2021-03-12, 17:17
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Alla dom olika namnen på förlagen är Tinos förlag? Kan du hänvisa till det med en länk eller liknande?

Kuhzad Förlag har bara gett ut hans debattböcker så det är med all säkerhet hans eget förlag. Resten är hans vetenskapliga publikationer som getts ut av vanliga förlag.

Som sagt, en normalt funtad bokbransch hade snappat upp honom direkt med tanke på den hajp han genererar men det är såklart åsikterna det är fel på. De ger utan problem ut B-kändisar och avdankade politiker som säljer en bråkdel av vad han hade gjort med en gnutta marknadsföring. Förlagsbranschen är ett klubbigt oligopol där man värdesätter sitt grindvaktande.
Citera
2021-03-12, 17:20
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är alltså 8 år av utebliven uppfostran som krockar med 8 års uppfostran att "passa in" i den svenska flocken. Det är ju det här som blir fel för aspiesar eftersom de av någon anledning inte förstår sociala signaler.
De sociala signalerna blir obegripliga för hederskultursmänniskorna eftersom våra signaler är dels subtila och dels eftersom de aldrig lärt sig reglerna, eftersom kulturen heller inte är självreflexiv så slår man tillbaka och säger sig vara utsatt för rasism.
Mest för att skydda sig mot skammen att ha gjort fel.
Man kan ju vara både aspie och hederskulturmänniska på samma gång.

För att ha invandrat såpass tidigt så är Tinos språk ganska avvikande. Undrar hur mycket han umgicks med andra barn.

Jag vet inte mycket om Tinos föräldrar, men många akademikeriranier är extremt elitistiska. De förstår inte att det i Sverige räcker med att ha en bra utbildning utan att det också ställs krav på att kunna lagspela även med personer med lägre status.
Citera
2021-03-12, 17:22
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jag tror inte att Bulletins stjärnor har någon anledning att behöva lära sig koda. Det finns tankesmedjor och politiska partier och näringslivsprojekt som suger upp dem. Det är nog värre med dem på mellannivån, som Dahlman, Boscanin, Birgersson och andra. Och Tinos rykte kommer att vara ordentligt svärtat. Bulletin kan bli en dödskyss för många. Det är många som borde ha tänkt till ett varv ytterligare innan de hoppade på det här tåget.
Så blir det nog. Jag bara raljerade lite om dessa "stjärnor".

Jag tror också att de fiskas upp av någon tankesmedja eller organisation. Kanske kompletteras med någon veckokrönika i en tidning. Däremot är nog deras tid förbi som egna tyckare. Nu gäller det att hitta ett högbetalt kneg, och då får man anpassa sig lite till laget. Sedan tror jag iofs att man slipper ha en spelevink som Tino S som chef något mer, och hans framtid är sannerligen höjd i dunkel.

Tror han får emigrera till annat land. Tinos osvenska stil passar inte in här, och nu är han ju mer eller mindre fasciststämplad också av vänster och liberaler.
Citera
2021-03-12, 17:28
Medlem
Dagens skratt var att Journalisten gick ut och skröt med att man fått 89000 klick på nyheten.

Ankdamm.
Citera
2021-03-12, 17:38
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
För att ha invandrat såpass tidigt så är Tinos språk ganska avvikande. Undrar hur mycket han umgicks med andra barn.

Hans bror Nima verkar intressant nog ha en helt annan personlighet. Tino var rätt länge i USA också, misstänker att det påverkat språk och attityd lika mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Tror han får emigrera till annat land. Tinos osvenska stil passar inte in här, och nu är han ju mer eller mindre fasciststämplad också av vänster och liberaler.

Han har ett dagjobb på Handels, men vem vet vad som händer i dagens deplattfomeringskultur?
Citera
2021-03-12, 18:03
Medlem
Kan inte Bulletin börja anställa lite folk från Flashback? Jag är med på tåget. Vi är räddningen. Vilken blaska det hade blivit.
Citera
2021-03-12, 18:04
Medlem
dialektikers avatar
Alltså är inte ödet utmätt för såna här åsiktstyckare, skribenter och krönikörer idag med tanke på hur många skickliga skribenter det finns i och med nätet, skribenter som är duktiga på att formulera sig utan att få ett öre i betalt?
Sociala medier har ju verkligen utvecklat gemene man att formulera tankar och åsikter på ett bra sätt.
Förr i tiden så var det ju bara journalister och författare som skrev mycket.

Ja, åsiktsmaskiner inom sociala medier råder det inflation på.

Det är ju fullständigt absurt när typ en sån som Markus Birro t ex tigger om swish-pengar för ett slarvigt, illaformulerat dussininlägg på sin facebook.
Varför i h-ete ska jag ge swish för detta, tänker jag.
Och ändå tycker jag att han har formulerat sig mycket vackert i text i gamla krönikor, och även i bokform.

Journalisters/politiska åsiktstyckares öde är utmätt?
De får kanske leta sig ett annat levebröd?

Jag vill inte att det jag säger stämmer här, för vänstervriden MSM behöver möta motstånd.

Undrar om Ivar Arpi ändå var på väg att få sparken från SvD, för att han stuckit ut hakan för mycket, då han gick till Bulletin?

Var ska han och journalistkollegorna jobba om Bulletin havererar? Blir lite orolig.
Citera
2021-03-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså är inte ödet utmätt för såna här åsiktstyckare, skribenter och krönikörer idag med tanke på hur många skickliga skribenter det finns i och med nätet, skribenter som är duktiga på att formulera sig utan att få ett öre i betalt?
Sociala medier har ju verkligen utvecklat gemene man att formulera tankar och åsikter på ett bra sätt.
Förr i tiden så var det ju bara journalister och författare som skrev mycket.

Ja, åsiktsmaskiner inom sociala medier råder det inflation på.

Det är ju fullständigt absurt när typ en sån som Markus Birro t ex tigger om swish-pengar för ett slarvigt, illaformulerat dussininlägg på sin facebook.
Varför i h-ete ska jag ge swish för detta, tänker jag.
Och ändå tycker jag att han har formulerat sig mycket vackert i text i gamla krönikor, och även i bokform.

Journalisters/politiska åsiktstyckares öde är utmätt?
De får kanske leta sig ett annat levebröd?

Jag vill inte att det jag säger stämmer här, för vänstervriden MSM behöver möta motstånd.

Undrar om Ivar Arpi ändå var på väg att få sparken från SvD, för att han stuckit ut hakan för mycket, då han gick till Bulletin?

Var ska han och journalistkollegorna jobba om Bulletin havererar? Blir lite orolig.

Din analys är lik min egen. Tyckonomin är död! Existensen måste sättas på sin spets igen, folket vill det, vilket den gör genom riktiga livshistorier och erfarenheter, inte pösmagat tyckande.
Citera
2021-03-12, 18:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clamance
Din analys är lik min egen. Tyckonomin är död! Existensen måste sättas på sin spets igen, folket vill det, vilket den gör genom riktiga livshistorier och erfarenheter, inte pösmagat tyckande.

Jag såg en krönika av Arpi i Bulletin om hur han och hans familj blivit föremål för en socutredning. Det var iofs en personlig och väldigt utlämnande krönika.
Citera
2021-03-12, 18:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Man kan ju vara både aspie och hederskulturmänniska på samma gång.

Jag vet inte mycket om Tinos föräldrar, men många akademikeriranier är extremt elitistiska. De förstår inte att det i Sverige räcker med att ha en bra utbildning utan att det också ställs krav på att kunna lagspela även med personer med lägre status.
Jag tror han är extremt stressad och i den primitiva delen av hjärnan. Då kopplas kortex ur liksom.

Hans föreläsning har väl funkat? Han pratade väl inte konstigt där?

Han verkar i alla fall förstått att nåt är fel. I en intervju nu på SvT nyss så läste han innantill. Han hade blicken på ett papper inte in i skärmen.
När han pratade fritt i en mening blev det knas.
Typiskt stress. Det stockar sig.

Han redigerar inte facebookinläggen eller så gör han det men gör redigeringsmissar och kollar inte meningsbyggnad pga att han är i affekt.

Tips från coachen Tino. Gå ifrån datorn. Samla dig. Kolla texten innan du skickar. I Sverige är vi stoiska. Det är idealet.

Just att han tar tag i det. Kanske beroende på tråden visar att det inte är asperger eller narcissism i första hand som är problemet.
Senast redigerad av Gertrud1 2021-03-12 kl. 18:41.
Citera
2021-03-12, 18:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Lågt att ha förrädare bland sig när Sverige står och brinner och alla förhoppningsvis borde ha fokus på det.

Jag lyssnade på filen och jag hör bara människor som är upprörda och oense. Klart som tusan man kan vara oense, i synnerhet när man befinner sig under press, hade dock förväntat mig en högre nivå från de inblandade. Var är fokuset någonstans?

Nu verkar Bulletin inte vara något för mig ändå eftersom jag uppfattat det som att de kommer blunda för det verkliga problemet, inte bara i Sverige utan i hela västvärlden. Rolf Malms krönika som han sedan fick skriva om och som sedan fick avpixlat att byta skepnad - där har de något de borde sätta tusenwattaren på.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja. Rent företagsmässigt är det givetvis kasst att göra interna konflikter offentliga.

Jag har varit med om ganska stora företag där medlemmar ur ledningsgruppen börjat slåss fysiskt i konferensrummet. Inte fan springer någon & berättar detta till pressen. Istället kommer det en pressrelease : "Företaget går nu in i en ny, mer marknadsinriktad, fas & vi har gemensamt & i samförstånd beslutat att NN kan göra bättre nytta åt aktieägarna på en annan mer strategisk position inom koncernen"

Springa & gråta ut i media är fjolligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den enda fungerande rollen för någon som Tino i ett sådant här sammanhang vore nog som researcher & faktakollare.
Att sätta honom på att hitta gömd skit i årsredovisningar & liknande hade varit perfekt.

Att sätta honom som någon slags chef är givetvis vansinne.

Instämmer. Det gäller att veta hur man utnyttjar allas fulla potential. Tex att sätta Löfven till statsminister är inte att utnyttja hans potential.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Du menar att man ska hålla tyst om sådant som rör konkurrerande verksamhet av något slags lojalitet till ”det högre syftet”? Grattis, du har just personifierat den allmänna hållningen inom etablissemangsmedia.

Samnytt ser givetvis Bulletin som en konkurrent. Bulletin har dessutom större muskler och kändare ansikten. Samnytt har allt att vinna på att sätta käppar i hjulen för Bulletin genom att belysa deras interna haveri. Detta oavsett om Lars-Åke Boomersson sitter hemma i radhuset och tycker att det är ”för jävligt” och ”illojalt”. Även alternaivmedia konkurrerar, inte sällan om samma läsare. Det är naturlig och frisk konkurrens.

Så är det måhända, men jag uppfattar alternativ media som hyfsat sammansvetsade ändå. De sitter i samma båt. De har allt att vinna på att hålla sams och på samma vis allt att förlora på att tjafsa och baktala varandra. Sverige har inte råd med det och läsarna kommer lämna förrädarna oavsett vilken skepnad de kommer i.
Citera
2021-03-12, 18:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Jävlar vilken fittig attityd Tino hade i Kulturnyheterna nyss. Vem fan skulle palla att ha honom som chef?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in