Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
”Som jag nyss förklarade...” etc
JG försöker med samma taktik (”jag svarade ju redan”) men blir bara patetisk, eftersom han samtidigt är upprörd.
Nä, det är inte lätt för åkl att komma ihåg allt vad SD sagt - eller inte sagt, och sannerligen inte lätt att i stunden snappa upp och spinna vidare på alla konstigheter som SD kommer med!
Han sa något vid husesynen som jag reagerade på.
Det var när de var i tvättstugan, då sa SD precis när alla skulle gå ut något om takhöjden eller hur tvättmaskinen var placerad (någon detalj om höjden iaf).
Minns sättet och tonen han sade det på; väldigt myndigt. Han sa ungefär: Så kan vi ta i beaktande höjden här, innan vi går ut.
Det blev lite som att han dels var "en av dom" och dels som att han gav order. Ingen hård ton, men bara lite som att ha tog lite kommando.
orkar inte leta rätt på det nu, inte så viktigt, men jag lade märke till det och tänkte att det är också ett sätt för honom att ta kontroll, och att lite omärkligt föröka hasa sig upp ur den skamliga positionen som han har där. Han är den som är misstänkt, hamnar plötsligt inte högst upp på pallen. Inte hjälten direkt. Och så är det hans hem.
Han klarar inte av det här, finns inte en chans att de ska sätta sig på honom. Han tar lite "över" om det går, eller hur jag ska förklara det.