Citat:
Ursprungligen postat av
Lotusflowern
Det handlar inte om att skvallra utan snarare att finna förståelse. Hans historia kan rädda andra i samma situation. Det kan också hjälpa omgivningen att snappa upp signaler om det nu rörde sig om ett suicid. Att våga prata öppet om tragedier kan leda till stor kunskap och förståelse. Sedan är det självklart upp till henne att dela med sig av det hon känner sig bekväm med. Men jag anser inte att hon delar med sig av olämpliga uppgifter och hon verkar, i sitt sätt att uttrycka sig och skriva, som en klok tjej. Hon kan nog tänka själv utan att du ska projicera dina åsikter på henne.
Lotus flower det är ganska märkligt att du börjar en sådan kommentar angående projicering. Det går i sådana fall vice versa från alla som ger kommentarer inte sant. Om du tycker att jag motverka dina chanser till att få svar så är det din egen känsla om detta. Jag antar att personerna som är här är över 18 år och därmed vuxna och mogna nog att att bestämma själv. Om jag skriver ett inlägg med en välmenande avsikt efter andras behöver inte det inlägget vara mera provocerande än andras. Borde inte ens anses som negativt. När jag säger vet inte din ålder så betyder det att man ändå ska ha viss försiktighet. Betyder inte att det skulle vara något skumt bakom fast man har det.
Om ni börjar pressa aspekter om suiciditet etc så borde ni öppna en skild tråd för det och inte här fråga fram det utan att den människan nu pratar om är medveten om att det är därför ni gör det. Om det var suiciditet som var bakom och inte bara nyfikenhet.
Onödigt att börja med mig några långtgående konfrontationer. Kom hit bara för att se om det fanns några fakta informationer om andra saker. Allt gott och ha en trevlig söndags kväll.