Citat:
Ursprungligen postat av
.CYG.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/ilskan-mot-johaug-det-ar-inte-trovardigt/
Saarinen besökte det apotek som sagoberättarna säger sig ha köpt krämen på.
Krämen fanns inte på hylla ute i butiken, man fick be om den.
Dessutom fick hon en dopingvarning av apotekaren som lämnade ut krämen.
Bara ytterligare indicier mot att dom missade alla varningar.
Tilläggas kan att norska skidlandslaget har den största supportapparaten av alla skidnationerna.
Samtidigt har dom även mest av alla att förlora ekonomiskt på en sådan sak som att Johaug skulle varit avsiktligt dopad.
När Johaug efter sin återkomst fortsätter med att i stort sett alltid utklassa sina medtävlare så känns det inte helt bra.
Har du vaknat ur din Törnrosa-sömn först nu 5 år efter att detta togs upp i tråden? Den 14:e oktober 2016 ursäktar sig medlemmen
cleolin för att det
då möjligen redan tagits upp i tråden. Du kommer
nu med samma sak. Det visar hur in i helvete ni kört fast i ert resonemang och snurrar runt er egen axel om samma sak om och om och om igen. Det är därför det är så viktigt för er att försöka vrida till WADA:s kod som om den skulle ha med ordet »dopad«, vilket inte finns med däri.
(FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod
Det skulle nog inte skada om du gick tillbaka i tråden och läste på lite grann så slipper vi pinsamma upprepningar.
Saarinen har i en senare tidningsartikel, från augusti 2018, uttalat sig enligt följande då CAS fastställde Johaugs straff:
Kod:
– Jag väntade mig att hennes straff skulle stärkas, så jag är inte förvånad. Nu har de bästa experterna som finns klargjort det. Det var ett allvarligt fall, och straffet är bra, säger Saarinen till Ilta-Sanomat.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/norska-ilskan-mot-domen-orimligt/
Straffet är alltså bra enligt Saarinen.
---
Att hela historien med Johaug låter som en sämre saga fattar ju varenda normalt funtad individ, men att fyra år efter domen fortsätta försöka lägga ihop pusselbitar som inte finns är maniskt. Det leder inte heller någon vart som jag visar härovan. Det leder bara tillbaka till att samma artiklar länkas år efter år och samma resonemang fortsätter att tuggas utan att det sker någon förändring. Det är inget »dopingrykte« att länka till en fem år gammal tidningsartikel som redan förekommit till leda i tråden.
Vad som hänt i Johaug-fallet kommer att vara lika obesvarat som Palme-mordet. Fortsätt gärna twista, men du kommer bara att trampa på dina egna tår.