2021-03-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det står i både pm och förhör i fupen. Du får leta bland 14 000 sidor. Ingen är anonym i fupen.
Hade hopp om att någon sammanställt dem
Citera
2021-03-13, 12:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hur het är SD på Tinder? Berättar man på första dejten eller redan i chatten om att man varit misstänkt för mord?

De två har testat lite mys på varsitt håll men frias han från detta så är det nog de två forever.
Ett spel för galleriet, hon står på stand-by och han längtar.
Då har de fått låtsas att pröva sina vingar och råkar hitta tillbaks till varandra. 😂

... And they lived happily ever after. Naw.
Citera
2021-03-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nja, hela är intressant, rör att "de" så sent såg över Lenas tidslinje, google

Akt 166/11 ff.
”Eftersöka, analysera och dokumentera platsinformation ifrån Googlekonto lena.w*esstrom@gmail.com
IT-forensiker AJ
IT-brottscentrum i Örebro. Undersökningen påbörjades den 4 november 20I9”

18 månader efter mordet begär åklagarna att platsinformation ska undersökas gällande LW:s Google.

Undersökningen påbörjas 4 november och ”avslutas” 27 december.
Senast redigerad av Avel 2021-03-13 kl. 12:38.
Citera
2021-03-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ett spel för galleriet, hon står på stand-by och han längtar.
Då har de fått låtsas att pröva sina vingar och råkar hitta tillbaks till varandra. 😂

... And they lived happily ever after. Naw.

Nej nej. vare sig de båda eller någon av dem fälls eller frias. Detta kommer hänga över dessa 2 för all framtid (och kanske ett par personer till?).
Citera
2021-03-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Akt 166/11 ff.
”Eftersöka, analysera och dokumentera platsinformation ifrån Googlekonto lena.wesstrom@gmail.com
IT-forensiker AJ
IT-brottscentrum i Örebro. Undersökningen påbörjades den 4 november 20I9”

18 månader efter mordet begär åklagarna att platsinformation ska undersökas gällande LW:s Google.

Undersökningen påbörjas 4 november och ”avslutas” 27 december.
Ja, precis, även AS har fipplat och dokumenterat
Citera
2021-03-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hade hopp om att någon sammanställt dem

Du ska få de jag har i huvudet i PM.
Citera
2021-03-13, 12:29
Medlem
Honan6s avatar
L*na hade flera enheter och flera gmail-konton som hon använde i kommunikationen med SD bl a brun*.sparr och and*rs.m.nilsson. Var hon inloggad med något av dessa konton och hur såg tidslinje och platsdata-inställningarna ut på dessa vid tiden för mordet? Det borde finnas med i extraherat utredningsmaterial och då kanske man kan se vad som redigerats under natten till den i 7 januari i år?
Citera
2021-03-13, 12:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ser att HD är otrogen och ljuger till SD som du säger, men för mig är det inget konstigt.
Ok.
Citat:
Om HD hade blivit mördad istället för Lena, hade vi då sagt att hon var "en djävla bitch" som du kallar henne?
Jag tycker att SD är ett svin, beter sig helt oempatiskt mot HD.
Ja, jag tycker hon är en jävla bitch mot JS och tar mig friheten att kalla henne för det - dvs på samma sätt som du kallar SD för ett svin.
Vilket jag inte har nåt emot.

Och oavsett att mördas eller inte.
Senast redigerad av develi 2021-03-13 kl. 12:57.
Citera
2021-03-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
L*na hade flera enheter och flera gmail-konton som hon använde i kommunikationen med SD bl a brun*.sparr och and*rs.m.nilsson. Var hon inloggad med något av dessa konton och hur såg tidslinje och platsdata-inställningarna ut på dessa vid tiden för mordet? Det borde finnas med i extraherat utredningsmaterial och då kanske man kan se vad som redigerats under natten till den i 7 januari i år?

Ja extramobilen i köket hade platsdata på och registrerade positioner. Finns protokoll nånstans.

7/1 är mer ett märkligt mönster än ett konstaterat faktum. Bara polisen kan dubbelkolla aktiviteten i LW:s Googlekonto. Men så följde även HD:s Googlekonto och några av SD:s konton samma mönster och då blir det knepigare att verifiera. Det är väldigt osäkra uppgifter då man använder sina egna cookies för att ”lura” Google att släppa de här uppgifterna.
Metoden identifierade t.ex fel Youtube-konto för HD. Där gör scriptet en kvalificerad gissning.

Men datum och tid följer ett mönster. Det är värt att hålla koll på.

Åklagaren fick materialet ”as-is” och de får väl göra bäst de kan med det.

Sen vad gäller platsdata och det nu skulle vara SD som mixtrat så borde han ha tänkt på att i januari 2021 stänga av platsdata efter allt han nu lärt sig.

Sen är ju frågan om polisen ändrade lösenord för de här ”jobbmejlen” eller bara för hennes vanliga Gmail? Menar alltså Googlekonto då.
Senast redigerad av Avel 2021-03-13 kl. 12:56.
Citera
2021-03-13, 13:01
Medlem
Analytikern An St har köpt en kåk för 3,3 mille i Adolsberg. Ny adress reggad sen nån vecka bakåt.

www.na.se/artikel/44-aring-ny-agare-till-miljonvilla-i-orebro-prislappen-3-300-000-kronor
Citera
2021-03-13, 13:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
HD bör hålla sig ifrån honom, det är min åsikt. För att det är en farlig man. Vilken normal man skulle när frun är deprimerad och inte önska leva längre ta det till nästa nivå, vi utplånar familjen?
Jag glömde.
Har nån påstått han är normal?
Så här kan det tyvärr se ut när det kommer till familicide och det är likaväl hon som är medspelare.
Hon kan dock - till skillnad från honom - ursäktas pga PPD, allvarlig depression och ev psykos som ett vittne nämner.

Hon kan dock inte urskuldas år 2018 då hon trivaliserar detta makabra och gör skeva jämförelser med sörjande anhöriga till patienter.
Citera
2021-03-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Analytikern An St har köpt en kåk för 3,3 mille i Adolsberg. Ny adress reggad sen nån vecka bakåt.

www.na.se/artikel/44-aring-ny-agare-till-miljonvilla-i-orebro-prislappen-3-300-000-kronor

Öööh? Är det sån nyhetstorka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in