2021-03-12, 23:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja många invandrare blir förstörda i Sverige med knark, alkohol precis som svenskar 😔

Majoriteten av invandrare ungdomar är faktiskt respektfulla lämnar plats åt äldre på bussen t ex men sånt läser man aldrig om!!

Många invandrare kanske redan är förstörda när de kommer till Sverige? Många invandrarungdomar hamnar snett i Sverige pga. kulturkrocken. De hade haft lättare att anpassa sig, om förhållandena i Sverige varit sådana som de var i landet för 70-80 år sedan, då bastonader delades ut frikostigt vid olämpligt uppförande, i skolan, av grannar etc.

En del av narkotikan tillverkas just i muslimska länder, mycket av opiatproduktionen och THC produktionen sker i just muslimska länder.

Just homosexualitet verkar vara djupt rotad inom vissa islamiska kulturer, se bara på det här med Bacha Baziz i Afghanistan:

https://www.youtube.com/watch?v=XaJpcbYFkKk

Likaså finns en djup rotad gaykultur i länderna runt persiska viken.

Det konstiga är att utövarna riskerar allt från spöstraff till att stenas till döds, i stället för att acceptera att det finns i samhället och är vanligt.
Citera
2021-03-12, 23:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Fast den är bara officiell lag i de tre länder jag nämner.
I vissa av de länder du nämner har den t.ex. bara en regional tillämpning där landets högsta domstol står som supervisor. Där gäller den bara muslimer.
Ytterligare några andra länder har den bara som en utgångspunkt.

I alla de gröna länderna på din karta spelar sharian inte någon officiell roll.

Däremot finns det länder dit man inte kan åka med en flickvän och bete sig som i Sverige. Det finns ögon som följer dig. Däremot är man inte nödvändigtvis lika inför lagen om man begått ett värre brott typ idkat samlag utomhus på en strand. Då kan man få straffet att man kan få åka hem bara man lovar att gifta sig. För natives är straffet mycket hårdare.

Som kartan påvisar har flera länder sharialagstiftning inkluderande de s.k. Hudud-straffen som tex stening, piskning och stympning. Vilken källa har du som hävdar att shairalagstiftningen enbart finns i tre länder?

Flera av de gröna länderna är muslimer i minoritet, ibland en liten sådan som Gabon, men där muslimer äger rätt att ha en egen familjerätt baserad på sharian.
Citera
2021-03-12, 23:42
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Att du inte ens vet att han är riksdagsledamot säger ju väldigt mycket om din "kunskap" om politik.
Vet vem denne man är sen 90-talet -då han började dyka upp i lokalpressen (Blekinge) där man bl.a. diskuterade hans lämplighet som lärare då han var med i ett parti som fortfarande år 1994 godkände hitlerhälsningar och armbindlar med hakkors på partmöten.

Var fan har jag dementerat att han är riksdagsledamot? Citera gärna.
Citera
2021-03-12, 23:43
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Skillnaden mellan shia och sunni är skillnaden mellan perser och araber. Det är i grunden en rasfråga. Islam speglar generellt sett arabens natur och har utvecklats i symbios med denna. Ökenrövaren. Bazarsvindlaren.

Fatta vilka perverterade varelser vi nordbor skulle bli om de lyckades pådyvla oss islam? Som när Saruman skapade monster genom att korsa alver och orcher.
Vi kunde blivit dessa perverterade varelser om vår egen skapelse med nordisk gudatro fått leva kvar.
Citera
2021-03-12, 23:49
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, det förekommer att troende muslimer menar att hadither, eller koranen för den delen, tolkas fel och det finns även hadither som förkastas helt, både av sunni- och shiamuslimer, men vad jag menar är att jag aldrig träffat en troende muslim som sagt att den här hadithen förvisso är "giltig" men jag håller inte med om den eller att den är felaktig, men kanske har jag träffat fel muslimer?

På samma sätt vill jag dock mena att du lär ha väldigt svårt att hitta en muslim som skulle erkänna att något i koranen skulle vara felaktigt. Efter som koranen i princip, enligt islam, är guds ord kan den inte innehålla något som är felaktigt utan bara tolkas fel.

Hur som helst så glider vi ifrån ämnet för tråden, vilket är vad Jomshof sa om islam. Personligen kan jag tycka att han uttalade sig lite väl kategoriskt eftersom islam är en bred samling idéer, men samtidigt ger jag heller inte mycket för relativisering av olika religioner.
Jag tror att problemet är att du inte vågar ställa frågorna ordentligt och att du inte tar reda på om det är en sunni eller en shia du pratar med så du vet vilka hadither det är som gäller. Om du däremot rör dig i islamistkretsar kan jag tänka mig att de plockar in allt hat som finns oavsett och då kan du naturligtvis få sådana svar som du fått.
Citera
2021-03-12, 23:50
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Vad har du för belägg att Jomshof är "rasist"
Kom inte med samma skitprat om muslimer och Islam.

Lille kommunisten där...
Tja, det är ju inte jag som är dömd för brottet hets mot folkgrupp.

Du kanske har missat att Jomshof är dömd för just detta?
Citera
2021-03-12, 23:54
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Vi kunde blivit dessa perverterade varelser om vår egen skapelse med nordisk gudatro fått leva kvar.
Skitsnack. Nordisk mytologi är inte omoralisk på det sätt som religionen (dödskulten) för ökenrövare är.

Jag förstår att du som antivit PK-träl endast är tillåten att uttala dig negativt om vita människors kultur men kom igen, det blir bara krystat.
Citera
2021-03-12, 23:59
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Som kartan påvisar har flera länder sharialagstiftning inkluderande de s.k. Hudud-straffen som tex stening, piskning och stympning. Vilken källa har du som hävdar att shairalagstiftningen enbart finns i tre länder?

Flera av de gröna länderna är muslimer i minoritet, ibland en liten sådan som Gabon, men där muslimer äger rätt att ha en egen familjerätt baserad på sharian.
Precis. Det gäller ofta bara familjerätt och i ett katolskt dominerat land som t.ex. Filippinerna där det finns 4-5 % muslimer så är det naturligtvis så att man inte tillämpar dödsstraff

Du kan väl nämna om den finns som officiell lag gällande över hela landet i något annat än dessa tre länder. Jag känner inte till det.
Vissa av de här länderna är ju väldigt intresserade av att få turister till sina länder vilket gör att man inte följer sharia slaviskt.
Många andra av de här länderna har ju varit kolonier vilket innebär att man har andra rättstraditioner och ofta inte en muslimsk befolkning i majoritet.
Citera
2021-03-13, 00:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Skitsnack. Nordisk mytologi är inte omoralisk på det sätt som religionen (dödskulten) för ökenrövare är.

Jag förstår att du som antivit PK-träl endast är tillåten att uttala dig negativt om vita människors kultur men kom igen, det blir bara krystat.
Det jag vet om vissa vita människors kultur skulle du skita på dig om du fick höra.
Citera
2021-03-13, 00:03
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Det jag vet om vissa vita människors kultur skulle du skita på dig om du fick höra.
Skulle du säga det om någon annan grupp än vita så skulle du bli bannad från alla sociala medier. Du är en del av den antivita zeitgeisten bland PK-trälar. Är du ens svensk själv?
Citera
2021-03-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man

Haha..Hets mot folkgrupp är den första lagen som ska bort fort som fan. Vilken gummipisslag mot svenskar.
Citera
2021-03-13, 00:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man

Det måste jag ha missat, googlat och tittat i Wikipedia, men hittar inte någon information om en sådan dom. Har du någon länk som ger information?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in