Citat:
Ursprungligen postat av
Grotius
Tack för att du förstår vad jag menar (jag hade börjat misströsta på min förmåga att ge uttryck för det jag anser).
Det finns flera saker man kan lägga i potten tycker jag. Till exempel det brev Esbjörn sände till Ebba vari ha uttryckte sin ånger liksom försöken att få ett kontonummer att sända tillbaka handpenningen till.
Ja, det stämmer men jag tycker ändå att han borde mött henne.
Citat:
Men vi lär aldrig få någon riktigt klarhet i alla detaljer (det finns en hel del saker det vore intressant att få veta mer om), men vi vet i alla fall att Esbjörn ångrat sig. Troligen (obs gissning) beror det på att han kommit i kläm mellan å ena sidan Ebba och det i och för sig giltiga avtalet och å andra sidan sina vänner och släktingar. Han känner (gissning från mig) att det är viktigare för honom att hålla sig väl med "de sina" än att stå fast vid avtalet.
Nej, vi kommer inte få klarhet i alla detaljer, där kan vi onekligen enas.
Tror också att han ångrar sig och att han känner sig klämd mellan kontrakt och "de sina".
Det är väl främst vår uppfattning om hur han borde ångrat sig, som skiljer sig åt.
Edit; skulle nog vilja lägga de märkliga och oroväckande samtal som Ebba fick från Matz och Majkgård i potten, där de hävdade att han var oförmögen att ingå avtal och att de hade rätt till fastigheten.