2021-03-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/ilskan-mot-johaug-det-ar-inte-trovardigt/

Saarinen besökte det apotek som sagoberättarna säger sig ha köpt krämen på.

Krämen fanns inte på hylla ute i butiken, man fick be om den.
Dessutom fick hon en dopingvarning av apotekaren som lämnade ut krämen.

Bara ytterligare indicier mot att dom missade alla varningar.
Det är nog bara dom mest ”blåögda” eller dom största Johaug-fansen som tror på den där hittepå-historian.
Citera
2021-03-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Det är nog bara dom mest ”blåögda” eller dom största Johaug-fansen som tror på den där hittepå-historian.

Jag hör många som verkar anse att hon inte kan ha gjort det medvetet.
Även alla i själva cirkusen runtom landslaget och svenska skidåkare verkar livrädda att uttrycka sig lite frågande.
Citera
2021-03-14, 11:41
Medlem
Citat:
Jag hör många som verkar anse att hon inte kan ha gjort det medvetet.
Även alla i själva cirkusen runtom landslaget och svenska skidåkare verkar livrädda att uttrycka sig lite frågande.
Jag har förståelse för att vissa konkurrenter till Johaug håller en ”låg” profil och måste tänka på hur dom uttrycker sig ffa i media.

Nu har ju Johaug avtjänat sitt straff så då är det det som gäller och det vi har att hålla oss till.

Förstår dock alla som tvivlar.
Citera
2021-03-14, 12:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/ilskan-mot-johaug-det-ar-inte-trovardigt/

Saarinen besökte det apotek som sagoberättarna säger sig ha köpt krämen på.

Krämen fanns inte på hylla ute i butiken, man fick be om den.
Dessutom fick hon en dopingvarning av apotekaren som lämnade ut krämen.

Bara ytterligare indicier mot att dom missade alla varningar.

Tilläggas kan att norska skidlandslaget har den största supportapparaten av alla skidnationerna.

Samtidigt har dom även mest av alla att förlora ekonomiskt på en sådan sak som att Johaug skulle varit avsiktligt dopad.

När Johaug efter sin återkomst fortsätter med att i stort sett alltid utklassa sina medtävlare så känns det inte helt bra.

Har du vaknat ur din Törnrosa-sömn först nu 5 år efter att detta togs upp i tråden? Den 14:e oktober 2016 ursäktar sig medlemmen cleolin för att det möjligen redan tagits upp i tråden. Du kommer nu med samma sak. Det visar hur in i helvete ni kört fast i ert resonemang och snurrar runt er egen axel om samma sak om och om och om igen. Det är därför det är så viktigt för er att försöka vrida till WADA:s kod som om den skulle ha med ordet »dopad«, vilket inte finns med däri.

(FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod

Det skulle nog inte skada om du gick tillbaka i tråden och läste på lite grann så slipper vi pinsamma upprepningar.

Saarinen har i en senare tidningsartikel, från augusti 2018, uttalat sig enligt följande då CAS fastställde Johaugs straff:

Kod:
– Jag väntade mig att hennes straff skulle stärkas, så jag är inte förvånad. Nu har de bästa experterna som finns klargjort det. Det var ett allvarligt fall, och straffet är bra, säger Saarinen till Ilta-Sanomat. 

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/norska-ilskan-mot-domen-orimligt/

Straffet är alltså bra enligt Saarinen.

---

Att hela historien med Johaug låter som en sämre saga fattar ju varenda normalt funtad individ, men att fyra år efter domen fortsätta försöka lägga ihop pusselbitar som inte finns är maniskt. Det leder inte heller någon vart som jag visar härovan. Det leder bara tillbaka till att samma artiklar länkas år efter år och samma resonemang fortsätter att tuggas utan att det sker någon förändring. Det är inget »dopingrykte« att länka till en fem år gammal tidningsartikel som redan förekommit till leda i tråden.

Vad som hänt i Johaug-fallet kommer att vara lika obesvarat som Palme-mordet. Fortsätt gärna twista, men du kommer bara att trampa på dina egna tår.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-03-14 kl. 12:48.
Citera
2021-03-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det leder inte heller någon vart som jag visar härovan. Det leder bara tillbaka till att samma artiklar länkas år efter år och samma resonemang fortsätter att tuggas utan att det sker någon förändring. Det är inget »dopingrykte« att länka till en fem år gammal tidningsartikel som redan förekommit till leda i tråden.

Tyvärr måste ju samma gamla fakta ältas just för att det inte skall ske en förändring. Sen dag 1 har det ju arbetats oerhört hårt från Norskt håll för att sprida en hittepåbild av vad som hände. Allt från genidraget att utmåla den starka steroidsalvan som vanligen används för svårläkta sår på cancerpatienter som ett "lypsyl", till att hon "frikändes" och att det bevisats att dopingen inte var medveten. Jag tror det finns ett värde för fortsatta diskussioner att vara förankrade i verkligheten, och då måste man tyvärr älta den fakta som finns. Annars kommer tyvärr den oljedollarstinna PR-organisationen runt Johaug och dess "nyttiga idioter" att vrida vad som en gång var konstaterade fakta till att Johaug var fick steroiderna i sig när hon räddade att cancersjukt barn ur ett brinnande hus och var tvungen att smeta sårsalva över brännskadorna för att rädda liv. Huset hade naturligtvis en avundsjuk svensk tänt på för att sätta dit henne.
Citera
2021-03-14, 13:12
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pica-pikant
Tyvärr måste ju samma gamla fakta ältas just för att det inte skall ske en förändring. Sen dag 1 har det ju arbetats oerhört hårt från Norskt håll för att sprida en hittepåbild av vad som hände. Allt från genidraget att utmåla den starka steroidsalvan som vanligen används för svårläkta sår på cancerpatienter som ett "lypsyl", till att hon "frikändes" och att det bevisats att dopingen inte var medveten. Jag tror det finns ett värde för fortsatta diskussioner att vara förankrade i verkligheten, och då måste man tyvärr älta den fakta som finns. Annars kommer tyvärr den oljedollarstinna PR-organisationen runt Johaug och dess "nyttiga idioter" att vrida vad som en gång var konstaterade fakta till att Johaug var fick steroiderna i sig när hon räddade att cancersjukt barn ur ett brinnande hus och var tvungen att smeta sårsalva över brännskadorna för att rädda liv. Huset hade naturligtvis en avundsjuk svensk tänt på för att sätta dit henne.
Helt enig.
Citera
2021-03-14, 13:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pica-pikant
Tyvärr måste ju samma gamla fakta ältas just för att det inte skall ske en förändring.

Ja tro gärna att någon, annan än ni själva, bryr sig om att ni ältar som en senil person i livets slutskede. Bilden är likadan som när den, för 100:e gången, berättar samma sak för de nära anhöriga som slutat lyssna.

Beteendet påminner också om det den här personen håller på med i sitt anonyma hörn i tillvaron som ingen bryr sig om:

https://www.svt.se/kultur/palmespanaren-erik-inte-overtygad-att-alla-kommer-kopa-svaret

Tror du på allvar att ni kommer någon vart eller är det bara terapi för er?
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-03-14 kl. 13:21.
Citera
2021-03-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ja tro gärna att någon, annan än ni själva, bryr sig om att ni ältar som en senil person i livets slutskede. Bilden är likadan som när den, för 100:e gången, berättar samma sak för de nära anhöriga som slutat lyssna.

Beteendet påminner också om det den här personen håller på med i sitt anonyma hörn i tillvaron som ingen bryr sig om:

https://www.svt.se/kultur/palmespanaren-erik-inte-overtygad-att-alla-kommer-kopa-svaret

Jag tror att vi förstått. Du tycker inte att det är rätt att kalla en åkare dopad och du tycker det är ointressant att diskutera vad som egentligen hänt när Johaug testade positivt. Det är ju jätteintressant för alla att känna till, men då kanske det inte behöver upprepas fler gånger. Det skulle ju annars lätt kunna uppfattas som att det är du som är manisk, nästan besatt av att upprepa samma sak om och om igen.
Citera
2021-03-14, 13:58
Medlem
Discgears avatar
Citat:

Ältar som en senil person i livets slutskede
För 100:e gången berättar samma sak
Eller är det bara terapi

Finns inte så mycket att tillägga Herr G, nu när du äntligen tittat dig i spegeln.
Citera
2021-03-14, 14:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Ältar som en senil person i livets slutskede
För 100:e gången berättar samma sak
Eller är det bara terapi

Finns inte så mycket att tillägga Herr G, nu när du äntligen tittat dig i spegeln.

Nej det är du som håller på så. Ältar, ältar och ältar in absurdum. Du håller på att göra i brallorna när din ryggdunkande kompis och »sektexpert« presenterar en uppgift som var gammal redan för fem år sedan.

Citat:
Den var ny för mig. Källa?

Fick du din källa så du kan hitta på nya pusselbitar i ditt outröttliga letande efter det som inte går att hitta? Jag förstår mycket väl att du i ren desperation slutligen landar i pseudoargumentet att Johan Lindholm »bevisat« att Johaug var »dopad« eller att du försöker läsa Alsgaard »mellan raderna« där inget finns för att fösöka göra honom till »vittne«.

Spegelbilden som reflekterar är bara din egen som återkastar era upprepningar.

Säg mig, tror du att du ska få Stora journalistpriset?

Vi vet alla att den berättelse som lämnades från Johaug låter osannolik på alla punkter. Det som bör fokuseras på är snarare varför det finns en sådan stor benägenhet att inte ifrågasätta den.
Citera
2021-03-14, 14:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cubex
Jag tror att vi förstått. Du tycker inte att det är rätt att kalla en åkare dopad.

Det är kontraproduktivt. Man bör i stället diskutera avsikt eller ej och varför det har godtagits att det var oavsiktligt.

Citat:
...och du tycker det är ointressant att diskutera vad som egentligen hänt när Johaug testade positivt.

Nej det är intressant, men det är huvudsakligen inte det som diskuteras. Att diskutera är dock inte detsamma som att ropa som en megafon: hon är dopad...

Citat:
Det är ju jätteintressant för alla att känna till, men då kanske det inte behöver upprepas fler gånger. Det skulle ju annars lätt kunna uppfattas som att det är du som är manisk, nästan besatt av att upprepa samma sak om och om igen.

Jo jag förstår att det är lite tufft att bli tagen med brallorna nere och se att ni använder källor som var gamla redan för fem år sedan som argument och inte har kommit längre än så.
Citera
2021-03-14, 15:45
Medlem
Citat:
Det är kontraproduktivt. Man bör i stället diskutera avsikt eller ej och varför det har godtagits att det var oavsiktligt.

Nej det är intressant, men det är huvudsakligen inte det som diskuteras. Att diskutera är dock inte detsamma som att ropa som en megafon: hon är dopad...

Jo jag förstår att det är lite tufft att bli tagen med brallorna nere och se att ni använder källor som var gamla redan för fem år sedan som argument och inte har kommit längre än så.
Tjaaaaa, det tillkommer nya medlemmar, nya som blir skidintresserade osv så det kan fylla sin funktion bara för att påminna att Johaug,faktiskt, varit dopad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in