2021-03-14, 16:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, håller helt med dig.
Hans väldigt mycket mognare och insiktsfulla sätt att prata om det, får mig att tro att det skulle vara väldigt långt till att utplåna sin fd fru och mamma till barnen, särskilt på minsta sonens födelsedag.

Naturligtvis är det så att de som har något att dölja, inte kommer att frivilligt blottlägga djupgående konflikter, hat osv, om man inte är en ganska ärlig människa. I mordsammanhang är väl lögner och försök att mörka väldigt vanligt, kanske beroende på att inte alla är kandidater till mord. Mördare kanske till stor del är av en viss sort, sas.

Men den känslan jag får är att det är en bra person, som också är kollad. Kommunikationer mellan Lena och honom, vittnen osv visar inte på konflikter av samma dignitet som den mellan Lena och SD.

Med det jobb vi nu vet att UW har så förstår han säkert bättre än att sköta ev. konflikter digitalt.

Citat:
som också är kollad

Han har inget alibi.

Citat:
visar inte på konflikter av samma dignitet som den mellan Lena och SD.

Det betyder inte att det är den som har den värsta konflikten med Lena (som vi vet om) som är GM. Konflikten med SD visar hur skitjobbig hon kunde vara. Det var hennes sätt. Det var säkert inte bara SD hon hade en konflikt med. Antagligen hade hon konflikter med alla som sa emot henne. T.ex. med hennes barn som flyttade till pappa när de blev tonåringar och började säga emot henne och blev stora nog att kunna försvara sig fysiskt mot henne. Det finns uppgifter i tråden om fysisk bestraffning av Lena mot barnen. När hon inte hade makt att styra dem var de inte intressanta längre utan UW fick ta hand om dem.
Citera
2021-03-14, 16:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Spelar ingen roll. LW är ihjälslagen och hon sitter med info om våld - vad vet de inte - och får ringa upp själv igen efter två veckor.
Hur nonchalant som helst då de inledande dagarna är kritiska.

Utredningen hade en hel del kommunikation sparad i Lenas enheter, vilket kan vara förklaringen.

Kan också vara så att de hade mer än de hann med i början, men ett svar hade varit på sin plats, minst sagt. Särskilt som att det är viktigt att personen inte raderar något eller förlorar informationen (typ stulen mobil, kraschad mobil eller liknande.
Ett kort svar bara om vad som kunde göras och när.
Citera
2021-03-14, 16:08
Medlem
Citat:
👍

Exakt vad jag tror också även om en fysisk resa till Tanzania också var en drömresa och googlade på flygbiljett.

Det är nåt med förkortningen "Kil" och att hon älskade platsen. Hur ser det ut med cacher där?
Nåt med symbolvärde eller kodlås?
Nåt som HD jagat trots att hon reser ragg:

"Även att exempelvis vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."

Btw är det här också helt weird i JS förhör 17 december dvs 7 månader efter mordet.

LW har pratat om hennes barn som sina?
Den som däremot pratat om bonusbarn är SD då han renoverade för att de skulle flytta in i huset och HD skulle deporteras.

" Hanna sa ganska nyligen att Lena som hade som mål att Stefan skulle bli hennes. Lena har också pratat om Hannas barn som sina."

Låter gräsligt, det uttalandet om att ta över barnen och HD åker in på typ psyket för all framtid, men vad vet vi om sanningshalten i HDs uttalande? Lena är död och kan ju inte försvara sig.
Låter som en typisk projicering.
Citera
2021-03-14, 16:09
Medlem
notknapparens avatar
Nu håller min dator på att krångla, så jag lyckas inte av någon outgrundlig anledning spara en bild för att lägga ut på bildtagg.

Men i A 157 B/239 finns en bild på SDs källare. Till höger om dörren syns något svart avlångt fäst på väggen nära dörrkarmen.

Kan det vara en ficklampa?
Citera
2021-03-14, 16:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Akt 166/11 ff.
”Eftersöka, analysera och dokumentera platsinformation ifrån Googlekonto lena.w*esstrom@gmail.com
IT-forensiker AJ
IT-brottscentrum i Örebro. Undersökningen påbörjades den 4 november 20I9”

18 månader efter mordet begär åklagarna att platsinformation ska undersökas gällande LW:s Google.

Undersökningen påbörjas 4 november och ”avslutas” 27 december.

Det var väl strax efter att man varit ute och krattat...

(Jag kan (verkligen) minnas fel men jag har för mej att det var sent 2019 det skedde. Kan dock blanda ihop det med att det var då de undersökte nåt annat. SD:s jobbdator, LW:s dator som stod i köket, nåt.
Oavsett så var det iaf nån undersökning som drog igång sept/okt 2019. Snabba ryck!)
Citera
2021-03-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tycker att det verkar vara polisens fel.
Vem sa att det var dataintrång att kolla LW:s e-post?
Jag uppfattar att det var vad polisen sa till UW?
När det sedan kom med i förhör så borde åklagaren naturligtvis ha reagerat men när var det?
Åklagaren kan inte veta allt som polisen påstår förrän det finns nedskrivet.
Rätta mig om jag har missuppfattat.

Den här biten får man nog tyvärr lägga på åklagaren. Det är hon som ska kunna lagen bättre än polisen. Dessutom så leder hon ju förundersökningen och beslutar t.ex om husrannsakan och sådant.
Citera
2021-03-14, 16:29
Medlem
landbandys avatar
Citat:
👍

Exakt vad jag tror också även om en fysisk resa till Tanzania också var en drömresa och googlade på flygbiljett.

Det är nåt med förkortningen "Kil" och att hon älskade platsen. Hur ser det ut med cacher där?
Nåt med symbolvärde eller kodlås?
Nåt som HD jagat trots att hon reser ragg:

"Även att exempelvis vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."

Btw är det här också helt weird i JS förhör 17 december dvs 7 månader efter mordet.

LW har pratat om hennes barn som sina?
Den som däremot pratat om bonusbarn är SD då han renoverade för att de skulle flytta in i huset och HD skulle deporteras.

" Hanna sa ganska nyligen att Lena som hade som mål att Stefan skulle bli hennes. Lena har också pratat om Hannas barn som sina."

Där tycker jag LW gick väl långt ,för en sårad HD behövde ju inte höra en sådan sak mitt i sin otrohetsvetskap ....suck

LW visste ju att man skall göra mot andra såsom man vill att andra skall göra mot en själv , och tror LW skulle ha blivit skogstokig om ifall HD börjat kalla LW :s barn för ”sina” barn ....hmm 🥺

Så ibland tvingas jag nästan omvärdera LW:s personlighet , tyvärr ......🥀

Frågade någonsin LW och SD sina respektive barn vad de ansåg om att bli kallade ”sina” barn utav dessa två ??
Senast redigerad av landbandy 2021-03-14 kl. 16:36.
Citera
2021-03-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Man behöver inte vara stålmannen för Grannsämjans skull,men lite nytta har han säkert gjort.

Det har han säkert. Men mer skada.
Sen hade ju nån tacksam granne stängt av hans vattenspridare också. Alla hjälptes åt där i kvarteret. Tjänster och gentjänster.
Den spridaren som den tekniska avdelningen aldrig hittade. Inte heller hammare eller ficklampa.
Men som tur är så plockade de in hans kallingar hundra år efter mordet.
Allmänheten kan känna sig trygg både med polisen eller när SD har vakten m a o.

Det ironiska i sammanhanget är att så snart en granne har gjort en iakttagelse. Han med hunden eller hon fönsterspanaren så dissar han de uppgifterna.
Så det är inte konstigt att han tagit på sig det här med kvarterspolis som nån form av one man show. Grannarnas iakttagelser går ju helt klart inte att lita på.
Citera
2021-03-14, 16:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så extremt svårt att tolka HD.
Men det kanske är så att hon är ärlig även när hon pratar emot sej själv? Och att hon helt enkelt är så totalt ambivalent? Beroende på vilken dag man frågar?
Fan vet, men inte jag.
Jag har dock en mycket stark känsla av att vad HD än kände mot LW så inte var det tacksamhet inte.

Man får tänka på att vid förhöret där HD säger: "jag, tyckte att det var rätt bekvämt och aah, var nöjd med det som det var." (dvs med SDs otrohet), då sitter hon själv precis nyligen häktad. Förhöret är 2019-08-28.

Hon kanske inte vill sitta och servera dom ett starkt motiv, typ; Jo, jag hatade henne, jag misstänkte inget, men sedan plötsligt blev det klart och jag sa till S*tefan, jag önskar att hon inte fanns, att hon bara förvann, ja inte hade jag haft något emot att hon var död.

Naturligtvis har hon inga goda tankar om Lena, men hon kanske känner att hon sitter illa till där som häktad. Det handlar om att hon är misstänkt för mord. Dagen innan var insatsstyrkan och tog SD på morgonen. Inte så att någon tror att du shopliftat direkt.
Citera
2021-03-14, 16:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Man får tänka på att vid förhöret där HD säger: "jag, tyckte att det var rätt bekvämt och aah, var nöjd med det som det var." (dvs med SDs otrohet), då sitter hon själv precis nyligen häktad. Förhöret är 2019-08-28.

Hon kanske inte vill sitta och servera dom ett starkt motiv, typ; Jo, jag hatade henne, jag misstänkte inget, men sedan plötsligt blev det klart och jag sa till S*tefan, jag önskar att hon inte fanns, att hon bara förvann, ja inte hade jag haft något emot att hon var död.

Naturligtvis har hon inga goda tankar om Lena, men hon kanske känner att hon sitter illa till där som häktad. Det handlar om att hon är misstänkt för mord. Dagen innan var insatsstyrkan och tog SD på morgonen. Inte så att någon tror att du shopliftat direkt.

Så kan det vara.
Det bidrar dock inte till att göra henne mer trovärdig.
Citera
2021-03-14, 16:41
Medlem
Citat:
Låter faktiskt inte långsökt. Det är just det som SD skriver om och om till andra.
Om han missat att skriva r, föreslår autocorrect söka istället för sö(r)ja.

Reagerar på att SD också skriver till C när hon berättar att de läst tidningen idag (22 maj) att det var Lena.

SD svarar återigen med att: "Vi fick bekräftat i lördags att det var Lena."

Tidigare sa ha ju till JO att det var samma dag (19 maj) att det var bekräftat Lena.
Nu säger han lördagen.

Det är ändå märkvärdigt att han inte nöjer sig med att säga att Ja det var Lena, utan talar om att "de fått information".

Fattar mig inte på den här mannen, oavsett varifrån informationen kommit.

En sak vet vi ganska säkert, och det är att de inte har fått informationen på det sätt som JO eller C tror, på ett lagligt sätt (eller hur man ska uttrycka det).

SD och HD har antingen kännedom om mordet för att de har med mordet att göra (SDs eget sätt att utrycka sig) eller så är det en läcka.

Han kan hävda hur mycket han vill att han förstod eller han whatever, men den här meningen här visar klart och tydligt att det inte handlar om att han eller någon annan han kände dragit några slutsatser själv.

BEKRÄFTAT i lördags.

VI fick bekräftet i lördags.”

Vem bekräftar till vilka vi?

Det är stor skillnad på ”jag fick bekräftat” och ”vi fick bekräftat” här.

Menar han han själv och barnen som vi?
Han och hans polare?

Han och hans fd hustru som är viktigt att poängtera att hon är en av de som får bekräftat från någon samtidigt som han?

Fattar ingenting.
Citera
2021-03-14, 16:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Låter gräsligt, det uttalandet om att ta över barnen och HD åker in på typ psyket för all framtid, men vad vet vi om sanningshalten i HDs uttalande? Lena är död och kan ju inte försvara sig.
Låter som en typisk projicering.
Vad skulle LW med hennes barn till om hon har tre egna?
Hon lever ju inte ens då hon mal om detta.

SD är otrogen - LW blir syndabock.

HD har psykisk sjukdom - LW blir sjuk, instabil.

SD säger typ "där gick mitt bomusbarn förbi" och målar väggar samt ska göra nåt rum i källaren - LW ska sno barnen för HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in