2021-03-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sammanfaller inte detta med det andra?
Symbiotiska Vi (SD/HD).

▪️Från Hannas far på polisens parkering.
▪️Till HD som kommer ut fr förhör.
▪️Hon ringer till JS.
▪️Hon förmedlar till SD.
▪️Från SD till JO.

Vem sa det till Hs pappa?

JS:
"J minns tydligt att han vid lunch, mitt på dagen mellan kl. 13-15, på lördagen fick ett
samtal från Hanna.
Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen.
Hanna ringde till J, som då var hos sin exfru och firade ditt barns födelsedag. Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret.

Hon hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död". Som
Jonas minns det var det då inte bekräftat att det var Lena."

Självklart är det kopplat till detta. Var lite dramatisk där med mina retoriska frågor bara.

Hur skulle JS kunna komma på en sån här grej utan att HD faktiskt har yppat nåt om pappan/LW per telefon?
Nåt skit är det med detta att det meddelas direkt efter att hon är hittad. Inte flera timmar efteråt. Eller när alla andra får reda på det via pressen om man inte har inside info.
Citera
2021-03-14, 17:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Självklart är det kopplat till detta. Var lite dramatisk där med mina retoriska frågor bara.

Hur skulle JS kunna komma på en sån här grej utan att HD faktiskt har yppat nåt om pappan/LW per telefon?
Självklart inte, han är mer stabil än övriga packet.

Det var väl nån polis, polis potatisgris som meddelade HDs pappa.
Citera
2021-03-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart inte, han är mer stabil än övriga packet.

Det var väl nån polis, polis potatisgris som meddelade HDs pappa.

Mmm eller civilanställd med olika gemensamma nämnare med vederbörande...
Fort som fasen gick det iaf.

Eller så är det en alternativ förklaring till ett ännu allvarligare sammanhang som HD har den här kunskapen. Att hon vet att LW är död alltså.
Senast redigerad av Avel 2021-03-14 kl. 17:46.
Citera
2021-03-14, 17:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var väl strax efter att man varit ute och krattat...

(Jag kan (verkligen) minnas fel men jag har för mej att det var sent 2019 det skedde. Kan dock blanda ihop det med att det var då de undersökte nåt annat. SD:s jobbdator, LW:s dator som stod i köket, nåt.
Oavsett så var det iaf nån undersökning som drog igång sept/okt 2019. Snabba ryck!)

Vill rätta mej själv:
Krattningen skedde ”redan” typ hösten -18.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-14 kl. 17:55.
Citera
2021-03-14, 17:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja att använda ”vi” markerar nån form av innersta krets.

Den som han tar sånt avstånd ifrån då han menar att han är paria hos UW & Co.
Han behöver ingen info menar han. Han behöver inte leta. Ingen idé att leta. Han prioriterar ett annat ”vi” och letar cacher på andra sidan jorden istället. För där gör man ju nytta. Ja den var bokad och ja drömkvinna HD skulle med men det visar bara ännu mer på hur tvistat det här ”vi:et” är.

Varför kan ingen människa av dessa ge en klar och bra förklaring till hur de fick en av de största nyheterna i sitt liv - att en väninna/granne/älskarinna hittats död?

Och varör finns det inga DETALJER kring hur detta blev bekräftat att det var LW?

Det ska alltså vara HD i eller vid polishuset på nåt sätt menar HD och SD. Hur?!
De är väl överbevisade av polisen att det inte är rimligt att HD skulle ha kunnat uppfatta varför en polis lämnar rummet.

Men inte ens då skulle de de kunna veta att det är Lena. Den vetskapen har man inte i det läget, utan snacket på polishuset är säkert i termer att det borde vara hon.

Jag förmodar att det långa svarta håret sa mycket, kanske visste man att hon hade sin gröna fleece och sina gympaskor på sig, den vita kjolen, ja... , möjligen gick det att se att hon hade rätt längd och vikt, och att hon hade asiatiska drag om hennes ansikte inte var alltför sönderkrossat och blodigt (vilket jag befarar) men denna info tror jag knappast att man går på för att säga ens inom polisen att det är bekräftat Lena.

Det logiska skulle vara isf att säga, att det kan inte vara någon annan.
Citera
2021-03-14, 18:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vill rätta mej själv:
Krattningen skedde ”redan” typ hösten -18.

Oktober vill jag minnas.

Jag har försökt vid tidigare tillfälle hitta anledningen till krattningen. Typ vittnesmål.

De vittnesmål som finns kommer dock tidigare. Dels en kille som sett en man som verkat leta efter något vid gång/cykelbron.

Så också skrikvittnet som sett en person där också som letat. Tror att det var då beskrivningen stämde överens med ett asiatiskt utseende, men såg inte ut som N*oa (hade sett bilder).

Men detta var betydligt tidigare.

Men man undrar om det var så att efter skiftet av spaningsledning, så föll massor av kunskap bort och plötsligt kom det här upp på nytt.

Samtidigt minns jag att man pratade om att det letades efter något som var organiskt? Eller minns du?
Några metalldetektorer kunde vi inte se iaf.

Men det letades just runt brofästet bland annat.
Senast redigerad av notknapparen 2021-03-14 kl. 18:07.
Citera
2021-03-14, 18:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Låter gräsligt, det uttalandet om att ta över barnen och HD åker in på typ psyket för all framtid, men vad vet vi om sanningshalten i HDs uttalande? Lena är död och kan ju inte försvara sig.
Låter som en typisk projicering.

Lena skrev till psykologen i Skottland att hon hoppades att HD skulle bli sämre igen när HD började må bättre. Och hon gjorde ju allt hon kunde för att det skulle bli så. Eftersom hon mycket väl visste hur sjuk HD varit med suicid-tankar så måste hon ha varit medveten om att risken fanns att hon kunde driva HD till självmord.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-14 kl. 18:13.
Citera
2021-03-14, 18:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oktober vill jag minnas.

Jag har försökt vid tidigare tillfälle hitta anledningen till krattningen. Typ vittnesmål.

De vittnesmål som finns kommer dock tidigare. Dels en kille som sett en man som verkat leta efter något vid gång/cykelbron.

Så också skrikvittnet som sett en person där också som letat. Tror att det var då beskrivningen stämde överens med ett asiatiskt utseende, men såg inte ut som N*oa (hade sett bilder).

Men man undrar om det var så att efter skiftet av spaningsledning, så föll massor av kunskap bort och plötsligt kom det här upp på nytt.

Samtidigt minns jag att man pratade om att det letades efter något som var organiskt? Eller minns du?

Var det inte en profetisa som hade en blogg som hade "sett" något? Jag har för mig att det var efter det de krattade. Det kan de givetvis inte säga offentligt men tror det var så.
Citera
2021-03-14, 18:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Mmm eller civilanställd med olika gemensamma nämnare med vederbörande...
Fort som fasen gick det iaf.

Eller så är det en alternativ förklaring till ett ännu allvarligare sammanhang som HD har den här kunskapen. Att hon vet att LW är död alltså.
Djungeltelegrafen går fort till pappsen på parkeringen.

Det stod " har hittat en kropp" kl. 14:41 i larmrapporten.
HD var på förhör 19 maj kl 13:28-14:49.
Citera
2021-03-14, 18:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nåt skit är det med detta att det meddelas direkt efter att hon är hittad. Inte flera timmar efteråt. Eller när alla andra får reda på det via pressen om man inte har inside info.

Med tanke på att SD faktiskt säger till J*ani att HD fått veta av polisen, så borde åklagare/spaningsledare inte bara fråga förhörledaren som var på plats, utan även andra poliser som är involverade. Det är möjligt att det i det här läget inte alls var känt att AnSt päron känner HDs päron och att den enda polis som öppet sagt något om det är IT- teknikern.

Om det är en läcka, då har det ju blivit riktigt allvarligt av det, då det har frågats mycket om det i förhör, och alldeles tydligt är det att det ligget HD i fatat.

Tänk om AnSt satt som medlyssnare när HD frågades om det. Måste ha varit svettigt till tusen.
I det läget borde det varit mycket bättre att erkänna när det verkar bli hett om öronen för alla som måste förklara och vill skydda kan jag tycka. Säg nu att bara en enda öppnar munnen... och du inget sagt.
Citera
2021-03-14, 18:20
Medlem
Citat:
Men inte ens då skulle de de kunna veta att det är Lena. Den vetskapen har man inte i det läget, utan snacket på polishuset är säkert i termer att det borde vara hon.

Jag förmodar att det långa svarta håret sa mycket, kanske visste man att hon hade sin gröna fleece och sina gympaskor på sig, den vita kjolen, ja... , möjligen gick det att se att hon hade rätt längd och vikt, och att hon hade asiatiska drag om hennes ansikte inte var alltför sönderkrossat och blodigt (vilket jag befarar) men denna info tror jag knappast att man går på för att säga ens inom polisen att det är bekräftat Lena.

Det logiska skulle vara isf att säga, att det kan inte vara någon annan.

Instämmer.

Om man tänker sig ett alternatict sätt som HD skulle ha fått reda på det då.
Om man tänker sig att uppgiften inte kommer från polishuset. Då skulle det vara iakttagelser i samband med det faktiska fyndet, alltså någon från allmänheten, som skulle ha fattar att shit här händer det grejer i grannskapet och dags att dra igång djungeltrumman till grannarna.
Om det är sättet HD fått reda på detta varför då krångla till det och säga att hon uppfattade det under förhör och sen hakar man på att JS har en annan bild av detta än HD.

Jag måste kolla igenom förhören och lyssna på SOA och HD i tingsrätten för att bli klokare(?) på detta.
Citera
2021-03-14, 18:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Oktober vill jag minnas.

Organiskt... hmmm... nej det minns jag inte.

Har dock ett minne från vittnesförhör att någon kompis/jobbarkompis till LW var ute och letade i krokarna, efter LW eller något som kunde hjälpa utredningen framåt.
Tror han hade cykel, men gick och rotade vid bron... jag vill minnas att det sammanföll med tidpunkten då någon sett någon där. Så i vart fall en ”letare” är redogjort för.
Ska söka och se om jag kan hitta det i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in