2021-03-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag bevisade bara hur obildad du var - inget annat...
Den sista meningen är fullkomligt obegriplig - försökt att skriva påsen nivå du behärskar.
Dessutom - att använda ordspråk är inte att generalisera - de är skapade mer som sedelärande korta berättelser.

I dag är du arg. Det sprakar om dig i cyberrymden. Jag tar bara till ett språk, med meningar som inte heller Ebba Busch förstår. Ett språk där jag med berått mod får dig arg och ur balans, något som Ebba Busch och hennes anhängare inte är vana med, i en underdånig omgivning.

Jag behandlar alla människor lika, och möter dem språkligt på en nivå som inte generar dem. Nu visade jag dig vad Ebba Busch kan vänta sig i en tvist hon inlett där hon ger upp kontrollen över hur ord, begrepp och gärningar tolkas i en rättegång.

Din sanning, är inte min.
2021-03-13, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I dag är du arg. Det sprakar om dig i cyberrymden. Jag tar bara till ett språk, med meningar som inte heller Ebba Busch förstår. Ett språk där jag med berått mod får dig arg och ur balans, något som Ebba Busch och hennes anhängare inte är vana med, i en underdånig omgivning.

Jag behandlar alla människor lika, och möter dem språkligt på en nivå som inte generar dem. Nu visade jag dig vad Ebba Busch kan vänta sig i en tvist hon inlett där hon ger upp kontrollen över hur ord, begrepp och gärningar tolkas i en rättegång.

Din sanning, är inte min.
Uppriktigt talat är begriper jag inte ett ord av dina inlägg - de är ren snömos.
2021-03-13, 10:07
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Jag är förvånad att sjönära inte kunde hanterat detta bättre. Det hade ju varit ganska enkelt att fortsätta köra över Esbjörn utan att han annat än stått gråtande vid sin stuga som rensas....
!
Jag vet att du är på väg att lämna tråden.
Tycker du inte att Ebba har kört över denna man tillräckligt. Hade det varit en vinst om han stog gråtande bredvid sitt hus?
2021-03-13, 10:11
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det behövdes ingen kandelaber, klockan var 15.00 och det var fullt dagsljus ute. Resten av ditt inlägg är frukten av en fullständigt förvirrad människas osammanhängande fördomsfulla fantasier. Riktigt obehagliga att läsa.
Det är ju just det, Ebba säger kl 15.
Esbjörn vet inte hur dax ber var. Men det var lite mörk och Ebba fick peka. Så någon far ju med osanning.
2021-03-13, 10:12
Medlem
Citat:
Du fortsätter predika om dina egna inre demoner.

Du ser att det påverkar politiken, det är vad gänget bakom Rättssäkerhetsorganisationen och (S) vill.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/butt-och-sjodin-gar-samman

https://www.expressen.se/nyheter/kd-anklagar-s-for--nathat-mot-ebba-busch/

Jag har inte varit insatt i denna organisation. Men nu ser vi att de hade rätt om L*mbertz. Det behövdes en våldtäkt för att fatta att han är en av rättsväsendets psykopater. Han förtalade folk och kom undan. Det är sedelärande när vi diskuterar vad en partiledare för KD kan komma undan med. Var går gränsen?

I belysning av tjafset från L*mbertz om vem som är oskyldig och hur resningar och avtjänade straff ska tolkas, aktualiseras debatten om man får förtala en person för ett avtjänat brott. En 15 år gammal sak kommer in ovidkommande till offentligheten för att Ebba Busch i sin enfald tror att det gynnar henne. Hon intrigerar på Facebook, denna toka!

Det Ebba Busch gjort är att förtala motpartsombudet i en pågående tvist där hon är kärande. Usch, fru Busch, det är ett brott som heter grovt förtal.
2021-03-13, 10:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Man kan inte komma överens om återgång av ett köp med motiveringen att säljaren inte förstod vad han skrev under. Då kan säljaren rimligen inte heller förstå villkoren i det nya kontraktet om återgång. Då kan denne i nästa steg påstå att han inte förstod att det kontraktet betydde att han skulle få några kostnader.

Sen är cirkusen igång igen. köparen har dessutom medgivit att säljaren har kognitiva svårigheter att förstå kontrakt och ska med det i bagaget sen stämma säljaren för att få sina pengar.

Det förslaget till kontrakt var riktigt obegåvat.

Så långt orkade jag inte tänka :-)

Det var mer villkoren i kontraktet, hur de stämmer överens med vad de troligtvis vill gå med på.
2021-03-13, 10:22
Medlem
Citat:
Jag har inte varit insatt i denna organisation. Men nu ser vi att de hade rätt om L*mbertz. Det behövdes en våldtäkt för att fatta att han är en av rättsväsendets psykopater. Han förtalade folk och kom undan. Det är sedelärande när vi diskuterar vad en partiledare för KD kan komma undan med. Var går gränsen?

I belysning av tjafset från L*mbertz om vem som är oskyldig och hur resningar och avtjänade straff ska tolkas, aktualiseras debatten om man får förtala en person för ett avtjänat brott. En 15 år gammal sak kommer in ovidkommande till offentligheten för att Ebba Busch i sin enfald tror att det gynnar henne. Hon intrigerar på Facebook, denna toka!

Det Ebba Busch gjort är att förtala motpartsombudet i en pågående tvist där hon är kärande. Usch, fru Busch, det är ett brott som heter grovt förtal.
Det är inte grovt förtal att skriva något som vederbörande själv gjort allmänt känt. Bildar man ett nätverk med andra tidigare dömda så får man nog anses ha bidragit till att informationen om domen är känd.

Det som är märkligt är hur du trivialiserar misshandel och våldtäktsförsök till ”en 15 år gammal sak”.
2021-03-13, 10:25
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
"Esbjörn erbjöd sig att stå för Buschs juridiska kostnader och ytterligare en summa för att hon skulle dra tillbaka sitt krav på huset.

I och med dagens nej lutar det mesta åt att det blir rättegång i höst.

Men 81-åringens bud till Busch står förstås kvar. Att hon får betalt för sina rättegångskostnader, samt ytterligare en summa, mot att hon avstår huset, säger Johann Binninge till SVT."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/nej-ebbas-bud

Jag har även sett i en intervju med Binninge att det är juridiska kostnader, kostnader för besiktning, värdering, dvs alla kostnader hon haft plus en extra summa just nu hittar jag inte den intervjun, får leta efter den när jag har mer tid. Så länge har du det ovanstående.

Okay, så Ebbas kostnader för hantverkare på standby, Anticimexbesiktning, värderingar & röjning får hon inget för?

Summa summarum om det skulle accepteras:

Ebba har inget hus, lite mindre pengar kvar på banken och ett skamfilat rykte
Esbjörn har ett hus, betydligt mindre pengar kvar på banken och ett skamfilat rykte.

Hade Ebba gjort något uppenbart fel, hade jag inte brytt mig, men nu ligger all skuld på Esbjörn. Det är bara han som ville backa ur och det bara för att Ebba gick fram med sågen lite för tidigt.
2021-03-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så långt orkade jag inte tänka :-)

Det var mer villkoren i kontraktet, hur de stämmer överens med vad de troligtvis vill gå med på.

Det tar tid när man ska implementera petitesser som avtalsvillkor i debatten. Men nu ser jag att efter mycket möda och pedagogik, att jag har lyckats.

Ett kontrakt med bilagor handlar om avtalsvillkor. Har du hört om oskäliga, vilseledande, bedrägliga avtalsvillkor?

Jag minns en person som skulle bevisa en rätt till en väg. De visade upp en ålderdomlig karta med rubriken resolution. Vi var alla impade. Efter ett tag började jag granska kartan och texten och insåg hur duperade vi alla hade varit. Det var en resolution om en helt annan väg.
2021-03-13, 10:39
Medlem
Citat:
Det är inte grovt förtal att skriva något som vederbörande själv gjort allmänt känt. Bildar man ett nätverk med andra tidigare dömda så får man nog anses ha bidragit till att informationen om domen är känd.

Det som är märkligt är hur du trivialiserar misshandel och våldtäktsförsök till ”en 15 år gammal sak”.

Sanningen är också förtal. I denna sak har den sanning Ebba Busch framför inget annat intresse än att skada.

Jag tror inte folk visste vad RO är, eller kopplade den organisationen till ombudet. Men nu vet de, eftersom folk är intresserade av Ebbas hustvist och hur det kommer gå. Med tanke på hur du resonerar har förtalet orsakat den förtalade stor skada.
2021-03-13, 10:40
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Du har helt rätt i att det som skett är mycket obehagligt för en framtida borgerlig regering, om man inte tror på utrensningar. Det denna debatt orsakar är att ta bort fokus från politiken. Detta handlar om en politikers privata angelägenheter som förstör hela KDs agenda med att värna om gamla och sköra grupper. Valboskap som inte tycker att Ebba Buschs handlingskraft överväger allt hon ställer till med för Esbjörn.

Det har kommit till en punkt där Sveriges, och KDs framtid är viktigare än Ebba Buschs rättsprocesser. Det händer mycket politiskt med rörighet hos väljarna med stora risker för KD som följd. De som nu är Ebba anhängare är inte de som röstar på KD.

Ebba Busch är mer olämplig som minister än de personer som inte betalat TV licens och som har haft svart barnflicka.

<rant>
De flesta politiker är olämpliga. Kanske inte till en början, men eftersom makt korrumperar, så blir de olämpliga efter ett tag. Det är alltid jaget först, sedan partilinjen och sedan kanske kanske för Sveriges bästa.

Det intressanta är att vi som röstboskap går på det här varje gång. Vi har ett "demokratiskt" system som gör att statsministern kan handplocka ett gäng ministrar som ingen har röstat fram. De handplockar sedan ett gäng generaldirektörer som basar över myndigheterna osv. Ingenstans tas det ansvar, utan det handlar bara om att sko sig själv, tänka på sin framtid och nära och kära. Skattebetalarnas pengar är deras pengar.</rant>

Med det sagt, Ebba har inte gjort fel i den här fastighetsaffären. Hon kunde förstås ha säkrat upp köpet bättre, för att förekomma hela den här mediacirkusen. Hon kunde ha haft allt skriftligt från början, med besiktning & värdering. Hon kunde ha låtit tre mäklare värderat, istället för två. Hon kunde övertalat Esbjörn till att anlita en riktig mäklare som bevakade hans intressen och förhandlade i hans ställe. Hon kunde ha erbjudit 4 400' och låtit Esbjörn stå för städ och sanering. Hon kunde ha väntat till tillträdesdagen med eventuella åtgärder, då det inte hade blivit värre än vad det var, på den extra tiden. Hon skulle ha anlitat oberoende folk som hon inte var vän eller bättre bekant med och hon skulle haft oberoende vittnen.
2021-03-13, 10:44
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är ju just det, Ebba säger kl 15.
Esbjörn vet inte hur dax ber var. Men det var lite mörk och Ebba fick peka. Så någon far ju med osanning.
Nej, ingen behöver fara med osanning.

Det finns en mycket enkel förklaring, som alla som gjort en fastighetsaffär lär inse på en gång.

Ebba: "Skriv sedan under på alla papper."
Esbjörn: "Ööö var ska jag då skriva"
Ebba: "Skriv längst ned på sidan" (Och böjer sig över bordet och pekar hjälpsamt).

Kan ske i full belysning.

----------------------------------------
Att den här diskussionen öht uppstår beror på ett gäng förståndshandikappade som tagit emotionellt baserad ställning mot Ebba.

De här personerna är på nivån att om Esbjörn hade knivhuggit Ebba så hade de skuldbelagt Ebba för att ha blodat ned Esbjörns kniv.

Det är på den nivån ni driver diskussionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in