2021-03-12, 23:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är den som är Binninges. Han var med på den. Den var gjord i 8/11 om jag inte minns fel. Jag kollade på när värderingen var gjord. Det är väl det man kollar? Även det finns ett annat datum oxå.
Men notars värdering finns ju inte alls, så den är ju svår att försvara.

Jaha, så nu finns inte Notars värdering. Hur vet du att den inte finns? Ljuger Aftonbladet om den menar du?

Men de andra värderingarna som Binninge påstår att han låtit göra, ljuger han om dem menar du?
2021-03-13, 00:01
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaha, så nu finns inte Notars värdering. Hur vet du att den inte finns? Ljuger Aftonbladet om den menar du?

Men de andra värderingarna som Binninge påstår att han låtit göra, ljuger han om dem menar du?
Suck på tal om att fastna i detaljer.
2021-03-13, 00:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Suck på tal om att fastna i detaljer.

Ville du inte svara på dessa enkla frågor? Var de för svåra för dig, eller klarar du bara inte att medge dina lögner denna gång heller?

Det gör inget. Mina frågor fungerar så bra rent retoriskt också. Alla, utom du, förstår.
2021-03-13, 00:05
Avslutad
Citat:
Jag har förstått vad du menar. Bara för jag inte säger jaha då förstår jag betyder inte att jag inte förstår.

Läs i vilken jävla takt du vill.
Jag ifrågasätter hur Ebba kan nöja sig med ett sms på summan. När det borde vara så mycket mer som är intressant i den.
Speciellt om den handlar om huset man ska köpa. Det moraliskt riktiga hade ju varit att ha dem i två ex. Så hon och Esbjörn kunde gå igenom den tillsammans. Jag vet att Ebba påstår sig ha en värdering till. Men den har vi ju inte ens ett namn på.
Så helt mot vett och sans så är varken sig köpare och säljare intresserade av vad som framkom i värderingen. Och på Notar vägrar debkomentera när den gjordes.
Du behöver inte undra över samla saker som jag, men jag förstår vad du säger, så försök förstå vad jag säger.
Grejen är att Ebba nog inget sms heller har!
Detta med en värdering vid avtalstid är nog samma som många andra ord vilka kommit ur hennes mun den tiden, dvs en LÖGN.
2021-03-13, 00:16
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Asså här om någonstans är väl löjligt att skylla på troll. Här är vi alla anonymt, då försvinner ju lite av vitsen med troll. Ett bra troll ska framstå som en riktig människa. Tillexempel den där Marika Andersson man blev kompis med på Facebook fast man inte riktigt vet vem det är, men Man har 5 gemensamma vänner.

Jag har läst här att huset inte var renoverat på 30 år. Jag tror att det var en Ebbaist som sa det, därför litade jag på det.
Så därför påstod du att han renoverade huset för 30 år sedan. Förstår du inte själv hur idiotisk dum du är? Från påståendet att huset inte är renoverat på 30 år drar du/ni/slutsatsen att Esbjörn renoverade för 30 år sedan. Ni är så bedrövligt tröga.
2021-03-13, 00:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det fanns ingen värdering då, Ebba ljög.

Esb säger att hon värderade ganska omg i en intervju mins inte vilken
2021-03-13, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Notars värdering finns, svar ja, men den fanns inte vid avtalets tillkomst.
Det finns inte ett enda ord eller bevis på att värderingen funnits vid avtalets tillkomst.
Aftonbladet får se värderingen men bara den Ebba fick veckor efteråt, Aftonbladet får inte se något sms av Ebba.
Kontentan av detta:
- Det fanns ingen värdering av Notar vid avtalets tillkomst.
2021-03-13, 00:38
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Grejen är att Ebba nog inget sms heller har!
Detta med en värdering vid avtalstid är nog samma som många andra ord vilka kommit ur hennes mun den tiden, dvs en LÖGN.
Ja mycket tyder ju på det. Hon har ju själv sagt att hon gjort två värderingar + Anticimex som underlag. Onekligen ser det konstigt ut när man inte kan presentera någon av dom.
Det är även ( trots att jag är så korkad) att inte vilja titta på värderingen som är gjord på huset man ska köpa. Att Esbjörn inte frågade efter den tycker jag tyder på att den inte finns. Och /Eller att Esbjörn faktiskt har väldig koll på hur en fastighets affär går till. Egentligen ska ju säljaren göra en värdering. Värderingen är ju oxå viktig för att köparen inte ska komma och påstå en massa grejer i efterhand. Eller är det via em besiktning? Gjordes det någon sådan?
Sen är man ju ruskigt nyfiken på hur de kom fram till att 300 tusen var en lämplig summa för bortfraktning av de två bilarna och oljefatet.
2021-03-13, 00:38
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Notars värdering finns, svar ja, men den fanns inte vid avtalets tillkomst.
Det finns inte ett enda ord eller bevis på att värderingen funnits vid avtalets tillkomst.
Aftonbladet får se värderingen men bara den Ebba fick veckor efteråt, Aftonbladet får inte se något sms av Ebba.
Kontentan av detta:
- Det fanns ingen värdering av Notar vid avtalets tillkomst.

Esb säger i tv 4 att hon gjorde det, ljuger han då?
2021-03-13, 00:42
Bannlyst
Som Kommades från uppsala och Livets ord är det väl inte så otroligt att hon verkar för att ta en äldre man sitt hus och hem på ålderns höst. och i berått mod!

Jag gissar att nån hög kristen högerman kommer bosätta sig där i den gamla mannens sista levnadsställe.
Senast redigerad av Godisglad 2021-03-13 kl. 00:45.
2021-03-13, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Esb säger i tv 4 att hon gjorde det, ljuger han då?
Att hon gjorde vad?
2021-03-13, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Godisglad
Som Kommades från uppsala och Livets ord är det väl inte så otroligt att hon verkar för att ta en äldre man sitt hus och hem på ålderns höst. och i berått mod!
Allt ligger i linje med hennes uppfostran, så är det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in