2021-03-12, 22:15
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jomshof vet lika lite (det vill säga ingenting) om islams budskap som de andra och tredje generationernas invandare i västländer, med muslimskt ursprung, som av IS lurades till att resa till Syrien.
Självklart är det ju så. Bara de som talar positivt om islam, vet något om islam. Alla andra som yttrar negativa kommentarer om islam, saknar kunskap om islam och är bara ignoranta. Detta har vi fått lära oss av opartiska muslimer som vet bäst om islam, i synnerhet om de kan arabiska; det är ju bara när man kan det magiska språket arabiska, som man kan vara en auktoritet inom islam.

Citat:
Jag är helt likgiltig inför islam.
“The hottest places in Hell are reserved for those who in time of moral crisis preserve their neutrality.” ― John F. Kennedy

Citat:
Dess budskap, om man tar det bokstavligt, lockar inte mig. Jag tycker exempelvis inte att en otrogen kvinna ska dödas, att en man får vara gift med flera kvinnor samtidigt medan en kvinna inte har samma rätt, eller att en muslim inte får byta religion.
Vem bryr sig om vad du tycker? Är du muslim eller vad? Det är ju ändå muslimer som utövar deras religion som är intressant i sammanhanget.

Citat:
Men jag har många muslimska vänner och jag respekterar deras tro så länge de respekterar att jag inte delar deras tro.
Muslimer respektar inte dig och vad du tror på. Du tror ju inte på islam. Varför tror du att muslimer respekterar dig?

Citat:
Jag har lärt mycket från dem och sett att det inte är så stora skillnader mellan oss kristna och muslimer ändå.
Det är stora skillnader mellan människor och muslimer.

Citat:
Mina muslimska vänner ber till sin gud, de går till en moské och fastar när det är ramadan. De följer svenska lagar och regler samt jobbar och betala skatt. Det är vad de allra flesta muslimerna i Sverige gör. Det inte okej att SD smutskastar en religion som många svenskar tillhör.
De flesta muslimer är inte svenskar, och det spelar ingen roll ifall de jobbar och betalar skatt. Deras närvaro inte bara i Sverige utan på den här planeten överhuvudtaget, är ett mycket allvarligt samhällsproblem, som kommer att resultera i omfattande konflikter förr eller senare. Det är inte så att vi har 10 år kvar på den här planeten. Förutsatt att vi får ordning på våra miljöproblem och att vi inte längre har några existentiella problem längre, så innebär det att vi då ska dela samma planet med muslimer i några hundra miljoner år till. Detta funkar inte. Antingen så utrotar muslimer oss eller så gör vi oss av med muslimer, för att det kommer inte att fungera att dela samma planet med muslimer i miljontals år. De är för aggressiva och tror att de kommer till paradiset om de dödar oss. Muslimer kommer inte att tveka att smälla av atombomber osv om de får chansen.

De flesta deltagare i den här och liknande trådar tror att allt handlar om Sverige. Detta är ett missförstånd. Vi kan inte samexistera med muslimer. Islam är liksom inte samma grej som när japanerna krigade mot amerikaner och hade en viss religiös fanatism osv. Den viktiga skillnaden här är att japaner ändå var (och fortfarande är) ett intelligent och bra, öppensinnat folk som kunde moderniseras i deras mentalitet. Muslimer funkar inte på det sättet. Muslimer har bara jihad, sharia, barnäktenskap och liknande efterblivna fasoner på huvudet.

Med det sagt så har Jomshof rätt i sak. Islam är en avskyvärd religion. Islam och muslimer bör inte vara i Sverige; de passar inte in här och allt muslimer har att bidra med är etniska och religiösa konflikter. Förstår du inte det så är du en del av problemet.
Senast redigerad av EliasAlucard 2021-03-12 kl. 22:31.
Citera
2021-03-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vet inte än, men Spanien och Portugal.

Det är dystert att bo här med tanke på hur gamla lämnads att dö när de insjuknade i Covid. Våra pensioner är inte anpassade till att bo kvar i Sverige. Jomshof skulle i alla fall inte medverka till att ge skattepengar till islamister.

Jag tycker alla har rätt till sin religion, men det ska inte belasta omgivningen.
Ni skulle inte ha röstat fram Reinfeldt så hade ni sluppit 1 miljon raketforskare och deras avkommor. Lätt att vara efterklok nu, va?
Citera
2021-03-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag kommer aldrig acceptera något som har "underkastelse" till namn.

Islam betyder underkastelse på arabiska, det är inte många som vet det.
Även kristendom innebär underkastelse. Det är inte många svenskar som förstått det trots att de genomgått dop och konfirmation. När man döper sina barn ger man dem till Gud och Jesus, de ska bli Jesu följare och underkasta till Fader Guds vilja. När man konfirmerar sig upprepar man det av egen vilja.
Citera
2021-03-12, 22:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag har inte på något sätt missförstått Jomshof.
Menar du att även Åkesson missförstod honom?
Jag har barn i förskoleåldern som man får vara lite enklare förklarande till ibland
när det gäller läsförståelse och vad som menas med sammanhang o.s.v., så att inte du och div. liknande inskränkta, rättshaverister förstår mig är högst förväntat.

Så deras intellekt har smittat av sig på dig? Då vet vi varför du inte hänger med så bra.

Det är inte bara förkylningar de smittar av sig.
Citera
2021-03-12, 22:37
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Även kristendom innebär underkastelse. Det är inte många svenskar som förstått det trots att de genomgått dop och konfirmation. När man döper sina barn ger man dem till Gud och Jesus, de ska bli Jesu följare och underkasta till Fader Guds vilja. När man konfirmerar sig upprepar man det av egen vilja.
Typiskt vänsterbliven retorik. Att kasta lite vatten på ett barn och genomgå ett gruppmöte där man i samförstånd med andra ungdomar tycker att en judisk hippie är ens stora idol, är alltså samma sak som att folkmördas bara för att man inte tycker att Muhammed var cool.

Så Jomshof är en ond man i din bok?
Citera
2021-03-12, 22:39
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Förnedring (underkastelse) kanske faller sig naturligt för dig som kvinna men vi vita män vill inte bli förnedrade av några smutsiga ökenrövare. Om du för ett ögonblick torkar arabsperman från munnen och tänker till så kanske du kan se det från vårt perspektiv också.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-03-12 kl. 22:43.
Citera
2021-03-12, 22:40
Medlem
Tänker på en flyktingpojke som kom hit ville inte hålla på med Islam i hemlandet men blev tvingad många som håller koll så att alla följer religionen. Det är inget val . Som i alla religioner så grundar de sig på att skapa rädsla och förtryck.
Citera
2021-03-12, 22:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du säger emot dig själv. Hadither är ju tolkningar och precis som du säger möter även jag folk som säger att de tolkas helt fel och de säger att de inte känner igen i sig i Koranen när dessa tolkningar dyker upp.

Dessutom måste det nämnas, i synnerhet eftersom du undviker att göra det , att haditherna kan vara av både sunni-slag och shia-slag. Shia är normalt sett lite modernare.

Ja, det förekommer att troende muslimer menar att hadither, eller koranen för den delen, tolkas fel och det finns även hadither som förkastas helt, både av sunni- och shiamuslimer, men vad jag menar är att jag aldrig träffat en troende muslim som sagt att den här hadithen förvisso är "giltig" men jag håller inte med om den eller att den är felaktig, men kanske har jag träffat fel muslimer?

På samma sätt vill jag dock mena att du lär ha väldigt svårt att hitta en muslim som skulle erkänna att något i koranen skulle vara felaktigt. Efter som koranen i princip, enligt islam, är guds ord kan den inte innehålla något som är felaktigt utan bara tolkas fel.

Hur som helst så glider vi ifrån ämnet för tråden, vilket är vad Jomshof sa om islam. Personligen kan jag tycka att han uttalade sig lite väl kategoriskt eftersom islam är en bred samling idéer, men samtidigt ger jag heller inte mycket för relativisering av olika religioner.
Citera
2021-03-12, 22:51
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jag föraktar allt vad Islam står för har jobbat i dessa länder och vet exakt hur illa det är.

När ska Socialdemokraterna ställas till svars för sin liberala inställning till islam och islamismen?
Vi har idag en statsminister som vägrar ta avstånd från en ideologi som skördar hundratals offer varje vecka.
Hur länge ska Stefan Löfven komma undan kritiska frågor?
Citera
2021-03-12, 22:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
När ska Socialdemokraterna ställas till svars för sin liberala inställning till islam och islamismen?

I samma ögonblick SD ställs till svars för att de vill förstatliga Advokatsamfundet:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/interpellation/licensiering-av-advokater_H810409?fbclid=IwAR1B24Lg4eNPZ67s2e9sj93 5H9WIW7o8ZW3kklsM_MJcVIyQquDo64-f7 AI

God damn, mer grogrund för korruption än så blir svår att finna i det moderna samhället.

Citat:
Vi har idag en statsminister som vägrar ta avstånd från en ideologi som skördar hundratals offer varje vecka.

Hundratals offer varje vecka i Sverige, eller i Världen?
Det vore nice att få se lite underlag för ditt påstående.
Citera
2021-03-12, 23:05
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Hur länge ska Stefan Löfven komma undan kritiska frågor?

Ja vad ska man svara på det? Som jag nämnt tidigare är det lätt att bli konspiratorisk nästan att man tror att våra ledare vill söndra landet eller lämna det i sämre skick än när de tog över.
De som verkligen behöver hjälp finns kvar i sina hemländer godhetsapostlar i riksdagen som slår sig för bröstet och ser inte hur dessa folk inte vill veta av vårt samhälle, de vill inte vara en del i vår kultur. De har lämnat krig, förtryck och diktatur och vill fortfarande leva efter dessa vidriga förhållanden.
Jag har sett hatet mot väst på mycket nära håll i Irak, och Afghanistan men det pratar ingen om
Citera
2021-03-12, 23:33
Medlem
Anonymfs avatar
Finns det inga muslimer här som kan kommentera detta uttalande? Får man hänga på FB för koranen?
Självklart måste man få ifrågasätta alla religioner, ideologier och fullkomligt påhittade gudar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in