2021-03-12, 16:36
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Sanandaji ska uppenbarligen inte vara tidningsägare och kanske inte ens chef överhuvudtaget, men hans forskarmeriter är oklanderliga och att hans bok inte snappades upp av något förlag handlar mer om problemen i den branschen. Den är precis som media i allmänhet likriktad till max.

En vital förlagsmarknad hade givetvis snappat upp en potentiell bästsäljare. Stavfel och annat hade enkelt fixats av en kompetent redaktör precis som de gör när de ger ut andra författare.

Enig. Han har dock samlat in 600 tusen kr till ytterligare en bok som nu snart tre år senare fortfarande ingen sett röken av.
Citera
2021-03-12, 16:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
nu förvanskar du citatet som värsta propagandakontoret!

Nej, det står faktiskt "mutea" i artikeln du citerade. I Journalisten skrev de "mjuta". Jag fattade inte heller först vad de menade.
Citera
2021-03-12, 16:42
Medlem
Imnshos avatar
Ganska skojigt det här!

Neuding, Arpi och Teodorescou är väl de klarast lysande skrivarstjärnorna på det liberalkonservativa firmamentet. Nu när de kanske får sparken från Bulletin (eller att publikationen kraschar) så får de hitta på andra sätt att behålla sin stjärnglans och privatekonomi.

Har de bränt sina broar mot MSM och nu anses som halvfascister, eller kommer de att värvas för Bonnierpengar till SvD eller DN? Fan tro't. Kanske öppnar de eget eller startar podd/blogg eller liknande? Men det ger ingen deg på kontot eller stjärnglans heller. De här "galacticos" vill knappast bli swish-horor.

Kanske snappas de upp av KD eller M som talskrivare åt dvärgen Kristersson eller fastighetsmagnaten Busch. Eller blir VD på någon think-tank. Men konkurrensen bland skrivdiarréande tyckonomer är ändå knivskarp.

Kanske får även dessa tyckarproffs lära sig koda....
Citera
2021-03-12, 16:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Ganska skojigt det här!

Neuding, Arpi och Teodorescou är väl de klarast lysande skrivarstjärnorna på det liberalkonservativa firmamentet. Nu när de kanske får sparken från Bulletin (eller att publikationen kraschar) så får de hitta på andra sätt att behålla sin stjärnglans och privatekonomi.

Har de bränt sina broar mot MSM och nu anses som halvfascister, eller kommer de att värvas för Bonnierpengar till SvD eller DN? Fan tro't. Kanske öppnar de eget eller startar podd/blogg eller liknande? Men det ger ingen deg på kontot eller stjärnglans heller. De här "galacticos" vill knappast bli swish-horor.

Kanske snappas de upp av KD eller M som talskrivare åt dvärgen Kristersson eller fastighetsmagnaten Busch. Eller blir VD på någon think-tank. Men konkurrensen bland skrivdiarréande tyckonomer är ändå knivskarp.

Visst är det! Teodorescou som upprört skriker JAG VÄGRAR BLI MUTAD osv. Är som en liten hönsgård som det verkar. Alla i käften på varann. Stackars den som ska styra upp det hela
Citera
2021-03-12, 16:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Mina barn - andras ungar.

Mina utgångspunkter - andras fördomar.

Gertrud m.fl utgår från att den sociala ingenjören misslyckas med sådant, som inte går att påverka efter en viss ålder hos en person.

Du m.fl. utgår från att den sociala ingengören är omnipotent.

Nej, jag utgår från att människan är anpassningsbar och kan lära sig nya saker även efter åtta års ålder.

Jag ifrågasätter inte att Sanandaji har problem i umgänget med andra människor, men de beror nog på andra saker än att han inte lärt sig våra sociala koder.
Citera
2021-03-12, 16:47
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedikerad
Aleksandra Boscanin är råttan, ni hörde det först av Dedikerad

Vadå råtta? Var det hon som plagierade texter?
Citera
2021-03-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Vadå råtta? Var det hon som plagierade texter?

Nej som spelade in samtalet
Citera
2021-03-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, jag utgår från att människan är anpassningsbar och kan lära sig nya saker även efter åtta års ålder.

Jag ifrågasätter inte att Sanandaji har problem i umgänget med andra människor, men de beror nog på andra saker än att han inte lärt sig våra sociala koder.

Nej, jag känner igen typen, har träffat ett flertal i yrket och de har varit "etniska" svenskar, födda här av föräldrar som föddes här av föräldrar som föddes i Sverige.
Tänkte nog att det kunde vara kulturkrock till en början, men det här har inget med "iranskt temperament" att göra.
En del pekar med hela handen, avbryter, vevar på, kör sitt eget race, skäller ut folk till höger och vänster.
Citera
2021-03-12, 16:54
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Är du helt främmande för, att det finns somligt som man inte kan lära sig efter ett visst tidsfönster har passerats?

Citat:

Sannolikt är det en blandning av gener och kulturell prägling i hans fall.
Citera
2021-03-12, 16:54
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=5__duWdmmQA&ab_channel=MarkusMattila

Gå fram till 04:20

Alice Teodorescu säger då "Så skyller ni på *"
Ivar Arpi "* har inte gjort något fel"

Vem syftar de på? Vem är *, som Ivar och Alice rycker ut till försvar för ?
Citera
2021-03-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Har han blivit utgiven på förlag? Hans bok var print-on-demand. Vilket vem som helst kan göra.

Det ser mer ut som han faktiskt är utgiven på förlag.
https://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?authors=Tino%20Sanandaji
Citera
2021-03-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Ganska skojigt det här!

Jag tror inte att Bulletins stjärnor har någon anledning att behöva lära sig koda. Det finns tankesmedjor och politiska partier och näringslivsprojekt som suger upp dem. Det är nog värre med dem på mellannivån, som Dahlman, Boscanin, Birgersson och andra. Och Tinos rykte kommer att vara ordentligt svärtat. Bulletin kan bli en dödskyss för många. Det är många som borde ha tänkt till ett varv ytterligare innan de hoppade på det här tåget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in