[quote=lallisen|75046995]
Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Och varför fick han inte ta del av den ANDRA värderingen som Ebba gjorde?
Och du vill eller kan inte fatta att vi är många som reagerar på att Ebba själv sprider lögner.
Ett av sektens argument för att Ebba skulle köpa av en random åldring istället för ett hus till salu på annons var ju länge att det var brådis för det var så synd om Ebba och barnen som inte hade nån bostad.
Har du som verkar vara insatt hittat nån förklaring till att Ebba inte köper ett annat hus istället för att sova i soprum och på nattbussen med sina små barn.bostadslös som hon är.
Är det värt böket att duscha på badhuset?
Tar inte hennes barn skada av att bli avvisade från tunnelbanan mitt i natten?
Gör barnen läxorna i kön till härbärget?
Är det verkligen värt att hålla på så till i höst för nån princip?
Det verkar som om sekvens svar är ja. Ser de Ebba som nån slags jesusfigur?
Hon är bostadslös för våra synder.
Jag vet inte om det var brådis för Ebba att hitta ett nytt boende, men däremot är det väl förståeligt att man vill ha ett permanent boende om man är nyskild och bor i andra hand och liknande?
Hur skulle jag jag lagt upp husjakten om jag vore Ebba?
Plan A: Leta på Hemnet & mäklarnas hemsidor
Plan B: Prata med mäklarna om de har olistade objekt på gång.
Plan C: Leta själv, dvs vad finns det för tänkbara objekt som ägarna kanske kan tänka sig att sälja.
Plan D: Ge upp tanken att hitta något i området där och då. Bosätta sig någon annanstans i väntan på att marknaden rör på sig.
Ebba fick napp på Esbjörns fastighet och behövde inte gå till plan D.
Esbjörns fastighet är en bra kandidat för den som har de där 7-8 miljonerna som behövs, det tror jag vi alla är överens om. En äldre, ensam gubbe som inte bor i fastigheten och inte verkar sköta om den alls. Är man då en kändis som Ebba, som har åtminstone lite politisk självbevarelsedrift, så skickar man ett ombud som frågar, istället för att klampa på själv. En gemensam bekant är en bra dörröppnare.
Sedan har Ebba aldrig påstått att hon är bostadslös. Hon är/var hemlös, dvs hon hade inget eget permanent hem. Hon har så gott om pengar att den risken inte finns i detta nu för henne. Hon har ju råd att bo på hotell med sina barn, om det skulle vara så illa.