig inte ens om att bemöta då åsiktsfrihet råder, och min person är ett helt ointressant ämne för den här tråden.
Senast redigerad av LeBronThurman 2021-03-14 kl. 23:56.
Citera
2021-03-14, 23:08
Medlem
Mer.info.007s avatar
Känns lite som avundsjuka mot MGM.
Citera
2021-03-14, 23:09
Medlem
Novotars avatar
Citat:
För att få vinning själv
Sedan kan man undra... vad gör hon hos GL på JULAFTON? Man är inte hos sin bara ”mentor” på julafton utan att det finns ngt ömsesidigt och man dricker sig inte - i så fall - så full att man ”däckar” dvs slocknar o vet inte mer. Kanske bara minnet ”däckade”. 👎
Citera
2021-03-14, 23:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Betr. det fetade så har Göran Lambertz via sin advokat i samband med häktningsförhandlingen angett att det har rått samtycke om de samlag som utfördes.

BO har hävdat att hon bett honom sluta med vad han höll på med när hon vaknade upp ur sin sömn p.g.a. hans oönskade agerande, och upptäckte att hon saknade alla de kläder som hon hade haft på sig när hon somnade.

Dina åsikter om mig bemödar jag mig inte ens om att bemöta då åsiktsfrihet råder, och min person är ett helt ointressant ämne för den här tråden.

Det var en nyhet som inte kommit fram i tråden, ge källa på detta eller erkänn att du fantiserar. Jag har inte hört någon som ens hävdat att samlag har utförts, det kan alltså vara allt från lite fingrar eller mer som BO påstår.
Citera
2021-03-14, 23:13
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Betr. det fetade så har Göran Lambertz via sin advokat i samband med häktningsförhandlingen angett att det har rått samtycke om de samlag som utfördes.

Det är en nyhet att parterna hade flera samlag på julafton. Så vitt jag vet har ingen sagt att de ens haft ett samlag.
Rubriken "våldtäkt " omfattar mycket mer än samlag så i vet inte vad det är för sexuella handlingar som det handlar om. Att hon skulle ha vaknat avklädd är också nytt. Det har det inte heller sagts något om.
Citera
2021-03-14, 23:17
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
BO är väl bara ute efter skadeståndspengar.

Låter osannolikt av två skäl.
1. Man får lite pengar för våldtäkt, ovärt med andra ord.
2. I så fall bättre att ta en icke-jurist. Ett fd justitieråd är nog bättre i ett förhör än en icke-jurist. GL vet att han ska säga att "hon tog av sig tröjan själv, hon tog på mig bla bla bla".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in