2021-03-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Det fanns endast en punkt med där som kan tala för att Deniz eventuellt har blivit sprängd till döds och den är ändå osäker. Att mamman går ut på Facebook med en trådsanning från flashback är inte den punkten.
Jag håller med dig, men när både mamman och pappan ifrågasätter vad som hänt och mamman börjar snacka om sprängmedel. Då känns det inte lika självklart som en olycka längre? Rimligtvis bör de anhöriga sitta på mer information än vi på FB gör.
Citera
2021-03-12, 17:15
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma-L
Du tycker inte det faktum att mamman skrivit det är övertygande? Eller att pappan skrivit att han är i bitar?

Men vet vi varifrån mamman eller pappan fått dessa uppgifter? Är det från Flashback eller har de läckt info de fått från polisen?

Jag avfärdar absolut inte möjligheten att Deniz kan ha sprängts till döds, men i nuläget känner jag personligen att det saknas övertygande bevisning för att man ska kunna dra den slutsatsen.
Citera
2021-03-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Jag håller med dig, men när både mamman och pappan ifrågasätter vad som hänt och mamman börjar snacka om sprängmedel. Då känns det inte lika självklart som en olycka längre? Rimligtvis bör de anhöriga sitta på mer information än vi på FB gör.

Ojdå 😱 Ville verkligen tro på en olycka in i det sista.
Citera
2021-03-12, 17:23
Medlem
Citat:
Det fanns endast en punkt med där som kan tala för att Deniz eventuellt har blivit sprängd till döds och den är ändå osäker. Att mamman går ut på Facebook med en trådsanning från Flashback är inte den punkten. Hon tog dessutom bort det inlägget av någon orsak, antingen av utredningstekniska skäl, eller för att det helt enkelt är en trådsanning från Flashback.

Att bombgruppen kallats ut är det enda som talar för att det kan handla om att Deniz är sprängd till döds, men som jag tidigare förklarat i tråden så kan bombgruppen kallas ut av andra orsaker, så därför tycker i alla fall jag att det inte alls finns så övertygande bevisning på att Deniz är sprängd till döds.
Sannolikhetslära. Om man adderar ihop faktan som vi nu känner till så är det bortom rimligt tvivel. (Har varit det ett tag för en del av oss)
Citera
2021-03-12, 17:25
Medlem
Citat:
Men vet vi varifrån mamman eller pappan fått dessa uppgifter? Är det från Flashback eller har de läckt info de fått från polisen?

Jag avfärdar absolut inte möjligheten att Deniz kan ha sprängts till döds, men i nuläget känner jag personligen att det saknas övertygande bevisning för att man ska kunna dra den slutsatsen.

Undrar jag med. Kan föräldrarnas Facebook - konton blivit hackade?
Inget är säkert förrän polisen och pressen skrivit något. Alla bara insinuerar här. Jag med. Fast jag vill inte tro det värsta.
Citera
2021-03-12, 17:25
Medlem
Citat:

Du kan väl inte på fullaste allvar tro att de sett det på flashback och tagit det som absolut sanning? De har vetat sen förra måndagen att det var Deniz och har med största sannolikhet krävt att få information om vad som hänt. Ingen förälder skulle väl skriva att ens barn blivit sprängd utan att veta att det är vad polis och rättsläkare kommit fram till...
Citera
2021-03-12, 17:31
Medlem
Citat:
Tror du verkligen inte att polisen förklarat för anhöriga vad som skett? Det har funnits en del FB-detektiver med hyfsat rimliga teorier om olycka och liknande men de har haft förmågan att omvärdera sina teorier när ny info tillkommit. Anledningen till att hon raderade sin kommentar är självklart pga påtryckningar av antingen anhöriga eller polis, då det är en pågående utredning. (Samt för försvarsmaktens kommunikationsavdelning nog har fullt upp med att planera hur de ska kommentera att sprängämnen gått att smyga med sig).
Citera
2021-03-12, 17:47
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma-L
Du kan väl inte på fullaste allvar tro att de sett det på flashback och tagit det som absolut sanning?
Det hoppas jag verkligen inte. Det verkar ju bara vara på flashback ni tar det som en absolut sanning i nuläget.
Citera
2021-03-12, 17:52
Medlem
Citat:
Det hoppas jag verkligen inte. Det verkar ju bara vara på flashback ni tar det som en absolut sanning i nuläget.

Nej, jag tar det som en sanning från hans föräldrar.
Citera
2021-03-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Är det modern som sagt det fetade? Det låter inte som att han anförtrodde saker till sina föräldrar, utan som att han hade en ganska ytlig relation med dem.

Tyst och reserverad låter dessutom som en helt annorlunda beskrivning än den jag läste häromdagen av någon som sade sig känna honom.

Mamman delade detta i sitt FB

https://taneryildiz.com/2021/03/10/vart-hjarta-brinner/

Citat:
Du var en stark krigare men du var också väldigt emotionella. Du tyckte inte alls om gräl och konflikt. Du brukade gå emellan och ingripa direkt i heta diskussioner hemma eller på jobbet och försöka förena parterna.

Pappan säger så i en intervju som publicerades på turkisk tidning:

”Vi hade tät kontakt med varandra men han skulle aldrig berätta något om sitt jobb. Vi gissar att han hade en mycket strategisk roll i den svenska marinen. Vi tror att han arbetade i en enhet som kommer att aktivera viktiga vapen ifall en extern attack sker mot Sverige.
Länk: https://odatv4.com/ailesi-odatvye-konustu-02032128_m.html

Det verkar som att de inte ens vet vad sonen sysslar med jobbmässigt. De vet bara ytligt.

Citat:
Hon tog dessutom bort det inlägget av någon orsak, antingen av utredningstekniska skäl, eller för att det helt enkelt är en trådsanning från Flashback.

Inlägget finns fortfarande kvar, hon tog inte bort något.
Citera
2021-03-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Undrar jag med. Kan föräldrarnas Facebook - konton blivit hackade?
Inget är säkert förrän polisen och pressen skrivit något. Alla bara insinuerar här. Jag med. Fast jag vill inte tro det värsta.

Tror verkligen inte att kontot är hackat.
Citera
2021-03-12, 18:21
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillycheese
Inlägget finns fortfarande kvar, hon tog inte bort något.
Ok, då får jag be om ursäkt på den punkten. Läste någonstans i tråden att det inlägget hade tagits bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in