2021-03-13, 19:42
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ett rekommenderat brev, som aldrig kommit fram och som inte har ett inlämningskvitto - har det ens funnits.
Eftersom ytterst få människor kan läsa imaginära brev som bara skrivits i fantasin så förstår jag att Ebba inte insett vad han menade. Kanske borde Ebba tagit kontakt med TV4:as Det Okända och fått dem att reda ut vad som stod i brevet som aldrig skrevs och som bara fanns i fantasin.
Har Ebba uttryckligt sagt att brevet inte kommit fram? I så fall har jag missat det. Berätta gärna var man kan finna en sådan uppgift.
2021-03-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Har Ebba uttryckligt sagt att brevet inte kommit fram? I så fall har jag missat det. Berätta gärna var man kan finna en sådan uppgift.
ja, hon har inte fått något brev.
Dessutom om detta brev funnits - eller snarare om det ens funnits ett kvitt som ens antyder att det funnits ett brev så hade detta redan varit inlämnat som bevis till rätten.... Men det gör det inte.
Således finns det bara i någons fantasi - binnigs eller esbjörns låter jag vara osagt.
2021-03-13, 19:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba-hatarna, som inte ens kan stava till sajten booli.se och således omöjligt kan ha varit där, ljuger som vanligt så hela trynet blir blått.

Jag gjorde precis en värdering av Marielund 7:1 på booli.se, och trots att det inte går att ange ett så dåligt skick på huset som föreligger, så blir värderingen följande.

Justerat för marknadsförändringar det senaste halvåret och det sämre skicket landar booli.se värdering lägre än det pris Esbjörn bestämde.
Det är lite fascinerande faktiskt med alla dessa som bestämt hävdar att den värdering Ebba låtit göra minsann är åt helvete för låg och så kommer man släpandes med egna värderingar från nätsajter eller sin pensionerade polare som hävdar att huset är värt mellan 7 och 10 miljoner, detta utan att ha varit på plats, sett på bilder eller tagit del av besiktningsprotokoll om huset skick. Det verkar finnas en hel del i tråden som tror sig kunna bli stjärnmäklare
2021-03-13, 19:48
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
ja, hon har inte fått något brev.
Dessutom om detta brev funnits - eller snarare om det ens funnits ett kvitt som ens antyder att det funnits ett brev så hade detta redan varit inlämnat som bevis till rätten.... Men det gör det inte.
Således finns det bara i någons fantasi - binnigs eller esbjörns låter jag vara osagt.
Fantasi, vi har ju sett en bild på ett handskrivet brev med annan handstil i texten och med Esbjörns underskrift. Menar du att det är ett falsarium?
2021-03-13, 19:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fantasi, vi har ju sett en bild på ett handskrivet brev med annan handstil i texten och med Esbjörns underskrift. Menar du att det är ett falsarium?

Om det inte har skickats till Ebba så är ett falsarium precis vad det är.
2021-03-13, 19:59
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Om det inte har skickats till Ebba så är ett falsarium precis vad det är.
Men, vad är det för bild vi sett?
2021-03-13, 20:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Tack för att du förstår vad jag menar (jag hade börjat misströsta på min förmåga att ge uttryck för det jag anser).

Det finns flera saker man kan lägga i potten tycker jag. Till exempel det brev Esbjörn sände till Ebba vari ha uttryckte sin ånger liksom försöken att få ett kontonummer att sända tillbaka handpenningen till.
Ja, det stämmer men jag tycker ändå att han borde mött henne.
Citat:
Men vi lär aldrig få någon riktigt klarhet i alla detaljer (det finns en hel del saker det vore intressant att få veta mer om), men vi vet i alla fall att Esbjörn ångrat sig. Troligen (obs gissning) beror det på att han kommit i kläm mellan å ena sidan Ebba och det i och för sig giltiga avtalet och å andra sidan sina vänner och släktingar. Han känner (gissning från mig) att det är viktigare för honom att hålla sig väl med "de sina" än att stå fast vid avtalet.
Nej, vi kommer inte få klarhet i alla detaljer, där kan vi onekligen enas.
Tror också att han ångrar sig och att han känner sig klämd mellan kontrakt och "de sina".
Det är väl främst vår uppfattning om hur han borde ångrat sig, som skiljer sig åt.

Edit; skulle nog vilja lägga de märkliga och oroväckande samtal som Ebba fick från Matz och Majkgård i potten, där de hävdade att han var oförmögen att ingå avtal och att de hade rätt till fastigheten.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-13 kl. 20:14.
2021-03-13, 20:07
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ja, det stämmer men jag tycker ändå att han borde mött henne.

Nej, vi kommer inte få klarhet i alla detaljer, där kan vi onekligen enas.
Tror också att han ångrar sig och att han känner sig klämd mellan kontrakt och "de sina".
Det är väl främst vår uppfattning om hur han borde ångrat sig, som skiljer sig åt.

Ja så är det. Och kanske lite om hur Ebba borde agera med anledning av hans ånger?
2021-03-13, 20:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Men, vad är det för bild vi sett?

Ett falsarium?
2021-03-13, 20:17
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ett falsarium?
Brevet finns ju i någon mening eftersom vi sett bild på det. Har Ebba sagt att hon inte fått det? Eller har det på annat sätt framkommit att det är en förfalskning?
2021-03-13, 20:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja så är det. Och kanske lite om hur Ebba borde agera med anledning av hans ånger?

Som att ringa honom?
Som att bjuda in honom till ett möte för att prata igenom saken?

Som hon gjorde.

Eller menar du att hon istället skulle bett en släkting ringa Maggan och använda grova ord och sedan ringt expressen och spridit skit?

Som Esbjörn gjorde.
2021-03-13, 20:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Brevet finns ju i någon mening eftersom vi sett bild på det. Har Ebba sagt att hon inte fått det? Eller har det på annat sätt framkommit att det är en förfalskning?

Om Esbjörn inte skickat det, är det inte ett falsarium då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in