2021-03-13, 20:27
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om Esbjörn inte skickat det, är det inte ett falsarium då?
Så här skriver Ebba: I början av september får jag ett brev med information om att säljaren Esbjörn har ändrat sig. Brevet är inte skrivet av Esbjörn men undertecknat av honom

Brevet finns alltså.

Hon skriver också följande: Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
2021-03-13, 20:29
Medlem
Knut-Annes avatar
Tror att Ebba nämnt att hon fått brevet, men noterade att det var Esbjörns underskrift och någon annan som författat det.
Inget som besvarar de undringar hon fick efter samtalen från Matz och Majkgård, där de hävdar att Esbjörn är oförmögen att ingå avtal och att de är de som har rätt till fastigheten.
2021-03-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Så här skriver Ebba: I början av september får jag ett brev med information om att säljaren Esbjörn har ändrat sig. Brevet är inte skrivet av Esbjörn men undertecknat av honom

Brevet finns alltså.

Hon skriver också följande: Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
Var skriver hon detta?
2021-03-13, 20:34
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Var skriver hon detta?
Dessa citat är hämtade från hennes facebookinlägg den 9 oktober och den 19 februari. Jag har kopierat ned dem så jag har lydelsen innan hon ändrade.
2021-03-13, 20:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför skulle en onlinevärdering från Booli vara mer pålitlig än Ebbas första värdering? Känner du att 5,7 miljoner är rimligt med tanke på att Binninge fått huset värderat till cirka 4,6 miljoner? På vad sätt skiljer sig Booli från Ebbas och Binninges värderingar som skulle vara så mycket säkrare? Har Booli bättre tekniker?

Ang Binninges värdering så värderades det ett halvår senare och iom det så har index stiget med nästan 300k
det kan du ta bort och sen kan du ta bort det som huset har tillskrivit dvs 4 st kakelugnar + andra saker som ej stämmer
2021-03-13, 20:36
Medlem
Citat:
Dessa citat är hämtade från hennes facebookinlägg den 9 oktober och den 19 februari. Jag har kopierat ned dem så jag har lydelsen innan hon ändrade.
Har hon skrivit samma i båda inläggen?
2021-03-13, 20:37
Medlem
trngws avatar
Citat:

Brevet finns alltså.

Får Esbjörn ångra sig?

Får Ebba ångra sig?

Du svarade aldrig på frågeställningen om Ebbas agerande som du ifrågasatte. Varför ignorerar du det?
2021-03-13, 20:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ang Binninges värdering så värderades det ett halvår senare och iom det så har index stiget med nästan 300k
det kan du ta bort och sen kan du ta bort det som huset har tillskrivit dvs 4 st kakelugnar + andra saker som ej stämmer

Finns inga kakelugnar?
2021-03-13, 20:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja så är det. Och kanske lite om hur Ebba borde agera med anledning av hans ånger?

Som att ringa honom?
Som att bjuda in honom till ett möte för att prata igenom saken?

Som hon gjorde.

Eller menar du att hon istället skulle bett en släkting ringa Maggan och använda grova ord och sedan ringt expressen och spridit skit?

Som Esbjörn gjorde.

Jag ser gärna ett svar på detta.
2021-03-13, 20:41
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Japp måste vara där jag läste det.
2021-03-13, 20:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba-hatarna, som inte ens kan stava till sajten booli.se och således omöjligt kan ha varit där, ljuger som vanligt så hela trynet blir blått.

Jag gjorde precis en värdering av Marielund 7:1 på booli.se, och trots att det inte går att ange ett så dåligt skick på huset som föreligger, så blir värderingen följande.

Justerat för marknadsförändringar det senaste halvåret och det sämre skicket landar booli.se värdering lägre än det pris Esbjörn bestämde.
Så konstigt att vi har olika booli. Ursäktar stavfel, stavning faller sig inte helt naturligt för mig.
Marielund 67

≈ 5 680 000 kr
Ett spann mellan 5 040 000 kr och 6 310 000 kr

https://www.booli.se/bostad/2721416
2021-03-13, 20:43
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Fyra kakelugnar bör väl lätt vara 100.000kr bara det? Folk verkar vara galna i dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in