2021-03-13, 00:13
Medlem
rokossovskys avatar
Åkesson verkar ha pudlat för Jomshofs räkning.

Tja, ska man vara en del av regimunderlaget kan man ju inte säga vad som helst och Svenskt Näringsliv gillar inte vad Jomshof säger, blir nog tagen i örat vid nästa frukostmöte.
Citera
2021-03-13, 00:24
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Så såg det ut i Tyskland på 30-talet.
Så såg det ut i Sydafrika på 80-talet.
Raskravaller i USA har fortfarande inte upphört.
Så ser det ut i Israel.

Men så ser det ut i de allra flesta muslimska länderna idag.

Citat:
Det var inte särskilt länge sen som ungdomar åkte in och "knackade bög" vid Stockholms central och dessvärre är detta något som fortfarande tillämpas runtom i Sverige. Det är heller inte mycket längre sen som homosexualitet betraktades som en sjukdom här i Sverige.

Homosexuella personer riskerar inte offentlig spöstraff eller stenas, kastas ned från tak i Sverige i alla fall.

I Sverige kan du vara öppet homosexuella, skulle gissa på att risken att råka illa ut är liten.

Du kan inte vara öppet homosexuell i något muslimska land, möjligtvis i några av Istanbuls stadsdelar.

Citat:
Barnaga blev inte förbjuden förrän på 70-talet i Sverige.
Nej. Hustrumisshandel är inte fullt laglig i många islamska länder.
Det finns mycket runt de lagarna än att bara säga så rakt upp och ner.
Däremot finns det länder där det är socialt accepterat trots förbud mot det.

Här går en skriftlärd inom islam igenom etiketten hur en äkta make ska ge sin hustru aga:

https://www.youtube.com/watch?v=M6693CXsD8g

Aga förekommer inte bara i hemmen i muslimska länder utan även i det offentliga:

https://www.youtube.com/watch?v=y3uL-ImE3Mc
Citera
2021-03-13, 00:25
Medlem
Nu har jag ingen koll på om någon har skrivit detta tidigare men jag måste bara få ur det ur systemet. ALL RELIGION ÄR SKIT!

Det finns inget gott med det och jag tvivlar på att folk som är religiösa är sunt skapta i huvet.

Så. Nu fick jag det skrivet.
Citera
2021-03-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jomshof vet lika lite (det vill säga ingenting) om islams budskap som de andra och tredje generationernas invandare i västländer, med muslimskt ursprung, som av IS lurades till att resa till Syrien. Jag är helt likgiltig inför islam. Dess budskap, om man tar det bokstavligt, lockar inte mig. Jag tycker exempelvis inte att en otrogen kvinna ska dödas, att en man får vara gift med flera kvinnor samtidigt medan en kvinna inte har samma rätt, eller att en muslim inte får byta religion. Men jag har många muslimska vänner och jag respekterar deras tro så länge de respekterar att jag inte delar deras tro. Jag har lärt mycket från dem och sett att det inte är så stora skillnader mellan oss kristna och muslimer ändå. Mina muslimska vänner ber till sin gud, de går till en moské och fastar när det är ramadan. De följer svenska lagar och regler samt jobbar och betala skatt. Det är vad de allra flesta muslimerna i Sverige gör. Det inte okej att SD smutskastar en religion som många svenskar tillhör.

Tack för ditt svar. Jag skulle välja svara på de punkter du tog upp som du inte giller i Islam:

1- Att du tycker att otrogen kvinna inte ska dödas. För det första betyder det inte att du har rätt. Ta t ex dödsstraff är tillåten och anses var bra i USA men inte okej här Sverige. Vem har rätt och vem har fel då? Amerikaner eller svenskar. Människor alltså tycker olika och kan inte komma överens på alla plan. Därför har Gud skickat oss uppenbarelse som ska visa oss den rätta vägen för att leva lyckligt här på jorden och på andra livet.

För det andra det här straffet kan inte fastställas utan att det finns FYRA vittnen, jag tror INTE att någon kan vara otrogen på offentlig plats inför fyra vittnen nästan omöjligt eller erkänner man själv att man har varit otrogen. Och i fall det hände så straffas både mannen och kvinnan samma straff, inte bara kvinnan. Under Profetens tiden fastställdes bara en gång mot en man och en gång mot en kvinna. Eftersom de självmant erkände och ville straffas för att gottgöra och Profeten försökte stoppa dem att erkänna men de ville själva be Gud om förlåtelse genom att få straffet. Lyssna på den här klippet också

https://www.youtube.com/watch?v=6RjqLFzv5Yo

2-Månggifte är en bra lösning för både män och kvinnor. På vilket sätt, då borde du titta på den här korta videon som är väldigt intressant:

https://www.youtube.com/watch?v=t0qTnKgYO4I

Här i denna video bara 3 minuter hittar du svaret till varför kvinna har inte samma rätt:

https://www.youtube.com/watch?v=jA268fPO0BQ

3- Att man inte får byta religion här nedan kommer svaret:

https://www.youtube.com/watch?v=IDE0z42wpr4

Hoppas du får lite upplysning om Islam nu.
Citera
2021-03-13, 01:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag tror att problemet är att du inte vågar ställa frågorna ordentligt och att du inte tar reda på om det är en sunni eller en shia du pratar med så du vet vilka hadither det är som gäller. Om du däremot rör dig i islamistkretsar kan jag tänka mig att de plockar in allt hat som finns oavsett och då kan du naturligtvis få sådana svar som du fått.

Om det är sunni- eller shiamuslimer jag talat med har jag koll på och några direkta extremister har det knappast handlat om, däremot kan jag erkänna att vi inte diskuterat "statusen" för en viss hadith utan snarare delar av det innehåll som förekommer i vissa av dem.
Citera
2021-03-13, 01:34
Medlem
Ständigt detta "inte alla muslimer" -argument många älskar att andvända.

Det var inte "alla muslimer" som invaderade Syrien som innan var kristet, Pakistan var Hinduistiskt, Afganistan var Buddistiskt och Iran var Zoroastriskt och är nu muslimska länder.

Det är inte "alla muslimer" som styr sin befolkning genom muslimskt styre i 13 länder där man riskerar dödsstraff om man kritiserar Islam, blir stenad för otrohet, där homosexualitet är straffbart, där man anser att en kvinna inte är likvärdig mannen och inte har samma rättigheter som mannen, skär i små barns könsorgan med mera...
Så efterssom inte "alla muslimer" inte ansvarar för detta, är det då inte ett problem, då inget av detta sker i Sverige?

Om du kallar dig muslim så läser du antagligen Koranen, där det finns att finna över 100 verser där det uppmanas till våld mot icke troende, oavsett om du faktiskt utövar det eller inte.

Men det kallas väl för en "bra muslim", antar jag om man bara tycker som Koranen, men inte praktiserar det som står skrivet..
Citera
2021-03-13, 01:34
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Jag har faktiskt inte följt med i svängarna kring denna incident, men vad jag förstått så är det ett antal politiker och journalister som haft ett och annat att säga om det hela. Sedan finns ju även denna tråd och liknande på andra håll på nätet, men det kan lika gärna vara samma politiker och journalister som i vresiga ordalag anonymt utbyter tankar och åsikter.

Vad jag undrar är om någon eller några muslimer faktiskt reagerat med bestörtning och fördömt talaren för orden som sagts. Om det rör sig om en muslim som även är politiker eller journalist är jag inte intresserad av reaktionen (som kan vara på order från partiledningen eller redaktionen). Ingen fatwa har tillkännagjorts - eller?
Citera
2021-03-13, 01:58
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hundratals offer varje vecka i Sverige, eller i Världen?
Det vore nice att få se lite underlag för ditt påstående.

I världen så klart.
De allra flesta offren sker i Afrika, och blir därför aldrig mer än en notis i media.
Var det inte 50 offer bara utanför sjukhuset i Mogadishu i veckan?
Plus flera attacker i Irak och Nigeria.
Citera
2021-03-13, 02:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
I världen så klart.
De allra flesta offren sker i Afrika, och blir därför aldrig mer än en notis i media.

I Afrika tror man att man kan bli kvitt HIV genom att knulla oskulder (dvs barn).
I väst finns inte den villfarelsen.

Vad mer har du att komma med?
Citera
2021-03-13, 02:21
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
* Är det bra att Richard Jomshof talar klarspråk om islam? Håller du med honom och SD?

Det positiva är att han markerar att han inte är politiskt korrekt och även tydligt upprepade "jag bryr mig inte om vad Stefan Löfvén tycker om det". Det är också en tydlig markering att han inte är en rövslickare till Islam och Islamism likt de andra partierna.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
* Är alla ideologier och religioner lika bra, eller är vissa förkastliga och avskyvärda?
* Vilka delar av islam anser du är avskyvärda och inte kompatibla med vårt sätt att leva i Sverige?

Islam skapades av en warlord och pedofil med medioker IQ som bäst. Det krävs inte speciellt mycket analys. En relativt efterbliven religion för lågbegåvade människor.
Citera
2021-03-13, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Även kristendom innebär underkastelse. Det är inte många svenskar som förstått det trots att de genomgått dop och konfirmation. När man döper sina barn ger man dem till Gud och Jesus, de ska bli Jesu följare och underkasta till Fader Guds vilja. När man konfirmerar sig upprepar man det av egen vilja.

Nu ska du ta ditt förnuft till fånga. Kristna, judar, buddister, m. fl trossamfund, har sina religioner, traditioner, möten, kyrkor, skolor, mötesplatser, men de stör inga andra medborgare. De religioner som inte pådyvlar andra människor sina religioner, seder och bruk med med våld och störande symboler är helt OK.

Religionsfrihet är en mänsklig rättighet. Att slippa religion, islam och islamister är också en mänsklig rättighet. Religiöst förtryck är ett asylskäl. Där förtryckarna kommer hit på falska asylskäl, och matas med bidrag.

Varför i helvete importerar vi kränkningar av mänskliga rättigheter i en feministisk stormakt?

Jogga, plocka svamp och bär, parkera i garage, ha en Rolex, fina ytterkläder är också en mänsklig rättighet i vardagen. Nu har kvinnors rättigheter begränsats av importerat slödder och kriminella, som tycker att lösgående kvinnor är utmanade och hittegods.
Citera
2021-03-13, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ja vad ska man svara på det? Som jag nämnt tidigare är det lätt att bli konspiratorisk nästan att man tror att våra ledare vill söndra landet eller lämna det i sämre skick än när de tog över.
De som verkligen behöver hjälp finns kvar i sina hemländer godhetsapostlar i riksdagen som slår sig för bröstet och ser inte hur dessa folk inte vill veta av vårt samhälle, de vill inte vara en del i vår kultur. De har lämnat krig, förtryck och diktatur och vill fortfarande leva efter dessa vidriga förhållanden.
Jag har sett hatet mot väst på mycket nära håll i Irak, och Afghanistan men det pratar ingen om

Jag håller med dig. Jag har också sett hatet på nära håll i mellan östern, och i Sverige. Det är chockerande att detta hat odlas i Sverige av politikerna, med att slå sönder allt som varit bra när jag växte upp.

Utbyte av befolkningen har redan pågått en längre tid med välutbildade människor som lämnar Sverige, och unga svenskar som drömmer om en framtid i anda länder.

Svensken säger inte mycket. Folk flyttar ifrån bostadsområden, och från kaoset. Det finns paradoxer med liberalism och globalisering och det är att det blir inte som planerat av korkskallar. De människor som inte vill inte vara med och betala för politiska experiment dömda att misslyckas, flyttar.

Det är inte bara asiater och afrikaner som vill ha ett bättre liv. Som människor vill vi alla ha det. Vi har bara olika syn på hur man ska leva sitt liv. När islamister bestämmer, eller ens har något att säga till om, blir livet helvete för omgivningen.

Det kommer bli svårt för staten i Sverige att få in skatt när politikerna utmanar de grupper som sliter i vardagen och finansierar skiten de orsakat. De har inte beaktat vilka grupper som röstar på vilka partier. Vad jag uppfattat så är SD ett parti för arga män i arbetsför ålder, medelklass som utmanas dagligen av kulturkrockar, på jobbet, i trafiken, och i sina bostadsområden. Ingen bra grupp att utmana om man vill ha ett fungerande samhälle. De går inte att byta ut hårt arbetande svenskar, med den nya arbetskraften, som visat sig ha mycket att önska.

Jag ser inga lösningar på några problem om man inte kan diskutera utan att rasiststämplarna haglar, när sanningen är uppenbar. Vi ser det på den globala arenan. Att Megan och Harry, vinner billiga poäng med att stämpla ett kungahus som rasister efter ett mottagande av Megan vi alla såg inte var rasistiskt. Men prins Charles som följde Megan till altaret. Vi lever i en märklig tid, när inte Jomshof får ta del av yttrandefriheten, och när vi övriga medborgare lever under hot att bli stämplade som rasister om vi klagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in