2021-03-14, 00:44
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Hmm. Är du säker? Har det funnits två bitchiga, rika kvinnor som fått två tölpar som partner?

Är inte detta Elisabeth och IKEA-kasse-killen? Om inte, skicka gärna länk på dem då det stör mig att mitt minne eventuellt sviker mig såhär...

https://www.hant.se/noje/elizabeth-feurst-och-mats-ingelborn-i-gift-vid-forsta-ogonkastet/7297447

Det var Eva och Per i säsong 2 som hade IKEAkasse-dilemmat. Helt fel matchning. De ville väl inte ens komma till sista avstämningen?

Elisabeth var väl inte speciellt bitchig mot Mats om jag minns rätt? De hade kul tillsammans, men han kom aldrig över att hon var rökare (bland annat). De gav det ju t o m en chans genom att fortsätta vara gifta ett tag efter programmet.
Citera
2021-03-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Sammanfattning såhär långt:

Grävis o Sussanna
Socionomen råkade säga att hon sökte en skogshuggare när hon egentligen sökte en miljömupp som går i skogen o runkar till olika fåglar medan han hyllar ett lesbiskt manifest.
Grävis tänker mest att om han bara håller med dår-feministen blir det knulla av.

Ellilår o Kalle K
Ellilår är en riktig lipsill som tycker synd om allt o alla, inte minst sig själv. Hon vill ha någon som tröstar o håller om henne.
Kalle K
Han lägger armarna om den lipande Ellilår försöker lugna henne med några ord medans han hoppas att få känna på fittan.

Tacos
Två ganska intetsägande typer, har hört att man till nästa säsong ska para ihop ett par där båda gärna bakar negerbullar.

Ha ha! Klockren sammanfattning!
Citera
2021-03-14, 00:57
Medlem
Verkar ofta vara knepiga kvinnor men vettiga män med i programmet, visar hur skev dagens dejtingmarknad är.
Senast redigerad av Indeterminister 2021-03-14 kl. 00:59.
Citera
2021-03-14, 05:53
Medlem
Iofs finns det nog ingen man som passar Susanna, men rotar man runt på Johans Facebook under "gillar" hittar man en hel del som luktar mismatch med en sån som hon.

Grabbiga filmer gillas i mängder, karaktärsskådespelare som tex The Rock, Jackie Chan, Johnny Knoxville och Adam Sandler finns med i listan.

Johans stora matintresse avslöjas genom gillningar av O'boy, Coca cola,
Monster, Subway, Toblerone och "Fyllekäk" 🙂.

Icke-feministiska sidor som Playboy!, Megan Fox, Ronny och Ragge, Nej tack till moskéer i Sverige och poliskontroller i Sörmland.

För att nyansera bilden så hittar jag faktiskt att han är emot bröstcancer och har en incheckning på "Vi gillar olika"

Kort sagt, detta rimmar illa med Susanna. En vanlig enkel kille.
Citera
2021-03-14, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Verkar ofta vara knepiga kvinnor men vettiga män med i programmet, visar hur skev dagens dejtingmarknad är.

Se den här säsongen som en enda lång Tinderannons för Grävis. Jävlar vad han kommer att få ligga.
Citera
2021-03-14, 06:11
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Hmm. Är du säker? Har det funnits två bitchiga, rika kvinnor som fått två tölpar som partner?

Är inte detta Elisabeth och IKEA-kasse-killen? Om inte, skicka gärna länk på dem då det stör mig att mitt minne eventuellt sviker mig såhär...

https://www.hant.se/noje/elizabeth-feurst-och-mats-ingelborn-i-gift-vid-forsta-ogonkastet/7297447
100%. Här har du Eva och Per som du syftar på https://www.singelpodden.se/dating/vad-hande-sen-gifta-vid-forsta-ogonkastet/
Citera
2021-03-14, 06:18
Medlem
Susannas Facebook: väldigt privat. I tidslinjen: "Vad som helst utom SD" och delning av en sida för en kvinnojour.
Citera
2021-03-14, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Se den här säsongen som en enda lång Tinderannons för Grävis. Jävlar vad han kommer att få ligga.

Och det unnar vi denne sympatiske man. 👍
Citera
2021-03-14, 06:23
Medlem
aisha51s avatar
Jag tror att Susanna och Johan skulle kunnat fungera även med olika åsikter om Susanna hade varit mer empatisk och stabil. Jag tycker att hon väldigt mycket issues. Kanske den tjej som har minst kontakt med sina känslor, skrattar och skämtar samtidigt som hon delar ut verbala käftsmällar. I första säsongen fanns ju en feministtjej Ellen som var väldigt mjuk och mån om att anpassa sig till sin partner. Hon skulle inte ha behandlat Johan så där. Samma med Sofia. Hon försöker tillmötesgå Anton och accepterar att det finns skillnader mellan dem.

Jag tror att Susanna har en snedvriden romantiserad uppfattning av skogshuggare. Hon har aldrig träffat någon på riktigt men kanske läst DH Lawrence.
Citera
2021-03-14, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
100%. Här har du Eva och Per som du syftar på https://www.singelpodden.se/dating/vad-hande-sen-gifta-vid-forsta-ogonkastet/

Tack!
Citera
2021-03-14, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aisha51
Jag tror att Susanna och Johan skulle kunnat fungera även med olika åsikter om Susanna hade varit mer empatisk och stabil. Jag tycker att hon väldigt mycket issues. Kanske den tjej som har minst kontakt med sina känslor, skrattar och skämtar samtidigt som hon delar ut verbala käftsmällar. I första säsongen fanns ju en feministtjej Ellen som var väldigt mjuk och mån om att anpassa sig till sin partner. Hon skulle inte ha behandlat Johan så där. Samma med Sofia. Hon försöker tillmötesgå Anton och accepterar att det finns skillnader mellan dem.

Jag tror att Susanna har en snedvriden romantiserad uppfattning av skogshuggare. Hon har aldrig träffat någon på riktigt men kanske läst DH Lawrence.

Man behöver inte komplicera det hela. Susanna är ett svin. Sådana människor hittar du i alla läger och kommer du i kontakt med dem kommer de att fjäska för dig (om du har makt över dem och du har något de vill ha) eller trycka ner dig (om de kommer undan med det).

Någon beskrev tidigare i tråden hur en socionom förklarat för honom att det är två typer som blir socionomer. De som vill hjälpa andra människor och de som vill ha makt över andra människor. Vilken kategori Susanna tillhör behöver knappast diskuteras.
Senast redigerad av avec 2021-03-14 kl. 08:26.
Citera
2021-03-14, 08:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det är möe underhållande att kolla på den syntolkade reprisen, för det fruntimmret...

(finns det manliga syntolkare? likt finns det manliga apotekarier?)

...lägger in egna synbara värderingar som det vore faktoider i en språkvårdsbok för barn, eller vad sägs om
"Susanna har pigga ögon"
"Lars har starka armar"

Det fattades bara att hon addera den sista infon
"Relationens största problem är Lars kortklippta nacke"

Wh00t? Nog för att jag gillar dövtolkar men nu blir det att se om. Käre värld, en vacker dag kommer den stora diskussionen om tolkar, så även syntolkar.

(Jo, det finns manliga apotekare men finns det manliga receptarier? Eller svenska?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in