Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
Esbjörns har enligt uppgift frågat fyra ggr om ett kontonr så att de kunde sätta in handpenningen.
Varför utgå från att Esbjörn är luspank bara för att fogden jagat honom för några obetalda räkningar?
Det kan hända vem som helst som glömmer att betala i tid o nu hände det Esbjörn som själv säger att han har svårt att handskas me pengar.
Varför går du inte själv o gör en anmälan om du nu verkligen tycker så? Finns inget som hindrar dig att anmäla!
Sen så är du troende om hur Esbjörn ska handskas med sin fastighet för att få "guldkant" på sin tillvaro. Hur vet du bättre än vad Esbjörn värderar som "guldkant".
Esbjörns dagliga promenad till huset kan vara hans "guldkant" oavsett vad andra tycker om det.
Tror inte heller att Ebba är intresserad av handpenningen, det krävs mycket mer för att köpet skall gå tillbaka, inklusive ett gediget pappersarbete.
Finns lite som talar för att Esbjörn har problem med ekonomin, då menar jag inte några glömda räkningar.
I samband med snacket om god man, sade han att "pengarna rann genom fingrarna" och att han var för snäll.
Att han är för snäll tyder på att han blir utnyttjad, av vem eller vilka vet jag inte, men brorsonen bor väl ganska flott, Majkgårds verksamhet verkar blöda nu under Coronan och Monicas har också verksamhet som kan kosta en del.
Så lite gissning från min sida, han har nog pengar till en handpenning utan problem, värre kan det blir för övriga skadestånd.
Att han skulle ta dagliga promenader till rucklet antar jag är din gissning, men omöjligt är det inte.