Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Min slutsats är att det kommer att visa sig om det handlar om ånger eller ett försök att höja köpesumman. Jag satsar på det senare.
Det måste göra väldigt ont när du tänker. Det handlar inte om pengar. Det finns folk där allt inte är pengar. Pengar är kul som medel, men när man har så det räcker blir andra saker viktigare.
Esbjörn behöver inte pengar, han vill bara göra det vi alla vill, städa upp efter oss, och göra den sista tiden i livet mer lätthanterlig med boenden. Där han gjort sig av med lägenheter och vill behålla landstället i det skick han orkar med.
När räkningar går till kronofogden utgår jag ifrån att han inte betalat. Jag utgår inte ifrån att han inte har råd. Han har bara missat att öppna posten. Det händer ingen ting, annat än att det blir lite dyrare. Om man inte sen behöver låna pengar tar man det lugnt. Det har hänt mig, då jag reser mycket, men jag hinner bestrida, och sen betalar jag.
Att Esbjörn vill ha rätt marknadspris är självklart. Han har rätt att själv välja välgörenhet.