2021-03-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Ja, NU står det så. Efter att de ändrar från muta till mutea (bara för att dölja den pågående korruptionen).

Det här är fascinerande.
Tror du på allvar att man ändrade till mutea för att dölja för svenska folket att det egentligen handlar om en mutskandal?

Det handlar inte om korruption utan om en redaktion som gör uppror mot en medlem/delägare/vd som de menar domderar för mycket.
Du kan kanske jämföra med kritiken mot Benny Fredriksson. Även om det blev en mer tragisk historia.
Citera
2021-03-12, 19:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jävlar vilken fittig attityd Tino hade i Kulturnyheterna nyss. Vem fan skulle palla att ha honom som chef?

Om han vill sparka Ivar som chefredaktör, vem skulle då bli chefredaktör?
Jag har inte riktigt hängt med i själva konflikten. Är inte nästan alla medarbetare emot Tino?
Citera
2021-03-12, 19:10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, jag utgår från att människan är anpassningsbar och kan lära sig nya saker även efter åtta års ålder.

Jag ifrågasätter inte att Sanandaji har problem i umgänget med andra människor, men de beror nog på andra saker än att han inte lärt sig våra sociala koder.
Som sagt det lärs in av föräldrana som barnen vill efterlikna.
Om människan vore anpassningsbar på det sättet så skulle invandrare snabbt smälta in och inga konstlade integrationsprojekt behövas. Vissa gör det andra inte. Det beror på vilka värderingar man har med sig hemifrån.

Det är tragiskt att du inte fattar att moral=värderingar=kultur.
Tino är stolt över sin kultur liksom de flesta utom svenskar vilka tror att alla är som svenskar innerst inne.

Varför skulle han ens vilja anpassas in i en annan kultur?

Meijji satte fingret på problemet.
Marx tog inte hänsyn till den mänskliga naturen. Inte konstigt då han var materialist förvisso. Men konstigt att folk håller kvar vid hans förklaringsmodeller.

Det finns säkert andra problem på Bullen men kulturkrocken det mest uppenbara.
Senast redigerad av Gertrud1 2021-03-12 kl. 19:18.
Citera
2021-03-12, 19:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har inte riktigt hängt med i själva konflikten. Är inte nästan alla medarbetare emot Tino?

Ingen aning. Har svårt att tänka mig att NÅN vill knega på denna publikation när Tino är ansiktet utåt. En riktig sopa.
Citera
2021-03-12, 19:12
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Tino sa att han inte tycker illa om Ivar, men de är inte facebook-vänner längre. Har jag noterat.
Citera
2021-03-12, 19:21
Medlem
BIB3ls avatar
Det är märkligt att Bullen inte har skrivit något om detta på den egna siten. Orkan i en kaffekopp kanske, men ändå.
Citera
2021-03-12, 19:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Tino sa att han inte tycker illa om Ivar, men de är inte facebook-vänner längre. Har jag noterat.
Vem av dem lämnar Bulletin först? Riktigt rafflande, det här. This town's not big enough for the two of them...
Citera
2021-03-12, 19:30
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Men jag förstår inte varför man inte har folk med journalistbakgrund i styrelsen. Tino kan ju föga om sånt. Här borde kanske redaktionen gjort lite större riskanalys innan de sa upp sig från sina jobb hela bunten.
Inte heller Tino sitter i styrelsen. Det gör bara syskonen Tholin. Men bara Pontus Tholin har investerat, inte Amanda Tholin Bergman.

På inspelningen frågar Ivar Arpi flera gånger "Varför sitter de inte i styrelsen?", när Tino pratar om investerarna. En skattejurist hade enligt Tino gett det rådet.
Citera
2021-03-12, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så är det måhända, men jag uppfattar alternativ media som hyfsat sammansvetsade ändå. De sitter i samma båt. De har allt att vinna på att hålla sams och på samma vis allt att förlora på att tjafsa och baktala varandra. Sverige har inte råd med det och läsarna kommer lämna förrädarna oavsett vilken skepnad de kommer i.
Allting konkurrensutsätts, även ”kampen”. Dessutom måste man inse att många av alternativmedias läsare tillhör en utdöende generation som blir allt färre. Det gäller att hålla liv i donationerna sålänge det går. Den yngre generationen som föddes in i mångkulturen har inget att jämföra med och vet inte hur det var att leva i ett vitt Sverige eller för den delen ens på åttiotalet innan de första stora vågorna slussades in. De kommer inte att kämpa för ett svenskt Sverige. De kommer att gömma sig hemma i sina små lägenheter med sina gejmingdatorer och sin cannabis och fly världen utanför den vägen. Därför är den här fajten alternativmedierna emellan ytterst en kamp om den tillfälliga men ständigt sinande brunnen av resurser. Bulletin är en stor och potentiellt farlig motståndare, framförallt om de penningstarka konsumenterna som inte vill gå ”full nazi” och läsa Fria Tider utan tycker att Mattikainen och Katerina Janousch är lagom krassa. För den gruppen nyvakna liberalkonservativa blötdjur är det rena runkfantasin med en ”anständig” tidning som kritiserar babberiet men som skrivs av Ivar Arpi och hon GP-polskan. Därför lägger övriga alternativmedier ut ljudklippet, för att dra klick och skadskjuta en potentiellt stark konkurrent. Det är nu eller aldrig. Om tio år har anarkotyranniet strypt alternativmedia och många ur boomergenerationen är döda. Och få spelar det ingen roll om läsarna noterat svikaren, för då är både läsarna och svikarna borta.
Citera
2021-03-12, 20:04
Medlem
Jävligt synd att det blir så här. Men som Musk säger. - "Never give up" Att misslyckas är enligt Musk bara "Collecting data" Han säger även tll sina antällda "Ignore media".

Dynastin Bonnier och LO-Borgen (nazijägarduon) håller maktställningarna. Deras svaghet är att de håller på med en massa irrelavnt skit och ödslar energi på att skapa "artificiella hotbilder" ist'ället för att debattera som vuxna. Tino skall inte jobba med media. Han beter sig som ett orättvist behandlat barn när det kniper. Kanske kurdisk kultur?.
Citera
2021-03-12, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Massa text.

Även om du har rätt, vilket jag inte tror, så var Sverige hyfsat svenskt och funktionellt en liten bit in på 00talet så de som kommer ihåg Sverige är fortfarande i 20års åldern.
Citera
2021-03-12, 20:13
Medlem
Skyggedanss avatar
Tino och de andra mupparna får skylla sig själva som anställde en jude som chefsredaktör (Neuding). Ingen med förstånd blev väl förvånad över att jude-Neuding valde att skydda DN-juden (Wolodarski) genom att avpublicera Bulletin-artikeln som utlöste grälet. Det är en riktigt jude-soppa alltihop. Tack och godnatt, Bulletin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in