2021-03-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Minns nån uppgiften där man skulle jämföra olika kvantitet på XYZ? Minns bla roten ur 50 tex. Fler?

Japp D var rätt svar på den har jag för mig. Asså det alternativet med det lägsta talet i rottecknet och det största talet som andra faktor. Om du fattar vad jag menar Hahah, lite svårt att förklara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av der06
Fanns det inte nåt alternativ gällande studenterna? att typ färre väljer att avsluta sin utbildning eller nåt, minns inte asså. Jag valde det iallafall.
Eftersom "the funding for research was low" var det få studenter som fick plats på forskningen. Alltså att det fanns få platser för dom. Nåt åt det hållet
Citera
Medlem
Citat:
Minns nån uppgiften där man skulle jämföra olika kvantitet på XYZ? Minns bla roten ur 50 tex. Fler?

Rätt svar var D. Vart ungefär 20
Citera
Medlem
Citat:

Tror jag svarade D på den
Citera
2021-03-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiZero
Eftersom "the funding for research was low" var det få studenter som fick plats på forskningen. Alltså att det fanns få platser för dom. Nåt åt det hållet

Det har jag för mig att jag svarade. För neuro science var väl populärt område egentligen (framförallt på senare år) men tyvärr är fundingen för dålig
Citera
2021-03-13, 20:54
Medlem
Citat:
Roten ur 50
2x roten ur 25
5xroten ur 10
10xroten ur 5

Rätt svar är det sista
Citera
Medlem
Citat:

Ahh fan aja. Engelskan brukar vara min starka sida men tycker helt ärligt den var lite svårare än vanligt i år, till skillnad från läs mek och ord som jag tyckte var lättare än vad den brukar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Sista ordet då? Texten avslutades typ med ”world’s most ...” eller nåt sånt.

Ett alternativ kan ha varit ”mysterious”

Kommer inte ihåg svars alternativen.

I bröderna grimm texten då, hur utvecklade sig deras texter... blev dom värre eller justerade de texterna till viss grad eller vad var rätt svar?
Citera
2021-03-13, 20:56
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Edit: uppgiften om vad som hade lägst dödstal bland stadsborna osv, svarade ni; Flicka, bor i storstad, Xxxx

Citat:
Precis, alltså att utbudet är större än efterfrågan
Citera
2021-03-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline

I bröderna grimm texten då, hur utvecklade sig deras texter... blev dom värre eller justerade de texterna till viss grad eller vad var rätt svar?
De justerade texterna för att nå en bredare grupp. I texten stod det att deras texter anpassades mer efter yngre och även kristna
Citera
2021-03-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline

Är säker på att jag fick rätt svar på den men kan inte riktigt komma ihåg alternativen.
Citera
2021-03-13, 20:58
Medlem
Vad var svaret på frågan kring hur Bröderna Grimms texter föreställde mammor/kvinnor?

Var även någon fråga kring poverty & starvation. Svaret på den var väl typ att texterna visade samtiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in