Citat:
Ursprungligen postat av
trevliggrabb
Orka? Du tycks vara på riktigt tjafshumör idag. Vet inte hur många gånger det ska behövas skrivas, jag gjorde en distinktion mellan det olagliga i att dela journaler och vad som bara är att prata skit om någon patient. Det senare finner jag inget intresse i att läsa i en artikel och jag har sett det orimliga i att många här tycks förvånas av att även vårdarbetare kan göra det, det var allt jag kommenterade. Men vi släpper det, det finns betydligt intressantare ämnen att diskutera och bättre saker att göra av dagen än att tjafsa om det.
Jo, men jag menar bara att det inte endast är att dela journalen som är problematiskt och olagligt, utan att även närmare gå in på en patient och de besvär den har och håna och sprida en massa information.
Jag förstår mycket väl att även läkare behöver ventilera, men det jag läser i skärmdumparna i artikeln är ju skrämmande och visar ju att läkarna i fråga är tämligen ointelligenta. De är ju otroligt "barnsliga", trots sin ålder på 27 år (samtliga).
Om en vuxen beter sig som en 10-åring på detta vis så brukar det i många fall misstänkas att personen har något mentalt handikapp. Nu har ju dessa tre personer klarat av läkarutbildningen, så de är ju inte helt fördärvade i planeten, men de har ju ett jävligt taskigt omdöme får jag ju säga.
De är dessutom inte vidare smarta vilket nu visas av att de åkte dit.
Ja, att ventilera är ok, men på detta vis som framgår av artikeln, delade journaler eller icke, är inte okej i min värld.
Men jag förstår ju fullt ut vad många menar med jobbiga patienter, rena idioter ibland, absolut, så är det ju. Även patienterna kan ju vara riktiga svin och idioter och allt vad det nu är, men tystnadsplikten finns ju ändå av någon anledning och med den lönen man bär upp som läkare anser jag att man skall visa bättre omdöme än dessa tre "snorungar" som artikeln handlar om.