2021-03-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Flera månader av regn och snö samt olika arter från djurriket har nog gjort sitt. Den eventuella sot som finns är i så fall grått som berget. Blir inte så mycket sot av en sprängning, om det var en handgranat, heller.

Precis, inget som syns i alla fall. Som sagt, mycket talar för sprängning men inget som syns på platsen. Skulle även hävda att de små sprickorna i stenen på inget sätt skiljer sig från de sprickor som naturligt uppkommer i sten av naturens påverkan.
Citera
2021-03-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det var brodern som sa detta. Han sa att Deniz har sagt upp sin bostad. Han har letat efter bostad och vill gärna bilda familj. Nu vet man ju inte vad Deniz har berättat till sin bror, kanske hittat på en hel del. Han dolde väl en hel del av sitt liv till sin familj, vad jag har förstått.

Sa han i den artikeln/intervjun exakt att bostad skulle ha blivit uppsagd? Kan jag få länk om du ännu hittar den?
Citera
2021-03-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusflowern
På vilket sätt skulle hon fördärva sitt liv genom att dela med sig av hennes erfarenhet och iakttagelser menar du?

Lotus flower, förstår att du vill veta detta eftersom du frågade henne ganska många frågor. Jag säger det i allmänhet. Till och med ett forum som Flashback gör det bra att respektera vissa aspekter i personers liv, fastän de har dött. Det var fint av henne att dela med sig vad hon redan gjorde. Men enligt mig borde hon av integritets skäl skydda resten redan för sin egen skull, men också för Deniz. Det här är väl inte en skvallerblaska?
Citera
2021-03-14, 18:16
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det var brodern som sa detta. Han sa att Deniz har sagt upp sin bostad. Han har letat efter bostad och vill gärna bilda familj. Nu vet man ju inte vad Deniz har berättat till sin bror, kanske hittat på en hel del. Han dolde väl en hel del av sitt liv till sin familj, vad jag har förstått.
Låter märkligt att säga upp sin lägenhet för att bilda familj när man varken har flickvän eller ny lägenhet.
Citera
2021-03-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ff00ff
Lotus flower, förstår att du vill veta detta eftersom du frågade henne ganska många frågor. Jag säger det i allmänhet. Till och med ett forum som Flashback gör det bra att respektera vissa aspekter i personers liv, fastän de har dött. Det var fint av henne att dela med sig vad hon redan gjorde. Men enligt mig borde hon av integritets skäl skydda resten redan för sin egen skull, men också för Deniz. Det här är väl inte en skvallerblaska?

Det handlar inte om att skvallra utan snarare att finna förståelse. Hans historia kan rädda andra i samma situation. Det kan också hjälpa omgivningen att snappa upp signaler om det nu rörde sig om ett suicid. Att våga prata öppet om tragedier kan leda till stor kunskap och förståelse. Sedan är det självklart upp till henne att dela med sig av det hon känner sig bekväm med. Men jag anser inte att hon delar med sig av olämpliga uppgifter och hon verkar, i sitt sätt att uttrycka sig och skriva, som en klok tjej. Hon kan nog tänka själv utan att du ska projicera dina åsikter på henne.
Citera
2021-03-14, 18:32
Medlem
Citat:

Håller med dig ganska så helt förrutom sista meningen.
Citera
2021-03-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Låter märkligt att säga upp sin lägenhet för att bilda familj när man varken har flickvän eller ny lägenhet.

Brodern sa även att han har en flickvän.
Citera
2021-03-14, 18:51
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Det handlar inte om att skvallra utan snarare att finna förståelse. Hans historia kan rädda andra i samma situation. Det kan också hjälpa omgivningen att snappa upp signaler om det nu rörde sig om ett suicid. Att våga prata öppet om tragedier kan leda till stor kunskap och förståelse. Sedan är det självklart upp till henne att dela med sig av det hon känner sig bekväm med. Men jag anser inte att hon delar med sig av olämpliga uppgifter och hon verkar, i sitt sätt att uttrycka sig och skriva, som en klok tjej. Hon kan nog tänka själv utan att du ska projicera dina åsikter på henne.
Så att berätta om hur hon och DA träffades och hur deras umgänge såg ut ska ”rädda andra” som är suicida? Hur tänkte du nu?
Citera
2021-03-14, 19:05
Medlem
Jag litar definitivt inte på medium men det jag läst om just DA har en/flera personer träffat rätt. DA befinner sig i en gruva (delvis sant) och stark vitt stråle från bröstet kunde de se, ponera att det var en explosion så japp en stark rödvit stråle genom bröstet.

Med det sagt inget att förlita sig på men i brist på svar har de faktiskt kunnat ge en delvis sanning. Tanken har mer börjat dyka att han kanske ville träna lite inför övningen? Tog bild på berget för att spränga lite, raderade från datorn för att inte bli misstänkt vid eventuell utredning av polis. Han befinner sig i gruvan lägger in allt som det ska vara, något går snett och vips så är dödsolyckan framme. Har svårt att se DA med den merit och karriär, träning och allt ta självmord. Men det är alternativ 2 för mig. Utesluter mord.
Citera
2021-03-14, 19:24
Medlem
Citat:

Lotus flower det är ganska märkligt att du börjar en sådan kommentar angående projicering. Det går i sådana fall vice versa från alla som ger kommentarer inte sant. Om du tycker att jag motverka dina chanser till att få svar så är det din egen känsla om detta. Jag antar att personerna som är här är över 18 år och därmed vuxna och mogna nog att att bestämma själv. Om jag skriver ett inlägg med en välmenande avsikt efter andras behöver inte det inlägget vara mera provocerande än andras. Borde inte ens anses som negativt. När jag säger vet inte din ålder så betyder det att man ändå ska ha viss försiktighet. Betyder inte att det skulle vara något skumt bakom fast man har det.

Om ni börjar pressa aspekter om suiciditet etc så borde ni öppna en skild tråd för det och inte här fråga fram det utan att den människan nu pratar om är medveten om att det är därför ni gör det. Om det var suiciditet som var bakom och inte bara nyfikenhet.

Onödigt att börja med mig några långtgående konfrontationer. Kom hit bara för att se om det fanns några fakta informationer om andra saker. Allt gott och ha en trevlig söndags kväll.
Citera
2021-03-14, 19:39
Medlem
AN68s avatar
Nu har dom hittat en död person i en nationalpark i Skåne. Personen låg nedanför en klippavsats.

På sätt och vis topic i tråden eftersom att det inte är omöjligt att någon inspirerats av det här fallet. Mod får radera det här inlägget annars.
https://www.aftonbladet.se/senastenytt/a/X8WVVm/dod-person-hittad-i-nationalpark
Citat:
Polisen larmades vid 12-tiden på söndagen. Blodspåren hittades i närheten av en vandringsled.

– I anslutning till blodspåren kliver patrullen över ett räcke ut på osäker mark. Långt ner nedanför en klippavsats ligger en person, säger Rickard Lundquist, presstalesperson vid Skånepolisen.

Räddningstjänsten tillkallades och tog sig ner för klippavsatsen. De kunde där konstatera att personen var död.

Polisen utreder nu ifall det rör sig om en olycka eller om ett brott. Personen har ännu inte identifierats.
Citera
2021-03-14, 19:43
Medlem
Citat:
Lotus flower det är ganska märkligt att du börjar en sådan kommentar angående projicering. Det går i sådana fall vice versa från alla som ger kommentarer inte sant. Om du tycker att jag motverka dina chanser till att få svar så är det din egen känsla om detta. Jag antar att personerna som är här är över 18 år och därmed vuxna och mogna nog att att bestämma själv. Om jag skriver ett inlägg med en välmenande avsikt efter andras behöver inte det inlägget vara mera provocerande än andras. Borde inte ens anses som negativt. När jag säger vet inte din ålder så betyder det att man ändå ska ha viss försiktighet. Betyder inte att det skulle vara något skumt bakom fast man har det.

Om ni börjar pressa aspekter om suiciditet etc så borde ni öppna en skild tråd för det och inte här fråga fram det utan att den människan nu pratar om är medveten om att det är därför ni gör det. Om det var suiciditet som var bakom och inte bara nyfikenhet.

Onödigt att börja med mig några långtgående konfrontationer. Kom hit bara för att se om det fanns några fakta informationer om andra saker. Allt gott och ha en trevlig söndags kväll.

Du har många åsikter om vad folk borde göra....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in