2021-03-12, 19:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
En månads rökförbud tror du nog inte ens själv minskar trycket på vården.
Jag tror tom. att rökförbud på kort sikt har negativa effekter på vården.

Hur många vårdplatser frigörs om man förbjuder bilism i en månad?

1000-1500 pers skadas i trafiken varje månad så det skulle göra rätt mycket för vården om man förbjöd trafik i en månad.
Citera
2021-03-12, 19:10
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Ska vi ALLA dö till slut i denna djävla pandemi!? Verkar gå åt FEL håll hela tiden och det kryper ner i åldrarna!

Var får du det ifrån? Det blir bara bättre och bättre. Titta på länkarna jag skickade i ett tidigare inlägg så blir du lugnare.
Citera
2021-03-12, 19:10
Medlem
*LÄGET (döda/smittade) i v e c k a n*

Genom att flytta ”smittokurvan” 20 dagar och sedan förminska den 67 gånger så har jag alltså fått min så kallade ”prognoskurva” som faktiskt har stämt relativt bra med dödskurvan. Här på bilden sträcker sig prognoskurvan från 6 november förra året till bortanför dagens datum, och fram till de senaste veckorna har den följt dödskurvan bra(förutom över julhelgen när FHM och regionernas undermåliga uppdateringar slår igenom och sabbar kurvorna) men nu däremot så märks det en tydlig ”markant” skillnad…
https://www.bildtagg.se/file/asafch8cwxxic0lw8ut8r2k

Om vi lägger till kurvan för det rullande genomsnittet på antalet fall/registrerat död(mätt med 20 dagars fördröjning mellan ”fall” och ”död”) så kan man se hur ”antal fall/död” nu hela tiden stiger och frågan är var och när den kurvan slutar att stiga.
https://www.bildtagg.se/file/0gs9oxbej2w27miknqaj2c
Citera
2021-03-12, 19:14
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det borde du fråga behandlande läkare om.
Lär väl ej han veta
Senast redigerad av SodaFointain 2021-03-12 kl. 19:42.
Citera
2021-03-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Ska vi ALLA dö till slut i denna djävla pandemi!? Verkar gå åt FEL håll hela tiden och det kryper ner i åldrarna!

Nej de blir bättre.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
1000-1500 pers skadas i trafiken varje månad så det skulle göra rätt mycket för vården om man förbjöd trafik i en månad.
Ja men lokaltrafiken skulle bli överfylld och det skulle bli matbrist så förmodligen skulle vården översvämmas av svältande människor och smittan spridas hejdlöst i lokaltrafiken. Dessutom så skulle väldigt många i vården inte ens komma till jobbet. Alltid lika spännande att höra på människor som diskuterar på samma sätt som dagisbarn om hur lätt allting är att ordna.
Citera
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
Ja det går bra. De medicinerna påverkar inte vaccination.
Medicinen kan ge 98 jäkla biverkningar
Senast redigerad av SodaFointain 2021-03-12 kl. 19:39.
Citera
2021-03-12, 19:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ja men lokaltrafiken skulle bli överfylld och det skulle bli matbrist så förmodligen skulle vården översvämmas av svältande människor och smittan spridas hejdlöst i lokaltrafiken. Dessutom så skulle väldigt många i vården inte ens komma till jobbet. Alltid lika spännande att höra på människor som diskuterar på samma sätt som dagisbarn om hur lätt allting är att ordna.

Det är inte jag som förespråkar detta. Jag tycker alla former av ”lockdowns” är idiotiska.
Citera
2021-03-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Mera pengar till vården tror jag också behövs, men det tar ju många år åt utbilda den personal som inte finns.

Ta bort restriktionerna nu innebär sannolikt att det finns färre sjuksköterskor och läkare inom några månader, vi behöver flera.

Vi ser trots allt en nedgång nu och det bör rimligtvis fortsätta med vaccineringen som pågår och varmare väder framöver.
Då tycker jag att restriktioner ska bort.
Men vi har olika uppfattning. Det är gott så.
Det får man respektera.
Citera
2021-03-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Medicinennkan ge 98 jäkla biverkningar

Håller med. Jäkligt synd att de är så jobbiga biverkningar, men tills vi har bättre läkemedel får man försöka hantera dem så gått det går.
Citera
2021-03-12, 19:23
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är inte jag som förespråkar detta. Jag tycker alla former av ”lockdowns” är idiotiska.
Sorry. Överlägset flest olyckor och medicinska kostnader uppstår i hemmet. Jag tycker man ska förbjuda hem. Kör lock-out så frgiörs massor av vårdplatser.
Citera
2021-03-12, 19:28
Medlem
arbetets avatar
Den sydafrikanska varianten sprids i Dalarna:
DT.se
·
Utbrottet av coronaviruset på Maserskolan har nu visat sig vara den sydafrikanska, mer smittsamma, varianten. Både personal och elever är smittade. "Det är framförallt på skolor vi ser anhopningar av smitta nu", säger smittskyddsläkare Helena Ernlund.
https://www.facebook.com/dtnyheter/posts/3771004106270565
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in