2021-03-14, 19:26
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Alternativt så måste mannen regelbundet fråga om det är ok att han kör vidare, minst en gång i minuten. Hur skulle han annars kunna vara säker på att samtycke föreligger?

Ord, handling eller på annat sätt. Precis som vanligt. Hur har du sex?
Citera
2021-03-14, 19:27
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
En mycket lång ångervecka som sträcker sig betydligt längre än en vecka.
När anmäldes våldtäkten?
Hur lång tid kan max gå mellan våldtäkt och anmälan?

Timell anmäldes väl ca 10 år efter det påstådda brottet men han blev friad.
Citera
2021-03-14, 19:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Du bör förbli oskuld eftersom du inte förstår hur man avgör om någon vill ha sex just där och då.
Det räcker inte att man tycker att det föreligger samtycke. Man måste veta det. Det kan man bara vet om man frågar.

Den nuvarande lagstiftningen är fullständigt sinnessjuk. Syftet är att skapa splittring mellan könen, vilket också lyckats.
Citera
2021-03-14, 19:29
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Jag svarade väl? Om man inte har en nedsättning av den kognitiva förmågan, så uppfattar man om samtycket man hade från början ändras.

Så fungerade det innan samtyckeslagen men nu måste samtycket vara uttryckligt. Kör du på denna linje ger du alltså tjejen en möjlighet att få dig dömd om hon ångrar sig efter sexet.
Citera
2021-03-14, 19:29
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ibland är det så, ibland är det vice versa, att man som man nog borde ”passa sig” lite om man besöker en kvinna där relationen inte på förhand är helt solklar i sin uppbyggnad.
Kanske man signalerar något eller bjuder in till något, utan att själv vara medveten om det.
Ofta så det kan bli fel mellan två personer, liksom båda faktiskt har ett ansvar i vad man signalerar.

Att det här var kvinnas vännina som anmälde, är en klar indikation på att kvinnan här är osäker på vad hon signalerat för Göran.
Flörtig gemytlig personlighet tex, kan lätt missuppfattas - skitsammaom det är man eller kvinna.
Bättre att utgå ifrån ett personperspektiv om man ska ha en ärlig chans att begripa hur en sådan här slags våldtäkt kan gå till.
Inget jävla feminazi-trams.
Fram till ett eventuellt samlag eller liknande kan båda parter säga nej. Då är ett nej ett nej. Muntligt eller med kroppsspråk visar den ene att detta inte är vad man förväntat.
Att ha sex med någon som är utslagen och därmed inte kan säga nej är solklart ett övergrepp.
Citera
2021-03-14, 19:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ord, handling eller på annat sätt. Precis som vanligt. Hur har du sex?
"Annat sätt", den duger nog inte i en rättegång. Så som lagstiftningen är utformad så måste du fråga minst en gång i minuten & helst spela in det hela.
Citera
2021-03-14, 19:31
Medlem
SalParadises avatar
Det var ju högt tonläge från advokaten Salomonsson om en kommande överklagan precis efter häktningsbeslutet - någon som vet hur det gått, har han lyckats plita ihop en än? Visst kör väl även trötta hovrätten jour när det kommer till häktningar, de borde väl redan ha hunnit diska av den på handlingarna?

För övrigt, visst var det njutbart att äntligen få ta del av GW:s kluckande - mysande - skratt i nyhetsmorgon imorse. Kan det här bli händelsen som får Guillou och GW att återförenas som vänner? *hoppas*
Citera
2021-03-14, 19:32
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
QUOTE=Ohshit.Cuntwell|75072465]Personpåhopp igen, du har inget annat att komma med alltså.
Jag har inga som helst problem eftersom jag undviker svenska feministskadade tjejer.
Den som är intresserad kan se att jag har källor till mina påståenden, medan du bara hävdar en massa utan att kunna styrka något med källor.
Citat:
Svara på frågan hur du ska veta att samtycket finns under hela akten om det inte hela tiden upprepas.
Jag har redan besvarat den frågan genom att ge dig källan till hur samtyckeslagen ska tillämpas.

(FB) Göran Lambertz anhållen, misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11)
Citera
2021-03-14, 19:34
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Det räcker inte att man tycker att det föreligger samtycke. Man måste veta det. Det kan man bara vet om man frågar.

Den nuvarande lagstiftningen är fullständigt sinnessjuk. Syftet är att skapa splittring mellan könen, vilket också lyckats.
Nej, man måste inte ställa frågor. Var har du fått det ifrån?
Citera
Medlem
siisters avatar
Citat:
"Annat sätt", den duger nog inte i en rättegång. Så som lagstiftningen är utformad så måste du fråga minst en gång i minuten & helst spela in det hela.

Lagstiftningen är utformad efter bl.a. "annat sätt"
Citera
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Det är väldigt få män som jag ser som jämlikar & vänner. Att en vuxen man skulle ha något intellektuellt utbyte av en betydligt yngre kvinna är extremt osannolikt. Att män är trevliga mot dig skall inte tolkas som att dom betraktar dig som jämlik eller vän.
Det säger enormt mycket om DIG, så tragiskt..
Håller verkligen inte med dig. I detta fall hade kvinnan på grund av berusning inte haft chans att säga nej. Är det då enligt dig förutbestämt med sex?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Den som är intresserad kan se att jag har källor till mina påståenden, medan du bara hävdar en massa utan att kunna styrka något med källor.

Läs samtyckeslagen, där har du källa till att samtycket ska vara uttryckligt och att man måste ha det under hela akten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in