Lågt att ha förrädare bland sig när Sverige står och brinner och alla förhoppningsvis borde ha fokus på det.
Jag lyssnade på filen och jag hör bara människor som är upprörda och oense. Klart som tusan man kan vara oense, i synnerhet när man befinner sig under press, hade dock förväntat mig en högre nivå från de inblandade. Var är fokuset någonstans?
Nu verkar Bulletin inte vara något för mig ändå eftersom jag uppfattat det som att de kommer blunda för det verkliga problemet, inte bara i Sverige utan i hela västvärlden. Rolf Malms krönika som han sedan fick skriva om och som sedan fick avpixlat att byta skepnad - där har de något de borde sätta tusenwattaren på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Nja. Rent företagsmässigt är det givetvis kasst att göra interna konflikter offentliga.
Jag har varit med om ganska stora företag där medlemmar ur ledningsgruppen börjat slåss fysiskt i konferensrummet. Inte fan springer någon & berättar detta till pressen. Istället kommer det en pressrelease : "Företaget går nu in i en ny, mer marknadsinriktad, fas & vi har gemensamt & i samförstånd beslutat att NN kan göra bättre nytta åt aktieägarna på en annan mer strategisk position inom koncernen"
Springa & gråta ut i media är fjolligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Den enda fungerande rollen för någon som Tino i ett sådant här sammanhang vore nog som researcher & faktakollare.
Att sätta honom på att hitta gömd skit i årsredovisningar & liknande hade varit perfekt.
Att sätta honom som någon slags chef är givetvis vansinne.
Instämmer. Det gäller att veta hur man utnyttjar allas fulla potential. Tex att sätta Löfven till statsminister är inte att utnyttja hans potential.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalamity
Du menar att man ska hålla tyst om sådant som rör konkurrerande verksamhet av något slags lojalitet till ”det högre syftet”? Grattis, du har just personifierat den allmänna hållningen inom etablissemangsmedia.
Samnytt ser givetvis Bulletin som en konkurrent. Bulletin har dessutom större muskler och kändare ansikten. Samnytt har allt att vinna på att sätta käppar i hjulen för Bulletin genom att belysa deras interna haveri. Detta oavsett om Lars-Åke Boomersson sitter hemma i radhuset och tycker att det är ”för jävligt” och ”illojalt”. Även alternaivmedia konkurrerar, inte sällan om samma läsare. Det är naturlig och frisk konkurrens.
Så är det måhända, men jag uppfattar alternativ media som hyfsat sammansvetsade ändå. De sitter i samma båt. De har allt att vinna på att hålla sams och på samma vis allt att förlora på att tjafsa och baktala varandra. Sverige har inte råd med det och läsarna kommer lämna förrädarna oavsett vilken skepnad de kommer i.