2021-03-13, 21:53
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är en gissning som jag också delar. Vi kan i alla fall enas om något.
Håller med.
2021-03-13, 21:54
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Det är en gissning som jag också delar. Vi kan i alla fall enas om något.
Absolut! Jag tror att vi är ense om en massa saker! Men ett sådant här forum gör lätt det man är osams om större än det förtjänar.
2021-03-13, 21:58
Medlem
Citat:
Jag hittade det, det var andra inlägget. Hon fick det i början på september. Brevet är daterat 3 september och det står att handpenningen ska återbetalas 4 september. Avtalet skrevs under 10 augusti och Esbjörn var till huset med Ebba 20 augusti. Han ångrade sig mellan 20 augusti och 3 september. Flera veckor efter undertecknandet. Vad hände mellan 20/8 och 3/9. Han ångrade sig definitivt inte dagen efter och minnet var det heller inget fel på.

Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det enda vi kan vara helt säkra på är att han ångrade sig. Om vi utgår från att han är vid sina sinnens fulla bruk så är det också han som själv ångrar sig. Vad ångern beror på kan vi spekulera i.

Min spekulation är denna. Troligen (obs gissning) beror det på att han kommit i kläm mellan å ena sidan Ebba och det i och för sig giltiga avtalet och å andra sidan sina vänner och släktingar. Han känner (gissning från mig) att det är viktigare för honom att hålla sig väl med "de sina" än att stå fast vid avtalet.

Jag tror inte att han ångrar sig.
Jag tror att han hamnade i en rävsax mellan en ilsken förorättad snuvad Majken och hennes drev och brorsonen. Han hade nog inte alls räknat med detta drev.

Jag tror inte han vill hålla sig väl med Majken & co som han nu vet vill ha in honom på boende och har diskuterat med biståndshandläggare om hans behov av hemtjänst i kommunal regi.
2021-03-13, 22:01
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Min magkänsla säger att "ledsagaren" var Binninge.
Nej jag skojar, det är inte magkänslan, det är fakta.
Vad skönt att magkänslan hade rätt då. Jag missuppfattade och trodde att du inte trodde att värderingen fanns. Att Binninge var med har stått där hela tiden😉.
2021-03-13, 22:02
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Citat:
Jag hittade det, det var andra inlägget. Hon fick det i början på september. Brevet är daterat 3 september och det står att handpenningen ska återbetalas 4 september. Avtalet skrevs under 10 augusti och Esbjörn var till huset med Ebba 20 augusti. Han ångrade sig mellan 20 augusti och 3 september. Flera veckor efter undertecknandet. Vad hände mellan 20/8 och 3/9. Han ångrade sig definitivt inte dagen efter och minnet var det heller inget fel på.

Jag tror att han hamnade i en rävsax mellan en ilsken förorättad snuvad Majken och hennes drev och brorsonen. Han hade nog inte alls räknat med detta drev.

Jag tror inte han vill hålla sig väl med Majken & co som han nu vet vill ha in honom på boende och har diskuterat med biståndshandläggare om hans behov av hemtjänst i kommunal regi.

Men, om han är vid sina sinnens fulla bruk, så kan han ju då när som helst se till att avtalet fullföljs.
2021-03-13, 22:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Citat:

https://imgur.com/a/m3Wntpw
2021-03-13, 22:06
Medlem
trngws avatar
Att lögnerna haglar från Esbjörn och hans liga liksom från Binninge och hans maffia är ingen nyhet och de sprids ju glatt och fullt medvetet vidare av Ebba-hatarna här i tråden som fullständigt saknar allt vad moral och rättspatos heter.

Ännu en gång aktualiseras lögner som kan ha stor betydelse även för tvisten, eftersom det förekommer direkt motstridiga uppgifter i olika inlagor som Esbjörn via Binninge ingett till domstolen.

Ex.vis har Esbjörn via Binninge lämnat in en inlaga där det klart och tydligt anges att huset saknar värme och avlopp.

Samtidigt har Esbjörn via Binninge lämnat in en värdering där det klart och tydligt anges att huset har värme genom direktverkande el, samt att det finns vattenklosett.

Detta är påståenden som är direkt motstridiga och omöjligen kan vara sanna på samma gång.

Det är tyvärr inte första gången Esbjörn och Binninge ljuger domstolen rakt upp i ansiktet.
Men det visar ännu en gång hur desperata de är att försöka ge sken av att saker och ting är något annat än vad de är, att de har ett stort och återkommande behov av att ljuga för att försöka hävda sig.
Senast redigerad av trngw 2021-03-13 kl. 22:10.
2021-03-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
https://imgur.com/a/m3Wntpw
Tack, jag missade datumen. Din tidslinje är bra! Jag får backa på hur länge det tog för Esbjörn att ångra sig. Avtal 20:e augusti och röjning 30:e augusti. Brevet är daterat 3 september. Det tog två veckor för Esbjörn att ångra sig.
Datumet när Esbjörn skrev på generalfullmakten och när ansökan om god man lämnades in skulle vara intressanta att få in på tidslinjen. För de saknas väl?
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-13 kl. 22:19.
2021-03-13, 22:16
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Precis , Esbjörn sa nej. Men Ebba tjatade och tjatade. Det kommer hon att få äta upp. Då gäller inget påskrivet papper förstår du. Det går inte att lura sig till vad man vill ha.

Tvärtom; påskrivna papper gäller... det är liksom andemeningen i att underteckna ett avtal. Det är ingen djävla autograf Esbjörn skrivit.
2021-03-13, 22:20
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Tvärtom; påskrivna papper gäller... det är liksom andemeningen i att underteckna ett avtal. Det är ingen djävla autograf Esbjörn skrivit.
En pikant detalj är att just på avtalet skriver Esbjörn under med alla sina förnamn. Ett rätt ovanligt beteende. Kan man läsa ut något av det?
2021-03-13, 22:23
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
En pikant detalj är att just på avtalet skriver Esbjörn under med alla sina förnamn. Ett rätt ovanligt beteende. Kan man läsa ut något av det?

Med högsta sannolikhet beroende på att Theo inte visste vilket som var Esbjörns tilltalsnamn och därför skrev ut alla namn och Esbjörn tänkte att han var tvungen att skriva alla för att det skulle bli ”rätt och riktigt”.
2021-03-13, 22:24
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Grotius, att försöka debattera med dig är som att försöka debattera med en glömsk 5-åring. Du är patetisk och har börjat framställa dig själv lika uppenbart korkad som övriga Ebba-hatare.

De frågor jag efterlyser svar på är klart och tydligt formulerade i tråden, i något fall upprepade gånger. Att du inte förmår dig svara på dem och nu påstår dig inte ens förmå förstå vilka de är, säger allt om dig.

Dina påståenden och åsikter tappar allt värde när du inte klarar att resonera kring dem och förklara dig.
Jag har svarat på dina frågor!
Om du inte förstår svaren så kan det ju ligga hos dig och inte hos mig.
Att du inte värderar mina åsikter är ju rätt förutsebart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in