Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Eftersom det i fup framkommer att SOA, JG och SD lånar verktyg hit och dit, så vore det väl naturligt att samla in och testa samtliga som formmässigt överrensstämmer med sårkrosskadorna samt islagen i trädet. Saknar även ordentlig genomgång av Lenas verktyg, cachebyggen mm.
Som Avel nämner, inte ens hammaren som ligger på bordet i SDs uterum finns testad..
Tänker jag fel men verkar det som att om det inte blir ”utslag” för blod så skickar de inte till NFC?
Tycker mig se det mönstret.
Och på tal om. Vad hände med DNA-undersökningen av LW:s kodlås? Som kriminaltekniker GS hänvisar till vid den tekniska undersökningen. Som bortblåst.
Alltså det är på den tekniska sidan det gång på gång havererar.
Oj då, HD hade visst en vind.
”Öööh Janne ska vi vänta några månader till innan vi loggar in på brottsoffrets Google?”
Oj då, kunde man beställa nytt simkort och återställa LW:s Telegram och kanske inget är raderat i hennes ände?
”Öööh ska vi lägga allt krut på nåt villospår angående Google Drive och fylla halva fupen med synkloggar eller ska vi ägna en dag eller två åt att faktiskt reda ut vad som hände i deras datorer?”
Osv osv in absurdum.
Jag förstår att chefen där har filat järnet på den där afrikanska rumban men det finns en hel del att jobba på i yrkesdelen trots 37 år inom polisen. För det är väl ett ledningsproblem detta?
Listan är lite för lång alltså vad det gäller den tekniska biten.