Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
Ja vad ska man svara på det? Som jag nämnt tidigare är det lätt att bli konspiratorisk nästan att man tror att våra ledare vill söndra landet eller lämna det i sämre skick än när de tog över.
De som verkligen behöver hjälp finns kvar i sina hemländer godhetsapostlar i riksdagen som slår sig för bröstet och ser inte hur dessa folk inte vill veta av vårt samhälle, de vill inte vara en del i vår kultur. De har lämnat krig, förtryck och diktatur och vill fortfarande leva efter dessa vidriga förhållanden.
Jag har sett hatet mot väst på mycket nära håll i Irak, och Afghanistan men det pratar ingen om
Jag håller med dig. Jag har också sett hatet på nära håll i mellan östern, och i Sverige. Det är chockerande att detta hat odlas i Sverige av politikerna, med att slå sönder allt som varit bra när jag växte upp.
Utbyte av befolkningen har redan pågått en längre tid med välutbildade människor som lämnar Sverige, och unga svenskar som drömmer om en framtid i anda länder.
Svensken säger inte mycket. Folk flyttar ifrån bostadsområden, och från kaoset. Det finns paradoxer med liberalism och globalisering och det är att det blir inte som planerat av korkskallar. De människor som inte vill inte vara med och betala för politiska experiment dömda att misslyckas, flyttar.
Det är inte bara asiater och afrikaner som vill ha ett bättre liv. Som människor vill vi alla ha det. Vi har bara olika syn på hur man ska leva sitt liv. När islamister bestämmer, eller ens har något att säga till om, blir livet helvete för omgivningen.
Det kommer bli svårt för staten i Sverige att få in skatt när politikerna utmanar de grupper som sliter i vardagen och finansierar skiten de orsakat. De har inte beaktat vilka grupper som röstar på vilka partier. Vad jag uppfattat så är SD ett parti för arga män i arbetsför ålder, medelklass som utmanas dagligen av kulturkrockar, på jobbet, i trafiken, och i sina bostadsområden. Ingen bra grupp att utmana om man vill ha ett fungerande samhälle. De går inte att byta ut hårt arbetande svenskar, med den nya arbetskraften, som visat sig ha mycket att önska.
Jag ser inga lösningar på några problem om man inte kan diskutera utan att rasiststämplarna haglar, när sanningen är uppenbar. Vi ser det på den globala arenan. Att Megan och Harry, vinner billiga poäng med att stämpla ett kungahus som rasister efter ett mottagande av Megan vi alla såg inte var rasistiskt. Men prins Charles som följde Megan till altaret. Vi lever i en märklig tid, när inte Jomshof får ta del av yttrandefriheten, och när vi övriga medborgare lever under hot att bli stämplade som rasister om vi klagar.