2021-03-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Edit: uppgiften om vad som hade lägst dödstal bland stadsborna osv, svarade ni; Flicka, bor i storstad, Xxxx
Ja, det är rätt. Flicka, stad och samboende föräldrar
Citera
2021-03-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiZero
De justerade texterna för att nå en bredare grupp. I texten stod det att deras texter anpassades mer efter yngre och även kristna

Ja precis, jag tog ngt svar med att dom justerade texterna men kom i håg exakt vad det stod....alltså har man inte bättre minne än så här kanske man inte kan förvänta sig mer än 0.1 utan att ha pluggat till detta prov
Citera
2021-03-13, 20:59
Medlem
Citat:
De justerade texterna för att nå en bredare grupp. I texten stod det att deras texter anpassades mer efter yngre och även kristna

Instämmer i detta
Citera
2021-03-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Vad var svaret på frågan kring hur Bröderna Grimms texter föreställde mammor/kvinnor?

Var även någon fråga kring poverty & starvation. Svaret på den var väl typ att texterna visade samtiden

Jag tog något med att vuxna även fortsatt råkade ut för hemska grymheter....
Citera
2021-03-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ja, det är rätt. Flicka, stad och samboende föräldrar

Hurra den tog jag 😃!
Citera
2021-03-13, 21:04
Medlem
Fan hade hoppats på 1.7 ser inte ljust ut tror det kommer bli en sjukt hård normering, typ som ht 18, eller vad tror ni?
Citera
2021-03-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Rätt säker på att det inte är rätt. Minns inte riktigt de andra alternativen eller ens frågan men tror att svaret på nån fråga hade nåt att göra med att mammor och kvinnor beskrevs som onda och elaka
Citera
2021-03-13, 21:06
Medlem
Vad var resten av frågorna kring Bröderna Grimm?
Citera
2021-03-13, 21:06
Medlem
Citat:
Rätt säker på att det inte är rätt. Minns inte riktigt de andra alternativen eller ens frågan men tror att svaret på nån fråga hade nåt att göra med att mammor och kvinnor beskrevs som onda och elaka

Ah aj då
Citera
2021-03-13, 21:07
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Nja, deras beskrivning av kvinnor och män ändrades ju över tid. Tror att det var ngt om anpassning till samhället osv
Citera
2021-03-13, 21:12
Medlem
WoddiAllens avatar
Citat:

Svarade exakt samma. De anpassade texterna för att nå en större publik.

Tyckte generellt att läsförståelsen på engelska på den andra verbala var riktigt klurig. Kanske var för att man hade blivit såsig i huvudet efter de tidigare passen, men jag kunde inte ta in helheten på texterna om Australien och Pandan. Försökte bara hitta relevanta ord som passade in på meningarna. Läste knappt den övriga texten. Lär inte gått superbra på just de delarna, men hoppas att man får något poäng här och där.

Svarade för övrigt också "faithfully".
Citera
2021-03-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoddiAllen
Svarade exakt samma. De anpassade texterna för att nå en större publik.

Tyckte generellt att läsförståelsen på engelska på den andra verbala var riktigt klurig. Kanske var för att man hade blivit såsig i huvudet efter de tidigare passen, men jag kunde inte ta in helheten på texterna om Australien och Pandan. Försökte bara hitta relevanta ord som passade in på meningarna. Läste knappt den övriga texten. Lär inte gått superbra på just de delarna, men hoppas att man får något poäng här och där.

Svarade för övrigt också "faithfully".

Ja jag kände samma. Kommer inte ihåg vad jag svarade på grim, Australien,panda texterna, terror ... :/
Senast redigerad av Firelinefireline 2021-03-13 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in