2021-03-14, 13:59
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hans track record vad gäller den biten är nog tunnare än mitt.

Att Grannsamverkan mot brott och sånt finns är bra. Falsklarm och liknande däremot.
Han hade ju inte ens koll på att det inte var hans stulna cykel han hittat på stan 13/5. Det han vittnar om i polisförhör eller i tingsrätten.

Det var jag som fick släpa mig till tangenterna och kolla upp att visst alla cyklar av märket Yosemite på Biltema börjar med samma fyra bokstäver som han mirakulöst nog mindes där i förhören.

Så vem har koll? Han eller jag?
Du har järnkoll på stulna cyklar och jag har ingen koll alls gällande det.
Men har du järnkoll på hur SD's Grannsamverkan fungerar?
Citera
2021-03-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Du har järnkoll på stulna cyklar och jag har ingen koll alls gällande det.
Men har du järnkoll på hur SD's Grannsamverkan fungerar?

Med tanke på att han mördar en granne och vän i sina egna kvarter och typ 200 meter från där hans barn sover så verkar den Grannsamverkan funka så där eller hur känner du själv kring den biten?
Citera
2021-03-14, 14:10
Medlem
Jag måste bara kolla en sak här. Det är alltså den granne till LW som tidigare varit misstänkt för att ha tagit en kvinna på brösten eller vad det var som ska vittna om att det inte springer en massa fula gubbar vid planket som han bor nåt tiotal meter från?

Vet att det är en fd polis men är detta verkligen ett ”stjärnvittne” att ha i hovrätten?
Nu vet ju inte hovrättens ledamöter detta men försvaret har väl koll.
Citera
2021-03-14, 14:14
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
När han tillfrågas om kjolen, svarar han:

MT: Näe..och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en nekrofil och.. och.. haft sex med.. en söndersparkad Lena så är svaret nej det har jag inte haft. Det vet jag. hur sperman kom dit vet j....

Att SD ens tar dessa ord i sin mun, tänker tanken, säger väl allt?

Vad är det som säger att hon inte gav honom oralsex och sedan torkade av sig på kjolen?

DNA:t på ringen kanske avsattes då hon höll i hans ”dingdong”

Eller kan oralsex uteslutas vid obduktionen?
Citera
2021-03-14, 14:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Blir bara lite tokigt med tanke på hur allt annat sköttes så är ingen förvånad.

MEN när tipsen bombar in där i början så är det nog bra att ligga på har vi nu lärt oss. Den här personen var inte ensam om att kontakta polisen och det är några olika personer som antagligen hört av sig i samma ärende. LW:s smsande alltså ang sin relation med SD.
LW:s egna sms med SD kan man antaga haft prio att undersökas osv osv

Var det nåt bra tips hon hade på den här P förresten?
Hon har mycket bakgrundsfakta iom att LW vände sig till henne. Hon är kurator, känt LW sen 2000. Har sett LWs blåmärken osv
Citera
2021-03-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon har mycket bakgrundsfakta iom att LW vände sig till henne. Hon är kurator, känt LW sen 2000. Har sett LWs blåmärken osv

Är det hon som bor utomlands?
Citera
2021-03-14, 14:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Är det hon som bor utomlands?
Nej. Hette inte hon F*oley?
Psykolog i Skottland.
Citera
2021-03-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Hette inte hon F*oley?

Jo precis. Och hon var väl psykolog. Och hon MÖS var väl socionom. Bra uppställnig bland väninnorna där. Bra vittnen. Men i det här fallet så verkar det inte bita hur trovärdiga vittnen som ens finns. Barnmorskan osv.
Det är synd.
Grannen till SD var väl ironiskt nog familjeterapeut eller vad det var.
SD lajkar TM:s inlägg angående våld i nära relation och spaningsledaren själv hämtades från gruppen som jobbar med våld mot kvinnor och barn.

Ibland undrar man var dolda kameran är.
Citera
2021-03-14, 14:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Lyssnar på förhör, och SD beskriver att bästa sättet att få LW intresserad var att själv visa sej ointresserad. Detta gäller så klart inte honom själv, nej, men alla andra.
När man sedan läser deras oändliga konversationer så verkar det, åtminstone för mej, som att det är exakt det han praktiserar.

SD var verkligen på där i mitten av maj -18. Även den 13/5 ringer han polisen, då angående att han hittat sin cykel som tidigare blivit stulen.

Från det ena till det andra, med tanke på flera av de inblandades förkärlek för symboler och dubbeltydigheter, så undrar jag om inte pratet om Kilimanjaro från början härstammar från en ordlek om de mer närliggande och älskade Kilsbergen.
Citera
2021-03-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lyssnar på förhör, och SD beskriver att bästa sättet att få LW intresserad var att själv visa sej ointresserad. Detta gäller så klart inte honom själv, nej, men alla andra.
När man sedan läser deras oändliga konversationer så verkar det, åtminstone för mej, som att det är exakt det han praktiserar.

SD var verkligen på där i mitten av maj -18. Även den 13/5 ringer han polisen, då angående att han hittat sin cykel som tidigare blivit stulen.

Från det ena till det andra, med tanke på flera av de inblandades förkärlek för symboler och dubbeltydigheter, så undrar jag om inte pratet om Kilimanjaro från början härstammar från en ordlek om de mer närliggande och älskade Kilsbergen.

Om inte annat så var det det berget hon fick nöja sig med. Det var lite knepigt med LW:s termobrallor enligt SD när de hade sex bakifrån vintertid kanske just vid skidåkning sena kvällar i Kilsbergen. Denna charmör...
Citera
2021-03-14, 14:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag måste bara kolla en sak här. Det är alltså den granne till LW som tidigare varit misstänkt för att ha tagit en kvinna på brösten eller vad det var som ska vittna om att det inte springer en massa fula gubbar vid planket som han bor nåt tiotal meter från?

Vet att det är en fd polis men är detta verkligen ett ”stjärnvittne” att ha i hovrätten?
Nu vet ju inte hovrättens ledamöter detta men försvaret har väl koll.

Vittnet själv kanske är en "ful gubbe"? Han kanske hade span på att porrpastorn använde platsen för sex när barnen var hemma och tyckte att det kunde vara hans tur.
Citera
2021-03-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Vad är det som säger att hon inte gav honom oralsex och sedan torkade av sig på kjolen?

DNA:t på ringen kanske avsattes då hon höll i hans ”dingdong”

Eller kan oralsex uteslutas vid obduktionen?

Försök torka munnen med kjolen...lycka till

Nej, inget förekomst av sperma varken här eller där på Lena (förutom på kjolen) har rapporterats, vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in