2021-03-13, 23:07
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är alltså strikt sett inte bevisat att de varit inne i huset.

Jag håller med om att det är lätt att dra slutsatsen att de varit det, och att de borde varit, men,

Det finns massvis med foton på utsidan.
Men inte ett enda på insidan ...

Esbjörn har angett till domstolen att huset saknar såväl avlopp som värme.
Värderingen anger att det finns WC och direktverkande elvärme.

Så, ja, det finns all anledning att ifrågasätta om de verkligen varit inne i huset.

Jag har också svårt att tro att de var inne i huset.
Medlem
Citat:

Jag håller med om att det är lätt att dra slutsatsen att de varit det, och att de borde varit, men,

Så, ja, det finns all anledning att ifrågasätta om de verkligen varit inne i huset.
Det är rimligt att göra men jag tänker att han har en poäng med alla data från insidan. Hur ska de kunna nämna alla dessa utan att varit inne? Ja förresten med allt annat så kan det vara påhitt det med när jag tänker efter. Fan man blir inte skarpare efter några whiskypinnar.....
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Tror inte att säljaren skriver på PEP.

jag vet inte men vad kan han mer skrivit på
2021-03-13, 23:10
Medlem
V-Kints avatar
Citat:

Kolla KFM:s auktionstorg. Värderingarna där saknar interiörbilder. De är upprättade av värderingsfirmor liknande Densia. Kanske Densia finns med också på någon. Kollade bara tre kåkar som snabbast.
2021-03-13, 23:11
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
jag vet inte men vad kan han mer skrivit på

Överlåtelse av bilarna? Det är ju två stycken...
2021-03-13, 23:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Det är väl inte tillrådligt att gå in i huset som mäklare då äga förhållanden är lite oklara
2021-03-13, 23:12
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Nej jag röker och dricker inte , men jag får en känsla av att Ebba lurat till sig Esbjörns signatur på ett fult sätt som rätten bör ta ställning till. Och fråga Esbjörn om detta. Först kom han inte ens ihåg att han skrev på något papper.

Förstår du? Har det begåtts ett brott bakom signaturen?

Fast han har ju paraferat alla sidor.
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
En pikant detalj är att just på avtalet skriver Esbjörn under med alla sina förnamn. Ett rätt ovanligt beteende. Kan man läsa ut något av det?
Så spännande. Sin namnteckning har man ju skrivet ett antal gånger. Den sitter ju lite i muskelminnet. Konstigt att då skriva namnteckningen med alla namn.

Jag har två förnam. Mitt tilltals namn är mitt andra namn, detta gör att jag ibland plit uppropad som mitt första namn och mitt efternamn. Jag har även varit med om att saker jag skulle skriva under har stått fel namn. Jag stryker då över och Textar mitt tilltala namn och sen skriver min signatur. Jag skulle aldrig skriva alla namn i min singnatur. För mig skulle det kännas som en felaktig singnatur.
Medlem
Citat:
Var någonstans har du sett att Ebba hänvisar till två imaginära värderingar. Det måste ju innebära att det finns fyra? Notar, Densia samt två mållganvärderingar?

Edit: På sin Facebook skriver hon om EN värdering. Var talar hon om den andra?
"Jag har låtit göra två värderingar." står klart och tydligt i hennes inlägg från 9/10 2020

hon skrev också i samma inlägg:
"Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill. Och självfallet inte om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut,"
2021-03-13, 23:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
  • Jag hatar ingen, gör du det?
  • Jag har aldrig ljugit, har du?
  • Jag har aldrig försvarat Esbjörns beteende.
  • Jag har aldrig försvarat Esbjörns vänners (?) beteende.
  • Jag har heller aldrig försvarat "juristen", om du nu skulle få för dig det.
  • Jag har aldrig skrivit att människor ska dömas efter olika måttstockar.
Däremot har jag skrivit att Ebba skulle vinna på att träda tillbaka.

Att jag anser det beror på rent utomrättsliga överväganden. Det verkar som om du blir provocerad av det. Varför skulle du annars omväxlande säga att jag har en von oben-attityd och att jag är som en femåring? (Jag går inte in på alla andra elakheter du sagt om mig. Jag skriver dem på ditt konto.)

Ja, att du har extremt höga tankar om dig själv var ingen nyhet. Inte att du saknar brist på självinsikt heller. Det går hand i hand. Tack för bekräftelsen.

Provocerad var det helt klart du som blev av att så rättframt få sanningen om dig själv kastad i ansiktet.

Problemet med dina "utomrättsliga" (ett ord som du för övrigt behöver lära dig betydelsen av) åsikter är att du saknar argument för dem och vägrar svara när man frågar. Det där har jag redan förklarat.
Du får ha vilka åsikter du vill, men framför du dem på ett forum får du räkna med att förklara dem. Men det undviker du kategoriskt och när du får det påtalat så blir du provocerad. Som sagt, tack för bekräftelsen.
2021-03-13, 23:15
Avslutad
Citat:
Fast han har ju paraferat alla sidor.
Nja , det är nog inte riktig sanning. Han kom inte ihåg att han skrev ett enda.
Det luktar skumrask affär (förklara hur det är möjligt att han inte kommer ihåg dessa papper)
Ja i början sa han så.
2021-03-13, 23:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Nej jag röker och dricker inte , men jag får en känsla av att Ebba lurat till sig Esbjörns signatur på ett fult sätt som rätten bör ta ställning till. Och fråga Esbjörn om detta. Först kom han inte ens ihåg att han skrev på något papper.

Förstår du? Har det begåtts ett brott bakom signaturen?

Menar du att Esbjörn ljög för domstolen när han berättade att han signerade avtalet av egen fri vilja?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in