2021-03-13, 13:01
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Hoppsan, fy fault! Hon var hur som helst fyrtio år yngre och ville sannolikt inte ligga med det före detta justitierådet.
Det där vet du ingenting om.
Äldre män med pondus och bra med pengar kan ibland upplevas som spännande, kanske inte allra först, men efter så mycket alkohol att man till slut däckat.
Om en äldre man av den här sorten bjöd hem mig (som trettioåring), bjudit mig flott på mat i sin imponerande våning och stjälpt i mig mycket årgångsvin, så hade jag från första stund fattat vad klockan var slagen! Även helt utan juridikkompetens - som väl ska indikera att man har huvudet på skaft? Då hade jag antagligen tackat nej, eller i god tid gått hem till mig. Eller - förstått vad som väntade och kanske tyckt att det var okej.
Omoraliskt att sedan anmäla, usch och fy.
Citera
2021-03-13, 13:03
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad kan det vara för häktningsskäl för GL? Inte risk för att fly landet, inte risk för att fortsätta brottslighet, knappast risk för att försvåra utredningen. knappast för att man behöver göra mer husrannsakan.

Mer än två års fängelse på straffskalan, då är det häktning!
Citera
2021-03-13, 13:04
Medlem
Citat:
Är du en kvinna? Eller har du blivit våldtagen av en äldre homosexuell herre (chef eller dylikt) och sedan blivit anklagad för att ljuga när du anmälde brottet? Om inte, så har du ej tolkningsföreträde att tro saker du inte varit med om. När du blir äldre så förstår du att kvinnor inte bara är ute efter att sätta dit män. Eller kanske inte det händer om du redan nu har bestämt dig efter att du har "hört glunkas om till och från dom senaste 20 åren".

Det behöver inte vara så enkelt som att man faktiskt blivit våldtagen eller ej. Man kan mycket väl vilja, under berusning, men ångrar sig i efterhand när ruset går ur. För många är det detsamma som våldtäkt. Dvs att man inte behöver ta ansvar för vad man ville eller gjorde under fyllan. Man lägger det på mannen.
Citera
2021-03-13, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Det är väl självklart. Vad skulle annars anledningen vara för kvinnorna att ha sex menar du?

Dom gör det bara för att vara snälla😩 Bry dig inte om henne, hon verkar förlorad.
Citera
2021-03-13, 13:06
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Precis som att du inte har tolkningsföreträde. Du vet inte ett skit om vad jag har varit med om än mindre ska du sia om det. Eller diktera för mig vad jag har rätt att tro eller inte.

Jag nämnt att jag inte drar alla över en kam, du påstår ju nu att jag gör det ändå genom din lilla uppläxning om hur kvinnor inte är ute efter att sätta dit alla män.

Sedan tror jag att du missuppfattar saker och ting, jag pratar om ett beteende som breder ut sig i samhället och jag belyser detta. Tycker du att det är problematiskt?
OM du hade varit med om en våldtäkt så skulle du generellt inte påstå att kvinnan ljuger, en enkel slutsats. Därför säger jag att du inte har tolkningsföreträde efter som det sannolikt inte har hänt dig.

I min ålder 55+ så har de flesta män en annan erfarenhet och inte så mycket hat mot kvinnor som ni yngre, mellan tummen och pekfingret, i åldrarna 18-35 år. Vet inte om jag kan räkna 35-åringar som yngre i och för sig.
Citera
2021-03-13, 13:09
Medlem
Har inte läst tråden
Men om man tänker efter lite efter vad jag har hört

A och B har ett möte en Jullunch
B har " Däckat " hur ofta göra man det på en middag ..EN förhållandevis ung kvinna ( ev frisk ) men inte tillräckligt ung för inte veta vad mängd alkohol .. som är för mycket Säg för resonemangets skull att man är snurrig efter den tredje stänkaren och vinet . Normalt sett slutar man då dricka .. Man har vanligen en fas där man kanske ramlar av stolen och så men normalt så slutar man dricka . EN åklagare behöver då titta på om detta har hänt förut för kvinnan efterfråga hur mycket alkohol som dracks och om detta inte hänt förut går varningsflaggan upp

Skulle det hända att ngn blir snurrig ..behöver vila sig ett tag ..Så frågar man sig varför GL helt plötsligt står där med byxorna nere vid knät.

Antag att kvinnan har däckat --> Då vet GL att kvinnan är i ett värnlöst tillstånd han är " hyfsat "kompetent på juridik.Han vet om förtäringen av Alkohol som han står för... bjuder på..
Kvinnan hittar väl inte själv viloplatsen ? Sängen ? Soffan ? utan att GL i sin egen bostad visar vägen
Sex skall om jag förstå det ske under accept " Frivilligt " annars är det oaktsam våldtäkt eller värre
Har jag hört det rätt måste man noga förvissa sig om att partnern vill ha sex.Och det går inte med ngn som har däckat.

Som det verkar har historian återberättats för en väninna som har anmält.
Heter det omedelbarhetsprincipen när man måste framföra berättelsen själv i rättssalen detta för att åhöraren kan se på minspel ageranden osv ngt som Domare i vart fall är skickliga på
Att läsa minspel rodnanden blicken som väjer Tells som det kan heta i Poker.

Jag kan mycket väl tänka mig att Brottsoffret har varit upprörd skakad kanske gråtit inför väninnan
Åklagaren och Förundersökningsledaren borde också vara skickligt på att få en som det brukar heta Detaljrik sammanhållen konsekvent berättelse. Man kan i detta fallet antaga att det är ingen Nybörjare ett blåbär som har ställt frågor gjort utredningen av skeendet " Deras Bäste man "
eftersom det kommer att bli pressuppmärksamhet

Finns det sedan teknisk bevisning blåmärken söndriga kläder kanske DNA på från GL på damens underkläder .. Då börjar det stacka upp i listan med allvarligheter

A är änkeman ..med en känd översittare attityd .. Bättre än andra --- en attityd som ibland visar sig i bristande hänsyn.
Ser mörkt ut för Göran I och med att han är Häktad så finns det ngn slags trovärdighet i Åklagarens position.
Citera
2021-03-13, 13:09
Medlem
Citat:
Om en äldre man av den här sorten bjöd hem mig (som trettioåring), bjudit mig flott på mat i sin imponerande våning och stjälpt i mig mycket årgångsvin, så hade jag från första stund fattat vad klockan var slagen! Även helt utan juridikkompetens - som väl ska indikera att man har huvudet på skaft? Då hade jag antagligen tackat nej, eller i god tid gått hem till mig. Eller - förstått vad som väntade och kanske tyckt att det var okej.

Visst men samtidigt är det ingen fredad zon heller bara för att nån kör ett sånt upplägg. Det behöver ju inte betyda att bara för att man hinkat vin och ätit gott betyda att dicken har frikort för en vickning på småtimmarna om donnan däckar...
Citera
2021-03-13, 13:10
Medlem
Citat:
Hoppsan, fy fault! Hon var hur som helst fyrtio år yngre och ville sannolikt inte ligga med det före detta justitierådet.

Har du huvudet i sanden? Gör ett studiebesök på exv Sturehof så ska du få se hur unga flickor på rad uppvaktar äldre män. I synnerhet de män som är kända för framgång och en välfylld (penga)pung.

Det kan väl inte gått dig förbi att det finns män 30-50 år yngre kvinnor?

Läs vad som skrivs bland kommentarerna på GL artikeln publiceraded av Dagens juridik på Facebook. Ett par kvinnor som skriver exv "jag har alltid upplevt honom som sexuellt attraktiv" osv
Citera
2021-03-13, 13:12
Medlem
Hur vet alla att det är GL? Någon som har en artikel till händelsen?
Citera
2021-03-13, 13:15
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det där vet du ingenting om.
Äldre män med pondus och bra med pengar kan ibland upplevas som spännande, kanske inte allra först, men efter så mycket alkohol att man till slut däckat.
Så tänker du.
Den här äldre mannen var enligt hans egna ord "en extra pappa" som hon antagligen litade på. En extrapappa eller killkompis ska man väl också ha förtroende för och inte anta att de tänker våldta om man är hembjuden till dem. Eftersom du tydligen inte heller varit med om en våldtäkt så har du inte tolkningsföreträde eller rätt att döma tjejen. Eller är det lättare för dig som kvinna att måla ut henne som en gold digger, snarare än att tänka att gubbfan är ett äckligt kryp. Är det det där med att han är/var en uppsatt man med förmodliga pengar som gör tjejen till en bov?
Citera
2021-03-13, 13:16
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Det behöver inte vara så enkelt som att man faktiskt blivit våldtagen eller ej. Man kan mycket väl vilja, under berusning, men ångrar sig i efterhand när ruset går ur. För många är det detsamma som våldtäkt. Dvs att man inte behöver ta ansvar för vad man ville eller gjorde under fyllan. Man lägger det på mannen.
Är det av egna erfarenheter du talar?
Citera
2021-03-13, 13:17
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Har inte läst tråden
Men om man tänker efter lite efter vad jag har hört

A och B har ett möte en Jullunch
B har " Däckat " hur ofta göra man det på en middag ..EN förhållandevis ung kvinna ( ev frisk ) men inte tillräckligt ung för inte veta vad mängd alkohol .. som är för mycket Säg för resonemangets skull att man är snurrig efter den tredje stänkaren och vinet . Normalt sett slutar man då dricka .. Man har vanligen en fas där man kanske ramlar av stolen och så men normalt så slutar man dricka . EN åklagare behöver då titta på om detta har hänt förut för kvinnan efterfråga hur mycket alkohol som dracks och om detta inte hänt förut går varningsflaggan upp

Skulle det hända att ngn blir snurrig ..behöver vila sig ett tag ..Så frågar man sig varför GL helt plötsligt står där med byxorna nere vid knät.

Antag att kvinnan har däckat --> Då vet GL att kvinnan är i ett värnlöst tillstånd han är " hyfsat "kompetent på juridik.Han vet om förtäringen av Alkohol som han står för... bjuder på..
Kvinnan hittar väl inte själv viloplatsen ? Sängen ? Soffan ? utan att GL i sin egen bostad visar vägen
Sex skall om jag förstå det ske under accept " Frivilligt " annars är det oaktsam våldtäkt eller värre
Har jag hört det rätt måste man noga förvissa sig om att partnern vill ha sex.Och det går inte med ngn som har däckat.

Som det verkar har historian återberättats för en väninna som har anmält.
Heter det omedelbarhetsprincipen när man måste framföra berättelsen själv i rättssalen detta för att åhöraren kan se på minspel ageranden osv ngt som Domare i vart fall är skickliga på
Att läsa minspel rodnanden blicken som väjer Tells som det kan heta i Poker.

Jag kan mycket väl tänka mig att Brottsoffret har varit upprörd skakad kanske gråtit inför väninnan
Åklagaren och Förundersökningsledaren borde också vara skickligt på att få en som det brukar heta Detaljrik sammanhållen konsekvent berättelse. Man kan i detta fallet antaga att det är ingen Nybörjare ett blåbär som har ställt frågor gjort utredningen av skeendet " Deras Bäste man "
eftersom det kommer att bli pressuppmärksamhet

Finns det sedan teknisk bevisning blåmärken söndriga kläder kanske DNA på från GL på damens underkläder .. Då börjar det stacka upp i listan med allvarligheter

A är änkeman ..med en känd översittare attityd .. Bättre än andra --- en attityd som ibland visar sig i bristande hänsyn.
Ser mörkt ut för Göran I och med att han är Häktad så finns det ngn slags trovärdighet i Åklagarens position.

3 timmar tog häktningsförhandlingen, vi kan ju tänka oss att GL tog fram alla juridiska kunskaper han hade till förfogande och ändå blir han häktad.
Hal som en blöt fisk(torsk) har han försökt komma ur nätet.
Jag tror inte åklagaren går vidare med en "svag" bevisning.

Jag ser ett fängelsestraff komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in