2021-03-13, 17:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Han är på jobbet liksom...

Haha, just så.
Citera
2021-03-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, tänkte bara att det stämmer då med 18:07, 21:07 och sedan 00:07.

Oavsett, så både hinner SD dit, och TR har missuppfattat och dragit en felaktig slutsats som gör att de menar att SD inte kan ha varit mördaren då det inte skulle gå att hinna dit eftersom han var hemma vid 00:02 (eller när det nu var).

Det handlade även om positionen av mobilen och uppkopplingen mot masten Hjalmar Bermansväg NV, som verkade osäker. Att uppkopplingen skulle kunna hänga kvar sedan tidigare uppkoppling under kvällen om jag minns och fattade det rätt.

Ja sorry, precis. Man ser i protokollen att de löper i 180 min. Om de inte bryts av samtal o dyl.

Sen så var det nåt med SD:s uppkopplingar som gjorde att det blev längre sessioner eller vad det var. Nåt fel i systemet.
Citera
2021-03-13, 17:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Från ett av dina tidigare inlägg ang takhöjden där. Se längst ner.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Från syn med GS.

Ah tack!

Minnet sviker mig som vanligt, att jag skrivet ner det där.

"SD: Får jag bar lägga till bara en sak. Att man bara tar en minnesbild av hur tvättmaskinen är placerad av takhöjd och så här. Det kan vara bra att ha med sig, den minnesbilden till längre fram."

Jag har funderat många gånger varför det var så viktigt med takhöjden?
Blev det något med det?
Citera
2021-03-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Han är på jobbet liksom...

Apropå jobb, SD fick kliva ner från lilla chefsjobbet han hade för att killarna där inte kände att han kunde stötta dem i egenskap av chef. Han var överlägsen, hal, ljög och var allmänt opålitlig enligt några av dem. Creepy, tyckte ett par. Bland annat. Passade inte alls att basa över andra.

I stället fick han jobba med kvalitetssäkring/kontrollansvar. Med bibehållen lön.
Läste i ett av förhören i FUP vittnesmål från hantverkare som menade att SD kunde klanka ner på 40-50 "fel" så att killarna fick riva upp och göra om. Ständigt samma visa.

Visst, man vet ju att många hantverkare slarvar rätt mycket ibland (ofta med ett tyst direktiv direktiv uppifrån sina egna företag, delvis pga tidspress/kostnadsfrågor) men SD kom in, pekade med hela handen och satte bock i kanten. Kanske han njöt av det, att få mästra?
-----------
Han gillade att mästra även JG, det märks på alla deras kontakter där JG blir allt mer och mer osäker, Inte mår bra alls av all tvetydlighet. I TR lät han som ett nervvrak. Fattar inte hur JG kunde acceptera detta förtryck och fortsätta umgås med SD.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-13 kl. 17:20.
Citera
2021-03-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ah tack!

Minnet sviker mig som vanligt, att jag skrivet ner det där.

"SD: Får jag bar lägga till bara en sak. Att man bara tar en minnesbild av hur tvättmaskinen är placerad av takhöjd och så här. Det kan vara bra att ha med sig, den minnesbilden till längre fram."

Jag har funderat många gånger varför det var så viktigt med takhöjden?
Blev det något med det?

Jag försökte också bli klok på det i december nån gång. Citerar mig själv:

”Tekniker GS beskriver det i synen på plats att det ser ut som något blodigt stött emot tvättmaskinen. Innan de lämnar tvättstugan vill SD säga att de ska ha med i tankarna hur tvättmaskinen är placerad och även ”takhöjden” i tvättstugan. Egentligen enda gången han ordentligt tar till orda under synen i huset så här var han antingen orolig eller behövde säga detta av nåt annat skäl.”

Något särskilt är det han funderar på där och måste ta till orda.
Citera
2021-03-13, 17:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Apropå jobb, SD fick kliva ner från lilla chefsjobbet han hade för att killarna där inte kände att han kunde stötta dem i egenskap av chef. Han var överlägsen, hal, ljög och var allmänt opålitlig enligt några av dem. Creepy, tyckte ett par. Bland annat. Passade inte alls att basa över andra.

I stället fick han jobba med kvalitetssäkring/kontrollansvar. Med bibehållen lön.
Läste i ett av förhören i FUP vittnesmål från hantverkare som menade att SD kunde klanka ner på 40-50 "fel" så att killarna fick riva upp och göra om. Ständigt samma visa.

Visst, man vet ju att många hantverkare slarvar rätt mycket ibland (ofta med ett tyst direktiv direktiv uppifrån sina egna företag, delvis pga tidspress/kostnadsfrågor) men SD kom in, pekade med hela handen och satte bock i kanten. Kanske han njöt av det, att få mästra?
-----------
Han gillade att mästra även JG, det märks på alla deras kontakter där JG blir allt mer och mer osäker, Inte mår bra alls av all tvetydlighet. I TR lät han som ett nervvrak. Fattar inte hur JG kunde acceptera detta förtryck och fortsätta umgås med SD.

Han tyckte ju att det var ”kul” att underkänna en större entreprenad.
145/115
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-13 kl. 17:28.
Citera
2021-03-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Lite "mästerkatten i stövlar" .. var kommer för stor hatt ifrån ?
Han ingiver hopp och frälsning till de förlorade och lösdrivande flicke-stackarna så man kan känna deras stringtrosor.
Tantrosa vet väl allt om alla ligg han haft.
Sillen och avsugningar är väl inget som smäller lika högt i antal-lik han gått över.
Citera
2021-03-13, 17:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja sorry, precis. Man ser i protokollen att de löper i 180 min. Om de inte bryts av samtal o dyl.

Sen så var det nåt med SD:s uppkopplingar som gjorde att det blev längre sessioner eller vad det var. Nåt fel i systemet.

Hur det var med SDs mobil vet jag inte nu (minns inget).

Men vad som sades om datasessionerna var att de kunde pågå hur länge som helst, om inte användaren gjorde något som t ex stänga av mobilen eller sätta den i flygplansläge.

Sedan få jag väl lite huvudvärk av den här typen av information eftersom jag är för dåligt insatt i det hela.

Det handlade om Halebop, som ligger kvar i efter 00:47, den tidpunkt då något händer med telefonen och sessionen bryts. Om man hade satt på flygplansäge då skulle även halebop försvinna, men nu ligger Haleboop kvar i 54 minuter till 01:41, då allt bryts. Det skulle enligt Teliakillen kunna bero på att mobilen förstörs hastigt. Men om man skulle sätta mobilen i flygplansäge skulle även halebop försvinna.

Om jag fattade allt rätt.
Citera
2021-03-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok.

Ja, jag tycker hon är en jävla bitch mot JS och tar mig friheten att kalla henne för det - dvs på samma sätt som du kallar SD för ett svin.
Vilket jag inte har nåt emot.

Och oavsett att mördas eller inte.

Såg att JS lajkar HD:s syrras inlägg på Facebook 2019. Och vän med SOA där också. Familjekillen.
Citera
2021-03-13, 17:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

”Tekniker GS beskriver det i synen på plats att det ser ut som något blodigt stött emot tvättmaskinen. Innan de lämnar tvättstugan vill SD säga att de ska ha med i tankarna hur tvättmaskinen är placerad och även ”takhöjden” i tvättstugan. Egentligen enda gången han ordentligt tar till orda under synen i huset så här var han antingen orolig eller behövde säga detta av nåt annat skäl.”

Jag kan inte komma på något lämplig här. För det har ju med sex , snickra och blod att göra.

Det hade väl varit bra om de kunnat ha haft sex på tvättmaskinen, vilket nu inte verkar vara aktuellt.

SD är ju så klurig och så annorlunda, så det skulle inte förvåna mig heller om det skulle helt enkelt vara ett sätt att "klara sig mentalt" ur den sits han hamnar i, som typ lägst i rangskalan.
Citera
2021-03-13, 17:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
En sak som slog mej när jag återigen lyssnade på förhöret med HD är när det pratas om Mållgankvällen och huruvida SD hade problem med ryggen eller ej. Jodå, menar HD, det har han alltid haft, mer eller mindre. Åkl frågar om det var vanligt att SD tog promenader, och i så fall även nattetid, för denna ryggvärk. Jajemen, det kunde han göra både nu och då, svarar HD i lättsam ton, och tänker kanske att hon därmed avdramatiserar att SD gav sej ut den kvällen.
(Fritt ur minnet.)

Jag kan inte låta bli att tänka på att många av dessa nattliga promenader troligen gick till Byalagsgatan, helt utan HDs vetskap.

SD själv hänvisar till ryggproblemen som "två justa diskbråck". Kanske kan tolkas på flera sätt.
Citera
2021-03-13, 17:44
Medlem
Citat:

När klanten blir nervös sipprar antingen dryga hånskratt fram eller helt oväsentliga saker som ska ta bort fokus från det han är rädd för ska upptäckas? Kanske har ett litet gömställe i tvättstugan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in