2021-03-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har inte varit insatt i denna organisation. Men nu ser vi att de hade rätt om L*mbertz. Det behövdes en våldtäkt för att fatta att han är en av rättsväsendets psykopater. Han förtalade folk och kom undan. Det är sedelärande när vi diskuterar vad en partiledare för KD kan komma undan med. Var går gränsen?

I belysning av tjafset från L*mbertz om vem som är oskyldig och hur resningar och avtjänade straff ska tolkas, aktualiseras debatten om man får förtala en person för ett avtjänat brott. En 15 år gammal sak kommer in ovidkommande till offentligheten för att Ebba Busch i sin enfald tror att det gynnar henne. Hon intrigerar på Facebook, denna toka!

Det Ebba Busch gjort är att förtala motpartsombudet i en pågående tvist där hon är kärande. Usch, fru Busch, det är ett brott som heter grovt förtal.
Detta anmälan om förtal är bara rent trams för att flytta fokus från huvudmålet, kommer inte leda någon vart. Eller som din stora hjälte skulle uttryck sig "det är bara käbbel"
2021-03-13, 10:46
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Sanningen är också förtal. I denna sak har den sanning Ebba Busch framför inget annat intresse än att skada.

Jag tror inte folk visste vad RO är, eller kopplade den organisationen till ombudet. Men nu vet de, eftersom folk är intresserade av Ebbas hustvist och hur det kommer gå. Med tanke på hur du resonerar har förtalet orsakat den förtalade stor skada.

Jag tycker det är ganska lustigt...
Ebba skrev det inför 75 000 följare, och Binninge skickade ut en pressrelease till alla nyhetsförmedlare, vad trodde han att de skulle göra med den? Låta bli att nämna det alls?

Han är fan totalsjuk i huvudet... Var väl därför GW sa att han aldrig skulle anlitat Binninge och hoppades att Esb såg inslaget...
2021-03-13, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ja det vore fint om Esbjörn kunde få. Han har ju flyttat in på ett pensionat i närheten, så jag tror att han älskar sitt hus. Föräldrarnas sommarstuga och massor av minnen av både dom och syskonet i huset.
Där emot tror jag att Ebba för sin del kräver lite exklusivare materialval än så.
Då är hon Ebba ordentligt bortskämd. . Det gagnar ingen Kristen. . (Men Ebba gör sig redo för Helvetet).. där stannar hon så länge hon inte vill ändra på sig.
Senast redigerad av Massonite 2021-03-13 kl. 10:55.
2021-03-13, 10:50
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Här hittade jag det

"Esbjörn kommer se till att Ebba står skadeslös rent ekonomiskt"

"Han ska stå alla hennes kostnader för juridiskt ombud, besiktningar eller vad det nu var"

Det var hans bud i förlikningen.

https://www.tv4play.se/program/cirkus-m%C3%B6ller/esbj%C3%B6rn-efter-buschs-nya-bud-huset-%C3%A4r-mitt-allt-det-vill-jag-ha-kvar/13326368

så sluta sprid era lögner nu, det blir ju bara patetiskt.

Lögner? Det finns många "sanningar" i den här soppan.

Binninge säger i intervjun att Esbjörn blev lurad att skriva på. Det stämmer inte överens med vad Esbjörn säger, där han ångrade sig först då Ebba gick fram med sågen.

Binninge säger också att Esbjörn har varit villig hela tiden att genomföra en förlikning, vilket inte stämmer överens med då de faktiskt skulle sitta ner och reda ut det hela. Den dagen då han vände och gick på tröskeln.

Binninge säger också att redan från början så har Esbjörn varit beredd att stå för Ebbas kostnader, om han får behålla huset, vilket inte stämmer överens med senare givna förlikningsbud, som har varit betydligt sämre till innehållet.

Men, vi vet inte allt. Vi vet vad Binninge påstår om förlikningsbud och liknande. Ebbas ombud håller mer tätt om vad som sägs och inte sägs. Binninge har dock varit väldigt pratsam om saker han inte har kunnat leda i bevis. Han hade värderingar som visade ett par miljoner mer. Han påstod att Esbjörn inte var kapabel att förstå sin omvärd. Han påstod att Ebba olovandes hade fällt träd och röjt. Osv.

Vad som är sant och inte, återstår att se. Jag hoppas på rättegång för att få mer fakta på bordet.
2021-03-13, 10:54
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ebba Busch vill verkligen ha detta hus. Det är mycket intressant hur fäst en person kan bli till andra personers egendom. Det säger mycket om Ebba Busch, om hur hon prioriterar och hur ser på sin plats på jorden i en helhet.
Gäller inte det alla som köper bostäder?
Vilket är en majoritet av befolkning.

Är ditt besked här att Ebba är precis som folk i allmänhet.

Fast du väljer att beskriva det som klander mot Ebba.
Förstår du att du klandrar alla människor som köpt en bostad.

Eller egentligen alla som köper något. Även den som köper ett paket mjölk på COOP, är enligt ditt förmenande en avskrädesmänniska som åtrår annans egendom.

Du har aldrig köpt någon själv antar jag. Eller ser du på dig själv som ett avskräde?
2021-03-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
<rant>
De flesta politiker är olämpliga. Kanske inte till en början, men eftersom makt korrumperar, så blir de olämpliga efter ett tag. Det är alltid jaget först, sedan partilinjen och sedan kanske kanske för Sveriges bästa.

Det intressanta är att vi som röstboskap går på det här varje gång. Vi har ett "demokratiskt" system som gör att statsministern kan handplocka ett gäng ministrar som ingen har röstat fram. De handplockar sedan ett gäng generaldirektörer som basar över myndigheterna osv. Ingenstans tas det ansvar, utan det handlar bara om att sko sig själv, tänka på sin framtid och nära och kära. Skattebetalarnas pengar är deras pengar.</rant>

Med det sagt, Ebba har inte gjort fel i den här fastighetsaffären. Hon kunde förstås ha säkrat upp köpet bättre, för att förekomma hela den här mediacirkusen. Hon kunde ha haft allt skriftligt från början, med besiktning & värdering. Hon kunde ha låtit tre mäklare värderat, istället för två. Hon kunde övertalat Esbjörn till att anlita en riktig mäklare som bevakade hans intressen och förhandlade i hans ställe. Hon kunde ha erbjudit 4 400' och låtit Esbjörn stå för städ och sanering. Hon kunde ha väntat till tillträdesdagen med eventuella åtgärder, då det inte hade blivit värre än vad det var, på den extra tiden. Hon skulle ha anlitat oberoende folk som hon inte var vän eller bättre bekant med och hon skulle haft oberoende vittnen.

Du verkar vara en klok person i de två första styckena i ditt inlägg.

I tredje stycke beskriver du Ebba Busch som en vandrande katastrof. Ebba Busch skulle ha gett Esbjörn en kontakt med en oberoende mäklare på orten och sagt till honom att mäklaren kan få arvodet av henne.

Som politiker ska hon veta om jäv, och om oberoende och lämpliga personer när försäljningar sker. Det är samma tänk som i kommun och stat när man gör upphandlingar. När vi ser alla turer du beskriver i ditt inlägg måste man fråga varför ett köp slutar så här illa. Det är inte så här förtroende och ställning ska missbrukas mot en åldring man låtsas värna om. Bara de turer du beskriver skulle förvirra vem som helst.
2021-03-13, 10:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
"Esbjörn erbjöd sig att stå för Buschs juridiska kostnader och ytterligare en summa för att hon skulle dra tillbaka sitt krav på huset.

I och med dagens nej lutar det mesta åt att det blir rättegång i höst.

Men 81-åringens bud till Busch står förstås kvar. Att hon får betalt för sina rättegångskostnader, samt ytterligare en summa, mot att hon avstår huset, säger Johann Binninge till SVT."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/nej-ebbas-bud

Jag har även sett i en intervju med Binninge att det är juridiska kostnader, kostnader för besiktning, värdering, dvs alla kostnader hon haft plus en extra summa just nu hittar jag inte den intervjun, får leta efter den när jag har mer tid. Så länge har du det ovanstående.
Oj! Esbjörn har redan skulder som utmäts av kronofogden. Skulle han betala Ebba för hennes rättegångskostnader samt ytterligare en summa för att Ebba ska avstå huset och därtill sina egna juridiska kostnader och handpenningen. Ja då gäller det att Esbjörn har pengar på banken om han inte ska bli tvungen att sälja huset för att få loss kapital.
2021-03-13, 10:58
Avslutad
Citat:

Binninge säger i intervjun att Esbjörn blev lurad att skriva på. Det stämmer inte överens med vad Esbjörn säger, där han ångrade sig först då Ebba gick fram med sågen.

Binninge säger också att Esbjörn har varit villig hela tiden att genomföra en förlikning, vilket inte stämmer överens med då de faktiskt skulle sitta ner och reda ut det hela. Den dagen då han vände och gick på tröskeln.

Binninge säger också att redan från början så har Esbjörn varit beredd att stå för Ebbas kostnader, om han får behålla huset, vilket inte stämmer överens med senare givna förlikningsbud, som har varit betydligt sämre till innehållet.

Men, vi vet inte allt. Vi vet vad Binninge påstår om förlikningsbud och liknande. Ebbas ombud håller mer tätt om vad som sägs och inte sägs. Binninge har dock varit väldigt pratsam om saker han inte har kunnat leda i bevis. Han hade värderingar som visade ett par miljoner mer. Han påstod att Esbjörn inte var kapabel att förstå sin omvärd. Han påstod att Ebba olovandes hade fällt träd och röjt. Osv.

Vad som är sant och inte, återstår att se. Jag hoppas på rättegång för att få mer fakta på bordet.

Det finns ingen sanning i att göra som man själv vill , om viljan inte riktas åt Jesus Kristus människornas frälsare och Gud. .. ingen kommer till himlen utan att passera genom mig säger han. . Och ger människorna 2 nya Guds bud. . Det känner ni till hoppas jag.
2021-03-13, 10:59
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:

Det har figurerat mediauppgifter med kommentarer från de som var närvarande när man röjde sly om att Esbjörn var närvarande och på gott humör.

Stämmer kanske inte så bra med att han ångrade sig då.
Utan att det skedde senare. Kanske efter viss "hjälp" från andra.
2021-03-13, 11:11
Medlem
fnirps avatar
[quote=lallisen|75046995]
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Och varför fick han inte ta del av den ANDRA värderingen som Ebba gjorde?

Och du vill eller kan inte fatta att vi är många som reagerar på att Ebba själv sprider lögner.

Ett av sektens argument för att Ebba skulle köpa av en random åldring istället för ett hus till salu på annons var ju länge att det var brådis för det var så synd om Ebba och barnen som inte hade nån bostad.
Har du som verkar vara insatt hittat nån förklaring till att Ebba inte köper ett annat hus istället för att sova i soprum och på nattbussen med sina små barn.bostadslös som hon är.
Är det värt böket att duscha på badhuset?
Tar inte hennes barn skada av att bli avvisade från tunnelbanan mitt i natten?
Gör barnen läxorna i kön till härbärget?

Är det verkligen värt att hålla på så till i höst för nån princip?
Det verkar som om sekvens svar är ja. Ser de Ebba som nån slags jesusfigur?
Hon är bostadslös för våra synder.

Jag vet inte om det var brådis för Ebba att hitta ett nytt boende, men däremot är det väl förståeligt att man vill ha ett permanent boende om man är nyskild och bor i andra hand och liknande?

Hur skulle jag jag lagt upp husjakten om jag vore Ebba?
Plan A: Leta på Hemnet & mäklarnas hemsidor
Plan B: Prata med mäklarna om de har olistade objekt på gång.
Plan C: Leta själv, dvs vad finns det för tänkbara objekt som ägarna kanske kan tänka sig att sälja.
Plan D: Ge upp tanken att hitta något i området där och då. Bosätta sig någon annanstans i väntan på att marknaden rör på sig.

Ebba fick napp på Esbjörns fastighet och behövde inte gå till plan D.

Esbjörns fastighet är en bra kandidat för den som har de där 7-8 miljonerna som behövs, det tror jag vi alla är överens om. En äldre, ensam gubbe som inte bor i fastigheten och inte verkar sköta om den alls. Är man då en kändis som Ebba, som har åtminstone lite politisk självbevarelsedrift, så skickar man ett ombud som frågar, istället för att klampa på själv. En gemensam bekant är en bra dörröppnare.

Sedan har Ebba aldrig påstått att hon är bostadslös. Hon är/var hemlös, dvs hon hade inget eget permanent hem. Hon har så gott om pengar att den risken inte finns i detta nu för henne. Hon har ju råd att bo på hotell med sina barn, om det skulle vara så illa.
2021-03-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Oj! Esbjörn har redan skulder som utmäts av kronofogden. Skulle han betala Ebba för hennes rättegångskostnader samt ytterligare en summa för att Ebba ska avstå huset och därtill sina egna juridiska kostnader och handpenningen. Ja då gäller det att Esbjörn har pengar på banken om han inte ska bli tvungen att sälja huset för att få loss kapital.

Jag har läst nånstans om att Esb har skulder till fogde.
Det var kanske dit handpenningen Ebba betalade gick så det fanns inga pengar alls att ens skicka tillbaka när Esbs anhang/drev gick in på banken första gången och ville skicka tillbaka pengarna. Banken fick inte agera på Esbs följeslagare begäran att skicka tillbaka OCH det kanske inte ens fanns det beloppet på hans konto längre, egna uttag eller kronkalles uttag?

Annars antar jag at Esb kunde antingen ångar sig själv eller under påtryckning från anhängarna/drevet om att betala tillbaka.
Det skulle ha kunna gjorts vid det möte Ebba kallat till då de skulle prata och fortsätta eller riva kontraktet.
Esbs anhäng/drev/följeslagare vägrade ju vid start av det mötet att ens säga sitt namn (!) och Esb dröp av inna mötte börjat, för att han visste att det inte fanns pengar kvar på hans konto?

Kan inte någon gå in och göra en rättsprocess/anmälan mot att Esbs pensionatstant och dennes anhängare/drev/följeslagare i RO har drivit igång det hela??
Känns som om det är pensionatstanten som är sur för att hon inte fick ärva Esb som dragit igång detta totalt mot Esb vilja och han duckar av rädsla och utsatthet då han numera inte ens får bo på pensionatet och få kost & logi mot enstaka dagsverken.

Jag tror han ville sälja fastigheten då han inte ens bor i den men kunde få lite guldkant med pengarna och priset överenstämmer mycket väl med värdet på det huset med allt jobb som måste läggas ned.

Jag tror Esb är numera ett jagat skyggt djur.
2021-03-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det har figurerat mediauppgifter med kommentarer från de som var närvarande när man röjde sly om att Esbjörn var närvarande och på gott humör.

Stämmer kanske inte så bra med att han ångrade sig då.
Utan att det skedde senare. Kanske efter viss "hjälp" från andra.

Jag tror Esb var helt nöjd med det hela i mååååånga dagar tills han råkade nämna det för pensionatstanten som ville ärva honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in