2021-03-13, 14:24
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Han ville ju inte ha någon mäklare,de kostar!
Ombud och mäklare är inte samma sak. Det faktumet att han valde bort ombud borde fått Ebba att reagera.
2021-03-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag är nästan säker på att hon är så omogen och korkad. Ur kanske hon drar sig. Men då på grund av andra påtryckningar, partiet, rådgivare, etc. Men jag är ganska övertygad om att hon inte fattar vad hon gjort för fel. Hon vill ju ha huset. Hennes Facebook status vittnar lite om det.
Fritt ur minnet:
Två månader efter första kontakt är avtal skrivet.
Lite stolt över att hon är så effektiv.
Två månader är väldigt väldigt snabbt. Många husaffärer tar längre än så. Och då har de en utgångspunkt i en säljare som vill sälja redan vid första kontakten.
Jag tror att Ebba på riktigt bara tyckte att hon var snabb och effektiv. Att gubben var lite snurrig anpassade hon bara sin metod efter, att det skulle vara oetiskt slog henne aldrig. Att hon fick det så billigt gör bara att hon är en skicklig förhandlare att göra, inte att hon blåste en gammal gubbe.
Så Ja, jag tror verkligen att hon är så omogen och korkad. För om Ebba mot förmodan skulle tvivla på sig själv, så åker hon bara till sin lilla intima krets inom hemföreningen i Uppsala och dom berättar att Ebba gör precis vad Gud vill att han ska göra, och att gud älskar Ebba lite extra mycket.
Jag tror att Ebba utgår från att alla röda mattor finns för henne och att en röd matta ska rullas ut där hon behagar gå.
Ja man kan verkligen undra varför han var själv, i synnerhet som det för Ebba var så viktigt att allt gick rätt och riktigt till. Det för du säger om att han inte visste innan han kom. Det kan ligga något i. Ebba säkert att avtalet skrevs under 3 på eftermiddagen. Esbjörn minns inte riktigt, men det var mörkt och Ebba fick peka där han skulle skriva.

Angående lägenheten i Västerås undrar jag om det inte är hans sambo. Hon bodde i Västerås, hon dog för inte så länge sedan. De levde tillsammans i 40 år. Men hade två lägenheter har han sagt. Jag tänker att en var i Västerås och en i Uppsala.

Han har sju avställda bilar säger du. Och det är troligt att det iallafall fall är några av dom som står på tomten. Tänker att en står i garaget. Så då tar vi 6 på tomten. Ebba tog alltså 50 tusen per bil för bortfraktning. Ruskigt bra betalt.

Vad har det men hennes hennes hån bud att göra?
Eller javisst ja, var det inte du som tyckte att Ebba agerat Corona säker på sina 8-10 mysdater hon hade i somras. På grund av att Esbjörn inte blivet sjuk.
Du behöver inte svara, jag förstår ändå inte din logik.
Vad jag läst var att ESb hade en bostad och särbon en de höll till i hennes mest,hon dog 1912!
2021-03-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ombud och mäklare är inte samma sak. Det faktumet att han valde bort ombud borde fått Ebba att reagera.
Ombud för fastighetsförsäljning förklara!
2021-03-13, 14:30
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Vad jag läst var att ESb hade en bostad och särbon en de höll till i hennes mest,hon dog 1912!
Jo jag har fått det berättat för mig. Så just att Esbjörn ärvt sambons bostad var fel av mig. Men enligt uppgift här ska bostaden i Uppsala vara ett arv från hans bror.
2021-03-13, 14:30
Medlem
Citat:
Nej så gammal är inte Esbjörn.
2021-03-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Nej så gammal är inte Esbjörn.
Nej sorry 2012 ska de va!
2021-03-13, 14:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ombud för fastighetsförsäljning förklara!
Tillexempel en jurist. Något som många rekommenderar.
Klippt från fastighetsbyråns hemsida.
Därför samarbetar vi med Familjens jurist och Lexly. De erbjuder Fastighetsbyråns kunder förmånliga priser på juridisk rådgivning och avtalsskrivning.
2021-03-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
.....

Slutsatsen är att även du inte klarar av att återge affären korrekt, utan kommer med en ganska vidrig moral som hör hemma i gamla DDR.

Och du är kristen tror på en gud där Jesu-Maria går på jorden som Ebba Bush....?
Hon är vit som snö, oskyldig som Gandhi. osv.

Det kan finnas tveksamheter på båda sidor av en tvist. Även här.
2021-03-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Min slutsats är att det kommer att visa sig om det handlar om ånger eller ett försök att höja köpesumman. Jag satsar på det senare.

Det måste göra väldigt ont när du tänker. Det handlar inte om pengar. Det finns folk där allt inte är pengar. Pengar är kul som medel, men när man har så det räcker blir andra saker viktigare.

Esbjörn behöver inte pengar, han vill bara göra det vi alla vill, städa upp efter oss, och göra den sista tiden i livet mer lätthanterlig med boenden. Där han gjort sig av med lägenheter och vill behålla landstället i det skick han orkar med.

När räkningar går till kronofogden utgår jag ifrån att han inte betalat. Jag utgår inte ifrån att han inte har råd. Han har bara missat att öppna posten. Det händer ingen ting, annat än att det blir lite dyrare. Om man inte sen behöver låna pengar tar man det lugnt. Det har hänt mig, då jag reser mycket, men jag hinner bestrida, och sen betalar jag.

Att Esbjörn vill ha rätt marknadspris är självklart. Han har rätt att själv välja välgörenhet.
2021-03-13, 14:48
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Oj då. Junior har vaknat. Och nu ska han kväsa debatten. Jag tycker LawNumberSix hade ett sansat och informativt inlägg om mäklare, marknadens spelregler som Ebba Busch ville undvika. Men tyvärr blev det inte i lönndom för henne, då hon är en sopa som tror hon kan själv.

Det roliga i det dråpliga, är att om Ebba Busch inte varit så kaxig, och om hon hade haft en realistisk syn på vad hon kan och anlitat en droppe hjälp. Typ en mäklare eller läs och skrivkunnig person, och fått till avtalet med formkrav, hade hon fått lagfart och då hade det antagligen varit lönlöst för Esbjörn att vinna framgång i någon som helst talan. I äganderätten är besittning nio tiondelar. Nu är det Ebba som får stämma Esbjörn. Motsatsen hade inte gått om Ebba tagit besittning av huset.

Nu är du ute och cyklar. Köpeavtalet uppfyller alla formkrav. Du har noterat att huset är numera skrivet på Ebba i fastighetsregistret. Men eftersom Esbjörn vill bryta avtalet har han vägrat att ställa in sig för att medverka till tillträdet vid vilket det var planerat att Ebba skulle betala resterande del av köpeskillingen (3,9 - 0,39), Esbjörn skulle lämna över undertecknat köpebrev vidimerat av två personer samt nycklar och eventuell dokumentation gällande fastigheten. Ebba har inte gjort något formfel.
2021-03-13, 14:52
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Jag kan garantera dej att om Esbjörn lägger ut detta till försäljning hos en seriös mäklare får han betydligt mer än vad Lögnerskan Ebba-Elisabeth Busch tänkte betala.

Svårt lägga ut vad annan äger....
2021-03-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
I äganderätt har besittning ingen betydelse, det är en term som används vid hyresrätt.

Det är intressant hur mycket kunskap det finns på detta forum. Tack för upplysningen om hur synen på äganderätten ändrats, till att gälla hyresrätter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in