2021-03-14, 15:16
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Och du skall vara chef? Lär dig matematik innan du sätter igång och pekar finger när du först häver ur dig felaktigheter.

Enligt Worldometer:
Sverige dödsfall per 1m = 1296
UK dödsfall per 1m = 1840

|1840 - 1296|/((1840 + 1296)/2) = 544/1568 = 0.3469387755102 = 34.69387755102%

Herregud....

du jobbar åt regeringen i UK och du kan inte matten som jag hjälpte barnen med i åk.4

Nu är du på riktigt avslöjad som en pajas men jag ska hjälpa dig.

1840-1296=544
544/1296=0,42

Snabbkoll- 1296×1,42=1840

Och du har mage att vara dryg mot mig när det är du själv som inte kan grundläggande matte, du kan omöjligt ha det jobb du säger för i så fall är det inte konstigt att det gått som det gått för UK
Citera
2021-03-14, 15:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
du jobbar åt regeringen i UK och du kan inte matten som jag hjälpte barnen med i åk.4

Nu är du på riktigt avslöjad som en pajas men jag ska hjälpa dig.

1840-1296=544
544/1296=0,42

Snabbkoll- 1296×1,42=1840

Och du har mage att vara dryg mot mig när det är du själv som inte kan grundläggande matte, du kan omöjligt ha det jobb du säger för i så fall är det inte konstigt att det gått som det gått för UK

Jag blir lite nyfiken på var siffran 1568 kom ifrån.
Citera
2021-03-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Inget vaccin är 100% oavsett.
Det var ju någon kärring häromdagen som gnällde över att ha testat positivt trots två doser.

Just detta är anledningen till att ALLA bör vaccinera sig.
I verkligheten kommer inte alla göra det..
Citera
2021-03-14, 15:29
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
SWE VS UK

Ett land har haft hårda restriktioner, det andra knappt några restriktioner alls. Så vad är det du inte förstår? Sverige har haft samma kurva som UK men har samtidigt lyckats hålla samhället igång med alla fördelar det innebär. Jag väljer Sveriges väg alla gånger.

Alla länder som sysslat med lockdowns har gjort sig själva en rejäl otjänst. Det är enbart tyranni och har ingen påverkan på dödsfall. Att vid det här laget fortsätta framhärda i restriktioners förträfflighet är bara löjligt.

Punkt och slut!
Nej, Sverige har inte haft samma kurva som UK. Långt ifrån. Det är ju det som är själva skillnaden. När UKs kurva har gått spikrakt ned vid varje lockdown har Sveriges kurva antingen varit oförändrad men i de flesta fall har den gått uppåt. Det är ju själva skillnaden. Det är dessutom samma sak om man jämför Sverige med ALLA länder som haft lockdowns. Deras kurvor går NED medans Sveriges kurva går UPP.

Förstår du verkligen inte det här eller gör du dig bara dummare än du uppenbarligen försöker ge sken av?

Mars Lockdown Sweden vs. UK, Italy, Spain, Belgium & Netherlands:
https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-04-24..2020-06-28&country=GBR~SWE~ITA~ESP~BEL~NLD&region=World&ca sesMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&sm oothing=7&pickerMetric=location&pickerSort=asc

Du ser inte det uppenbara, nej?
Citera
2021-03-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja mina vänner, det börjar se lite mörkare ut på horisonten är jag rädd. Fick just rapport från en vän som stått mitt i coronastormen sedan pandemins start. Han berättade att han nu börjar se en uppgång i fall igen. Folk som tidigare varit sjuka i covid kommer tillbaka ännu sjukare några månader efter att de fick sin första kyss av corona. Och även en del som är färdigvaccinerade dyker nu upp med svår infektion. Detta är från New York-trakten.

Han misstänker att det är den brasilianska mutationen eller något liknande skräckvirus som nu börjar ta över. En variant som inget biter på, varken tidigare infektion, vaccination eller monoklonala antikroppar. Dessutom mer smittsam och mer dödlig pga sina spikeproteinmutationer.

Snart kan det bli åka av igen är jag rädd. Kom ihåg vart ni hörde det först.
Alltid en vän bekant eller en kompis kompis pappas bekant..

Sak samma.. detta låter ju jätte spännande! Kanske man äntligen får användning av all utrustning då.

Om det nu skulle vara ennuns av sanning så kan usa ha detta själv
Citera
2021-03-14, 15:34
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag blir lite nyfiken på var siffran 1568 kom ifrån.
Det har jag skrivit ut i formeln som jag postade.

|1840 - 1296|/((1840 + 1296)/2) = 544/1568

Således:
1840+1296/2=1568

Matematik är inte din och Kvastfeningens starkaste sida, förstår jag...

Herregud, skall man behöva torka er i arslet när ni skitit också? Ni klarar ju inte av NÅGONTING! Det är helt sjukt vilka obildade töntar man har att göra med.

Här:
https://www.calculatorsoup.com/calculators/algebra/percent-difference-calculator.php?v_1=1840&v_2=1296&action=solve
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-14 kl. 15:37.
Citera
2021-03-14, 15:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Du räknar... konstigt (och fel).

1840 är 42% fler än 1296.
Jag räknar differensen i procent mallan 1840 och 1296.

Jag räknar inte fel, det är ni som varken fattar vad det här handlar om eller klarar grundskolematematik.
Citera
2021-03-14, 15:35
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Till och med mongopartiet MP har fattat att man måste lyfta restriktionerna

https://www.dn.se/sverige/mp-politiker-dags-att-borja-lyfta-restriktionerna/

Eller så upptäckte dom att deras sympatisörer var den övervägande inslaget på Medborgarplatsen.
Citera
2021-03-14, 15:36
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Nej, Sverige har inte haft samma kurva som UK. Långt ifrån. Det är ju det som är själva skillnaden. När UKs kurva har gått spikrakt ned vid varje lockdown har Sveriges kurva antingen varit oförändrad men i de flesta fall har den gått uppåt. Det är ju själva skillnaden. Det är dessutom samma sak om man jämför Sverige med ALLA länder som haft lockdowns. Deras kurvor går NED medans Sveriges kurva går UPP.

Förstår du verkligen inte det här eller gör du dig bara dummare än du uppenbarligen försöker ge sken av?

https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-04-24..2020-06-28&country=GBR~SWE~ITA~ESP~BEL~NLD&region=World&ca sesMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&sm oothing=7&pickerMetric=location&pickerSort=asc

Suck, confirmed cases är helt ointressant! Byt flik till confirmed deaths istället och gärna kumulativt så ser du att vi ligger näst bäst till i den ligan.
Citera
2021-03-14, 15:38
Avslutad
Citat:

Om ni hade förhindrat kurvan från att gå upp så mycket istället hade ni inte behövt fördärva ekonomin på att försöka få den att gå ner, kan det va nåt?
Citera
2021-03-14, 15:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Suck, confirmed cases är helt ointressant! Byt flik till confirmed deaths istället och gärna kumulativt så ser du att vi ligger näst bäst till i den ligan.
Fast den statistiken har ju ingenting med smittspridningen att göra - den visar ju endast hur många som dött. Hade UKs smittspridning varit lika omfattande som den svenska hade antalet döda sannolikt varit DUBBELT så många.
Citera
2021-03-14, 15:41
Avslutad
Citat:
Jag räknar differensen i procent mallan 1840 och 1296.

Jag räknar inte fel, det är ni som varken fattar vad det här handlar om eller klarar grundskolematematik.
Hur många döda tror du Sverige hade haft om 42% fler hade dött med ditt sätt att räkna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in