2021-03-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja rätt man för en sån som SD, helt klart.
Har precis avklarat rättegången mot Jodi Arias som dödade sitt ex. Advokaten Juan Martinez är så briljant! Hade han verkat i fallet så...😁
Håller med om åklagaren, krävs nog en speciell åklagare till en som SD som inte går i fällan.

Hoppas de kör med dubbla åklagare.
Citera
2021-03-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag korsar mina fingrar!

SDs min när han känner igen PS, skulle jag betala för att se
Citera
2021-03-13, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har vi tur sitter PS bland nämndemännen i HR ...

Ha ha ha ha.....
Hade varit underbart.

- Hello Steffe, Remember me....?
Citera
2021-03-13, 22:55
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu är jag kanske helt ute och cyklar (sic!), men kan inte SD vara hemma och öppna pdf (kl. 00:00:00 no less), haspla ur sej något till LW i 3 meddelanden på Telegram mellan 00:02:58—00:03:14 (3 meddelanden på 16 sekunder) och sen ge järnet till Hjalmar Bergmans väg 54, eller noga räknat till område som ligger inom den mastens räckvidd, och placera LWs mobil där till klockan 00:07:54?
Han har 4 minuter och 40 sekunder på sej och enligt Google avstånd tar det 5 minuter att cykla. Då hinner, enligt min bedömning, SD gott och väl dit - även om han eventuellt behöver ta en liten detour och hämta mobilen från ett buskage eller nåt på vägen.

Är det ett omöjligt scenario?
Inte omöjligt alls. Fast du kan inte utgå ifrån att mgm hade vetskap om vilka tider uppkopplingarna skedde; de sista kl 18:07, 21:07, 00:07. Därför är det mest sannolikt att mgm lämnar området kl 23:38 och söker sig till mastuppkopplingsområde H*almar B:s väg, dumpar mobilen och drar från platsen, förslagsvis hemåt. Allt inom 22, alternativt 24 minuter.
Mobilen kopplar upp mot masten kl 00:07, oavsett var mgm befinner sig.
Citat:
Nästa digitala aktivitet från SD är 00:23:07, och till dess hinner han gott och väl hem, till exempel greja med blå t-shirt, ta en ostmacka, ligga en stund på köksgolvet innan han skickar ett jobbmail.
Säga vad man vill om SD, men han är tidseffektiv!

Sammanfattningsvis: bara för att SD kanske/troligen/definitivt (var god välj) befinner sej i hemmet 00:00:00 betyder det väl inte att han inte kan vara vid Hjalmar Bergmans väg 54-masten 00:07:57?

Tidsangivelserna från AB 145/128.
Rätt resonerat. Fast håll i åtanke att 00:07-aktiviteten sker per automatik.
Citera
2021-03-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SDs min när han känner igen PS, skulle jag betala för att se
Faktum är att med den kvinnosyn SD har så tror jag att den som i nuläget kan få SD ur balans, är just PS.
Han var med från start och hade knäckt Steffe om han inte blivit baktalad och utköpt av polisen.
Tror att han var obekväm iom sitt sätt att inte mygla.
Säga vad man vill, att han hade abonnerat ett rum, som alla polisanställda kunde göra, där han efter arbetstid anordnade pokerkväll, med kollegor, nej, tyvärr så ville han inte delta i all skit som försiggick bakom stängda dörrar, hålla varandra om ryggen, slicka lite r*v.
Han sa ifrån.
Jag tror att SDs polare såg chansen att bli av med den som protesterade mot hur makten fördelades mellan polare inom kåren.
Springare var påväg att knäcka SD.
Att han tog ledigt, var inget han gjorde utan att prata med åklagarna mfl.
Citera
2021-03-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Målsägarbiträdet E.Z borde ges flera chanser att klämma ur HD lite vettiga svar. Ifrågasätta den näst intill totala minnesförlusten. Hon hade passat bra som åklagare i målet.
Som jag förstått så kommer det vara samma uppställning i HR på båda sidor
Citera
2021-03-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Som jag förstått så kommer det vara samma uppställning i HR på båda sidor

Ska JG höras igen? Vet du det?
Citera
2021-03-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Faktum är att med den kvinnosyn SD har så tror jag att den som i nuläget kan få SD ur balans, är just PS.
Han var med från start och hade knäckt Steffe om han inte blivit baktalad och utköpt av polisen.
Tror att han var obekväm iom sitt sätt att inte mygla.
Säga vad man vill, att han hade abonnerat ett rum, som alla polisanställda kunde göra, där han efter arbetstid anordnade pokerkväll, med kollegor, nej, tyvärr så ville han inte delta i all skit som försiggick bakom stängda dörrar, hålla varandra om ryggen, slicka lite r*v.
Han sa ifrån.
Jag tror att SDs polare såg chansen att bli av med den som protesterade mot hur makten fördelades mellan polare inom kåren.
Springare var påväg att knäcka SD.
Att han tog ledigt, var inget han gjorde utan att prata med åklagarna mfl.

Finns en del bakgrund, men i detta fall sammanföll det olyckligt i tid med hans intensivaste valkampanj för Örebropartiet (han fick platsen).
Citera
2021-03-13, 23:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Håller med. Man kan tycka vad man vill om P. Springare i övrigt, men gällande att förhöra en sån som SD var han mycket bra.

(Sen gillar jag inte att åklagaren låter som en terapeut).
Ja PS läste av SD direkt, gav honom det han ville ha och tryckte till på rätt ställen.

Inom parentes: du sätter ord på det jag med reagerar på.
Citera
2021-03-13, 23:14
Medlem
Citat:
Håller med. Man kan tycka vad man vill om P. Springare i övrigt, men gällande att förhöra en sån som SD var han mycket bra.

Vore värre med åklagaren som hörde Daniel Nyqvist, dubbelmördaren i Linköping
Citera
2021-03-13, 23:15
Medlem
Citat:

Känslan av att det tramsas gällande skånska åklagaren, känns inte helt hundra.
Citera
2021-03-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ska JG höras igen? Vet du det?
Nej, tyvärr inte, det hade nog ingen klarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in