2021-03-14, 21:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Tycker du Johaugs doping-ärende blev ordentligt utrett av domstolen?

Läs vad jag skriver så har du svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Var går gränsen när en förklaring innebär att folk beter sig så irrationellt att man helt enkelt kan avfärda förklaringen som lögn? Jag tycker nog att salvhistorien med råge är över gränsen och kan därför avfärdas som lögn.

Ja du tycker det, men det är helt ointressant eftersom du inte har någon som helst insyn i händelseförloppet eller roll i beslutet.

Det är detta jävla tyckande in absurdum som bara leder runt, runt, runt i cirklar.

Varför avfärdades inte förklaringen som lögn?
Citera
2021-03-14, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Läs vad jag skriver så har du svaret.

Ja du tycker det, men det är helt ointressant eftersom du inte har någon som helst insyn i händelseförloppet eller roll i beslutet.

Det är detta jävla tyckande in absurdum som bara leder runt, runt, runt i cirklar.

Varför avfärdades inte förklaringen som lögn?

Ja eller nej?
Citera
2021-03-14, 21:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja eller nej?

Om du inte kan läsa så får jag väl hjälpa dig.

Skedde överhuvudtaget någon utredning eller var det bara förklaringen? Vad hade kunnat utredas? Innan du ställer frågor till andra får du ta mig fan bemöda dig att svara på dina egna frågor.
Citera
2021-03-14, 21:33
Avslutad
Citat:
Om du inte kan läsa så får jag väl hjälpa dig.

Skedde överhuvudtaget någon utredning eller var det bara förklaringen? Vad hade kunnat utredas? Innan du ställer frågor till andra får du ta mig fan bemöda dig att svara på dina egna frågor.

Måste du ha ett svar av mig först så att du i vanlig ordning likt en snorig trotsunge ska sätta dig på tvären och komma med orimliga motfrågor?
Citera
2021-03-14, 21:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Måste du ha ett svar av mig först så att du i vanlig ordning likt en snorig trotsunge ska sätta dig på tvären och komma med orimliga motfrågor?

Nej det är inga orimliga motfrågor. Det är väsentliga frågor för att inte glida omkring på ytplanet med ja- eller nej-frågor om endimensionella uppfattningar. Försök för en gångs skull att problematisera i stället för att fastna i simpla tankemönster om ifall Johaug var »dopad«.

Det var ju inte Johaug som dömde sig själv. Vad hade kunnat göras för utredningar och varför gjordes inte dessa? Om du inte svarar tolkar jag det som att du inte är intresserad att se frågan i ett vidare perspektiv och att du fastnat i att det enda som är intressant för dig är att babbla på om vad du tror att du vet fast du inte vet ett förbannade dugg om vad som egentligen har hänt.

Jag måste inte ha några svar från dig, men jag svarar inte på frågor som du inte själv bottnar i. Jag har inte deltagit i straffbedömningen.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-03-14 kl. 21:45.
Citera
2021-03-14, 21:47
Avslutad
Citat:
Nej det är inga orimliga motfrågor. Det är väsentliga frågor för att inte glida omkring på ytplanet med ja- eller nej-frågor om endimensionella uppfattningar. Försök för en gångs skull att problematisera i stället för att fastna i simpla tankemönster om ifall Johaug var »dopad«.

Det var ju inte Johaug som dömde sig själv. Vad hade kunnat göras för utredningar och varför gjordes inte dessa? Om du inte svarar tolkar jag det som att du inte är intresserad att se frågan i ett vidare perspektiv och att du fastnat i att det enda som är intressant för dig är att babbla på om vad du tror att du vet fast du inte vet ett förbannade dugg om vad som egentligen har hänt.

Jag måste inte ha några svar från dig, men jag svarar inte på frågor som du inte själv bottnar i. Jag har inte deltagit i straffbedömningen.

Nu ställde jag frågan till dig först, en jävligt enkel fråga som är ofta förekommande inom juridiken som aldrig behövs vidare förklaras som du påstår.

Tycker du att doping-ärendet i sin helhet blev ordentligt utrett? Du kan väl juridiken och vet väl vad för åtgärder och utredningar som bör ske i ett dopingärende?
Citera
2021-03-14, 21:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nu ställde jag frågan till dig först, en jävligt enkel fråga som är ofta förekommande inom juridiken som aldrig behövs vidare förklaras som du påstår.

Tycker du att doping-ärendet i sin helhet blev ordentligt utrett? Du kan väl juridiken och vet väl vad för åtgärder och utredningar som bör ske i ett dopingärende?

i Inlägg #15883 skriver jag så här, se fetmarkerat:

Citat:
Det man sedan kan fråga sig är varför FIS är beredda att acceptera Johaugs förklaring? De hade ju kunnat välja att driva ett eget ärende som de sedan skickade vidare till CAS, men det gjorde de inte. Varför? Här finns det flera förklaringar: A. De tycker att förklaringen verkar rimlig. B. De anser att det skulle skada skidsporten om de ifrågasatte förklaringen. C. Ledande personer där är på något sätt själva inblandade i något.

Jag har alltså ställt frågan till er »sektsperter« innan du försöker ställa den tillbaka till mig.
Citera
2021-03-14, 21:59
Avslutad
Citat:
i Inlägg #15883 skriver jag så här, se fetmarkerat:

Jag har alltså ställt frågan till er »sektsperter« innan du försöker ställa den tillbaka till mig.

Du har inte ställt den frågan till mig. Och du har fortfarande inte svarat konkret på om du anser att ärendet blivit ordentligt utrett jämfört med liknande dopinärenden.

Den frågan bör du väl kunna svara på oberoende av vad jag svarar eller?
Citera
2021-03-14, 22:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du har inte ställt den frågan till mig. Och du har fortfarande inte svarat konkret på om du anser att ärendet blivit ordentligt utrett jämfört med liknande dopinärenden.

Den frågan bör du väl kunna svara på oberoende av vad jag svarar eller?

Nej jag tänker inte svara på något som jag inte har insyn i. Jag har ingen vetskap om ifall de gjorde några utredningar eller undersökningar eller hur/varför de ställde sig till det uppkomna på det sätt de gjorde.

Ni som så ivrigt basunerar ut Johaugs skuld borde emellertid vara mer intresserade att försöka problematisera den frågan, så jag hjälpte bara er på traven lite grann. Men du kanske bara vill fortsätta att gäcka runt i olika eventrådar tillsammans med andra och skrika om att Johaug är dopad?
Citera
2021-03-14, 22:18
Medlem
Citat:
Du håller på att göra i brallorna när din ryggdunkande kompis och »sektexpert« presenterar en uppgift som var gammal redan för fem år sedan.

Det var igår 4 år och 5 månader sedan Johaugs test blev offentligt.

Den hade inte inträffat för fem år sedan.

Att vi vill veta mer om varför FIS/WADA/CAS godtog Bendiksens och Johaugs förklaring borde nått fram även till en knäppskalle som du.

Att ämnet är högst aktuellt beror bland annat på att samma person fortfarande är lika överlägsen i skidspåren.

Ett annat skäl är att vi vill ha en mer transparent organisation som sköter sådana ärenden.

Att då upprepa några saker i ärendet ser jag inga som helst problem med, bara du som inte kan låta bli impulsen att tvångsmässigt mästra allt och alla som inte tycker som du.
Citera
2021-03-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Bevisrekken som er lagt frem inkluderer bl.a. SMS til legen som beviser sykdomsforløpet, bilder av en stygt solbrent leppe som åpenbart er veldig smertefull, innkjøp av 2 stk. salver med elektronisk kvittering hvorav den ene ikke fungerte. Oppgitt før dopingkontroll og en mikroskopisk mengde som samsvarer eksakt med bruken. En slik bevisrekke er ikke noe som kan konstrueres i ettertid, det skjønner selv CAS derfor er hun trodd på alle punkt. Ikke på noe punkt har Johaug oppgitt noen uriktige opplysninger.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/therese-johaugs-ord-da-tar-jag-det-inte/

Här 27 september 2016 ljuger Johaug då hon 11 dagar efter dopingtestet säger att hon själv dubbel och trippelkollar alla krämer hon använder.
Hon säger även att hon i hela sin karriär varit lika noga.

Det känns spontant nästan som att reportern visste om att något var på väg att avslöjas, väldigt märkligt hela intervjun.

Titta även på läpparna hennes, de ser fina ut för att bara tre veckor tidigare haft stora sår?

En Italiensk läkare som väl känner till trofodermin säger att man aldrig använder den krämen på tunn hud som läpparna.

Varför behövde Bendiksen ta flyget till Italien för att köpa en receptfri anabol steroidkräm åt Johaug?
Det fanns bra mobilkameror redan då för att visa hur läpparna såg ut, Bendiksen tillförde ju inget som inte någon kunde gjort som redan var där.

Det sägs att hennes vanliga kräm inte fanns i väskan när Bendiksen kollade först när han kommit ner.
Det hade ju för i helvete vem som helst av skidåkarna kunnat kontrollera.

Johaug anger att hon använt trofodermin när hon blev testad, däremot kunde hon inte se att det stod Clostebol på tuben hon använde under 11 dygn 😎
Eftersom hon trippelkollat krämen redan så skulle hon sett att den var dopingklassad direkt.

Hur kunde FIS/WADA/CAS godta denna saga som förklaring till clostebol i Johaugs test?

Vilka mäktiga personer ligger bakom beslutet att inte avslöja mera av den sanna historien bakom Johaugs positiva dopingtest?
Senast redigerad av .CYG. 2021-03-14 kl. 23:26.
Citera
2021-03-14, 23:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Att vi vill veta mer om varför FIS/WADA/CAS godtog Bendiksens och Johaugs förklaring borde nått fram även till en knäppskalle som du.

Passa dig så inte Discgear noterar att du använder okvädningsord. Nej visst ja, du tillhör ju lag »sektsperter« och då är ju tomma argument med personangrepp bra argument. Fint att du använder pronomen »vi« så man ser att ni betraktar er som ett lag.

Gå hem till mamma nu och få munnen tvättad med såpa innan du gör i byxan av upphetsning.

Om du vill veta varför får du väl fråga dem. Om du inte kan det får du väl fundera på varför. Hittills har jag bara sett två saker från dig: personagreppsargument och påståenden utifrån tyckande.

Jag kan ju ställa frågan som jag ställde i ett tidigare inlägg som stöd till era förvirrade tankar och tro att ni har »sanningen« fast ni inte ens sitter på läktaren:

Citat:
...varför FIS är beredda att acceptera Johaugs förklaring? De hade ju kunnat välja att driva ett eget ärende som de sedan skickade vidare till CAS, men det gjorde de inte. Varför? Här finns det flera förklaringar: A. De tycker att förklaringen verkar rimlig. B. De anser att det skulle skada skidsporten om de ifrågasatte förklaringen. C. Ledande personer där är på något sätt själva inblandade i något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in