Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag hittade det, det var andra inlägget. Hon fick det i början på september. Brevet är daterat 3 september och det står att handpenningen ska återbetalas 4 september. Avtalet skrevs under 10 augusti och Esbjörn var till huset med Ebba 20 augusti. Han ångrade sig mellan 20 augusti och 3 september. Flera veckor efter undertecknandet. Vad hände mellan 20/8 och 3/9. Han ångrade sig definitivt inte dagen efter och minnet var det heller inget fel på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grotius
Det enda vi kan vara helt säkra på är att han ångrade sig. Om vi utgår från att han är vid sina sinnens fulla bruk så är det också han som själv ångrar sig. Vad ångern beror på kan vi spekulera i.
Min spekulation är denna. Troligen (obs gissning) beror det på att han kommit i kläm mellan å ena sidan Ebba och det i och för sig giltiga avtalet och å andra sidan sina vänner och släktingar. Han känner (gissning från mig) att det är viktigare för honom att hålla sig väl med "de sina" än att stå fast vid avtalet.
Jag tror inte att han ångrar sig.
Jag tror att han hamnade i en rävsax mellan en ilsken förorättad snuvad Majken och hennes drev och brorsonen. Han hade nog inte alls räknat med detta drev.
Jag tror inte han vill hålla sig väl med Majken & co som han
nu vet vill ha in honom på boende och har diskuterat med biståndshandläggare om hans behov av hemtjänst i kommunal regi.