2021-03-14, 10:55
Medlem
Inte har väl regeringen och folkhälsomyndigheten gått ut med halvsanningar för att tysta kritiker, då är vi inte långt efter Nordkorea.

https://www.expressen.se/nyheter/fhm-larmade-om-hat-och-hot-expert-asikter/
Citera
2021-03-14, 11:00
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Då kommer frågorna en tredje gång (tips, leta vid frågetecknen):
Just den "frågan" svarade jag på 12 minuter efter att du publicerade din "fråga".

Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag ansvarar för den information som publiceras där, så...

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Var är resten av "frågorna"...?

Har du verkligen på koll på vad du själv skriver här? Du verkar inte läsa vad andra skriver, det är helt klart....
Citera
2021-03-14, 11:01
Medlem
Irland er seneste land til at pause AZ. Sikkert pga de norske tilfælde.

"STATEMENT: The National Immunisation Advisory Committee (NIAC) has recommended that the administration of #COVID19 Vaccine AstraZeneca has been temporarily deferred from this morning, Sunday 14th March."

"“They have very unusual symptoms: bleeding, blood clots and a low count of blood platelets,” Steinar Madsen, Medical Director at the Norwegian Medicines Agency told broadcaster NRK."
Citera
2021-03-14, 11:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Om man dör eller inte påverkar inte smittspridningen. Däremot om en mutation skulle göra att de flesta blir asymtomatiska så borde det sprida sig mer av den anledningen och då skulle teorin kunna stämma även kortsiktigt, men det är inte troligt att det muterar så mycket så snabbt.
Jo, det gör det. Om man dör kan man INTE bli återsmittad och därmed smitta andra. Det kan man om man överlever. Detta trots att man t.ex är vaccinerad.
Citera
2021-03-14, 11:05
Medlem
Citat:
Det varierar säkert mellan olika områden. Dock gällde frågan huruvida skolan var stängd. Det har den ALDRIG varit. Att som dumstruten sitta och påstå att skolan varit stängd för att sedan referera till ett BBC-inslag där det uttryckligen konfirmerats att skolan varit stängd för alla UTOM barn till key workers och barn med särskilt utbildningsbehov. Lägg därtill att barn som identifierats må dåligt av att inte få gå till skolan OCKSÅ har fått gå till skolan.

Skolan har således INTE varit stängd.
Kan ni tagga ner lite? Om de flesta skolbarn inte går till skolan så tror jag de flesta skulle säga att skolan är stängd. Enligt Oxford Covid-19 Government Response Tracker så har skolorna vara stängda den senaste tiden (C1=3 - require closing all levels). https://github.com/OxCGRT/covid-policy-tracker/blob/master/documentation/codebook.md
Citera
2021-03-14, 11:05
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Vi har testat betydligt mer än Sverige. Både i verkliga tal och per capita. Att UK har varit betydligt bättre på att hitta smittade står klart för samtliga som kan se på fakta på ett neutralt vis.

Sverige VILLE ju inte hitta testade, man ville ju endast att smittan skulle spridas.

och ÄNDÅ 50% fler döda.
Citera
2021-03-14, 11:06
Medlem
Citat:
Jo, det gör det. Om man dör kan man INTE bli återsmittad och därmed smitta andra. Det kan man om man överlever. Detta trots att man t.ex är vaccinerad.
Långsiktig ja, det var det jag skrev men du citerade bara häften.
Citera
2021-03-14, 11:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Kan ni tagga ner lite? Om de flesta skolbarn inte går till skolan så tror jag de flesta skulle säga att skolan är stängd. Enligt Oxford Covid-19 Government Response Tracker så har skolorna vara stängda den senaste tiden (C1=3 - require closing all levels). https://github.com/OxCGRT/covid-policy-tracker/blob/master/documentation/codebook.md
Hur kan du säga att skolan är stängd när den är öppen? Om den är stängd för de flesta men inte för alla så är den knappast stängd.
Citera
2021-03-14, 11:09
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Långsiktig ja, det var det jag skrev men du citerade bara häften.
Det påverkar smittspridningen kortsiktigt och därmed chansen/risken för en mutation.
Citera
2021-03-14, 11:11
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
och ÄNDÅ 50% fler döda.
Nej, 34% fler döda.
Citera
2021-03-14, 11:21
Medlem
Ja mina vänner, det börjar se lite mörkare ut på horisonten är jag rädd. Fick just rapport från en vän som stått mitt i coronastormen sedan pandemins start. Han berättade att han nu börjar se en uppgång i fall igen. Folk som tidigare varit sjuka i covid kommer tillbaka ännu sjukare några månader efter att de fick sin första kyss av corona. Och även en del som är färdigvaccinerade dyker nu upp med svår infektion. Detta är från New York-trakten.

Han misstänker att det är den brasilianska mutationen eller något liknande skräckvirus som nu börjar ta över. En variant som inget biter på, varken tidigare infektion, vaccination eller monoklonala antikroppar. Dessutom mer smittsam och mer dödlig pga sina spikeproteinmutationer.

Snart kan det bli åka av igen är jag rädd. Kom ihåg vart ni hörde det först.
Citera
2021-03-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Brittiska mutationen mer dödlig och mer smittsam... Hur går det ihop med att viruset vill leva och smitta så många som möjligt? Går ju tvärtemot allt vad forskare sagt? Mer smittsam = mildare sjukdom och virus har de ju sagt?

Spånar lite från höften:

Man kan föreställa sig att luftvägsvirus normalt sprids effektivt tack vare luftvägssymtom/hosta.
Dessa är orsakade av immunförsvarets bekämpning av viruset, vilket rent evolutionärt borde innebära att luftvägsvirus inte bara missgynnas av att upptäckas och bekämpas av immunförsvaret.
När effektiv självisolering vid symtom införs så är det plötsligt helt andra evolutionära villkor som gäller, vilket kan sätta tidigare antaganden ur spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in