2021-03-08, 21:12
Medlem
ministryofdrugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
AAPL går ner ännu en gång efter en minimal uppgång och man kan se tusenlapparna flyga iväg. Börjar kännas säkrare att sätta in pengarna på ett räntekonto än att ha kvar de på börsen.

Hade planer på att köpa GME när de låg på 40$ styck men skippade detta, har ju fan gått upp 110$ styck på bara någon vecka

Ja Apple är helt körda nu. De lär gå i konkurs innan veckan är slut.
Citera
2021-03-09, 22:01
Avstängd
Glossuss avatar
Gillar ju gubben, men hur tusan går det för Lund och hans xact bear efter corona?
OMXS30 på 2125.. Fortsätter du handla?
Senast redigerad av Glossus 2021-03-09 kl. 22:07.
Citera
2021-03-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesuns88
RIP alla björnar
Vänta du bara, snart kommer kraschen!!

Citera
2021-03-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Ja fast tänk såhär
1900 miljarder dollar !!!
Så många nollor kan inte jag ens hålla reda på
Ska men dela ut det till 6 miljoner arbetslösa amerikaner ???
Ingen kommer ju vilja jobba då
Du fattar resonemanget...

Går till cigg och alkohol
Citera
2021-03-10, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Gillar ju gubben, men hur tusan går det för Lund och hans xact bear efter corona?
OMXS30 på 2125.. Fortsätter du handla?

Han sålde vid 1500 och sedan dess är omx upp 42%. Som grädde på moset kortade han marknaden från och med november. Jisses...
Citera
2021-03-10, 09:08
Medlem
Jag börjar lasta av så sakteliga... har skippat finans t ex. Satsar på en mix av räntefonder där, Nordax konto osv... lite ren cash...

Ingen stor stridskassa ännu, men efterhand skall den växa till sig. Jag tar det dag för dag och ser fram mot Q1.

Men dippen på börsen kommer innan ekonomin saktar in efter att pandemin släppt. Exakt var peaken hamnar är ju svårt, så jag drar mig ut steg för steg.

Jag hoppas att jag inte har mer än 50% mot börsen när det smäller... gasar och bromsar samtidgt... risksprider... undviker höga PE-tal nu om räntan stiger...

Svårt att veta var skiten hamnar, men allt med tillväxt får det svårt. Tech osv...
Citera
2021-03-10, 12:55
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Går till GME.
Citera
2021-03-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag börjar lasta av så sakteliga... har skippat finans t ex. Satsar på en mix av räntefonder där, Nordax konto osv... lite ren cash...

Gör tvärtom själv :P Tömmer lönbekontot varje månad och återinvesterar all utdelning. Just nu har jag precis upptäkt Bosjö Fastigheter AB som jag tycker verkar stabilt att hålla på även om det kanske blir en liten korrektion på börsen. Heller inte övertygad om att börsen kommer att sjunka i närtid. Tycker nog att det är troligare att sedelpressen vinner.

Bosjö verkar rätt stabilt med 7% direktavkastning även om tillväxten är låg.

Hursomhelst kanske man borde ha lite mindre förhoppningsbolag och lite mer säkra kort som Scandi Standard, Cloetta, Hufvudstaden, etc, men ingen vet ju vad som kommer...

Går och funderar på om Pandox växt färdigt just nu? Tänker nog flytta det innehavet till Bosjö
Citera
2021-03-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Bra
Äger Swedish match och altria
👍👍
Citera
2021-03-12, 23:08
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Bra
Äger Swedish match och altria
👍👍
Swedish Match, Altria Group och EQT, som du brukar tjata om, är förmodligen jäkligt bra bets..
Citera
2021-03-13, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett

Ingen stor stridskassa ännu, men efterhand skall den växa till sig. Jag tar det dag för dag och ser fram mot Q1.

Men dippen på börsen kommer innan ekonomin saktar in efter att pandemin släppt. Exakt var peaken hamnar är ju svårt, så jag drar mig ut steg för steg.

Jag hoppas att jag inte har mer än 50% mot börsen när det smäller... gasar och bromsar samtidgt... risksprider... undviker höga PE-tal nu om räntan stiger...

Svårt att veta var skiten hamnar, men allt med tillväxt får det svårt. Tech osv...

Samma här, lastar av bit för bit. Det kommer nog att tuffa uppåt lite till men tror inte att omx30 har besökt 2000-nivån för sista gången.
Citera
2021-03-13, 01:28
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Samma här, lastar av bit för bit. Det kommer nog att tuffa uppåt lite till men tror inte att omx30 har besökt 2000-nivån för sista gången.

BajsBoo trodde också nånting och agerade efter det, back in the days.. En liten korrektion vore dock inget konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in