Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Kan du ge nåt exempel på "skumt" som Deniz skulle kunna vara inblandad i.?
På riktigt - Vad för "skumt" skulle Deniz vara inblandad i som skulle få honom att må så jävla dåligt att han tar livet av sig.
Vad kommer dina spekulationer fram till.?
Kidnappning, som det misstänktes i början, kan bara vara från @Malmen1 som hävdar bestämt han såg D i en ljus Volvo i
Jordbro dagar efter DA försvunnit. Var det så att man försökte tvinga honom att tex stjäla saker från sitt jobb? Saker till kriminella, saker till politiska, säger inte organisationer utan mer som "organiserade individer" som vi vet finns i detta landet? (Bara alla isis-återvändare, akilov, andra terrorister som uppenbarligen vistats här, som ex. Dessa finansierar väl delvis sina verksamheter med kriminalitet, sägs det?)
Var D "inblandad" bara genom att känna till fel personer och deras förehavanden? Eller mer? Ville dessa få D att göra något han vägrade in i döden? Därmed menar jag inte nödvändigtvis själmord utan hot, misshandel, tortyr.... som var förgäves? Till slut mördades han, sprängdes för att dölja all misshandel ev. grym tortyr? Tror inte DA släpades till fyndplatsen med pulka som någon här föreslog =) Det var en "mötesplats" för vissa, tror jag, D tog sig dit på egna ben. Allt ser nu ut närmast som självmord. Bra, tystas snyggt och effektivt med den hänvisningen.
Vad var det för "affärsman" som blev rånmördad i Sheraton två dgr efter D's försvinnande? Rättegång nu i dagarna men vet inte vilken tingsrätt i Sthlm. Gärningsmänen här två ynglingar, födda -00 (som tilldelats uppdraget?). Intressanta sammanträffanden i det fallet. Första vittnet är även en "polack" som bor i
Jordbro/Västerhaninge. Rånbytet en väska? Innehållet lär ha varit - vad - finns vittnen som berättar om det. Dessa vittnar om varför personen var i Sverige och vad det fanns i hans rånade "kappsäck" . Dessa vittnen bor på Hornsgatan. Flera vuxna bor på den samma lägenheten, eventuella barn syns ju inte på ratsit.se undrar bara dessa trångbodda, är det på riktigt?
Detta är bara vidare spekuleringar av mig! Nog från mig, kommer inte älta detta mer, tiden får visa.