2021-03-12, 16:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Hehe, exakt. Otroligt hur folk kan välja att fokusera på så mycket onödig skit. Engström kan ha burit runt på en liten skinnpung i näven och ändå vara GM. Det är som att vi måste utesluta alla misstänkta som inte dinglade runt på en väska stor nog för en revolver den här kvällen.

Var jag lagd åt det hållet och trodde Engström var GM skulle jag gissa på att han inte hade vapnet i bögslungan. Varför skulle han efter mordet visa upp ett föremål i alla upptänkliga sammanhang som bär tydliga spår av ett avlossat vapen? Dumfan tågar till och med in på polisstationen med den.

http://www.itdemokrati.nu/StigE1.jpg
Jag tror inte att han var så dum att han sprang och viftade med en bögslunga med spår av t.ex. krut. Fanns det inte något uppslag i utredningen om att man hade undersökt ett ev. köp av en ny handledsväska i Malung? Kanske på vägen till eller från Idre då?
https://static.cdn-expressen.se/images/95/f9/95f94965a6e54e15aa61ef698d3c0889/annan/640@60.jpg
Senast redigerad av Draifos 2021-03-12 kl. 16:57.
Citera
2021-03-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du får gärna utveckla lite till. Det du skriver är inte trovärdigt. "Kan ha fått", "jag tror", det låter som du gör som TP när du resonerar. Först bortser du från alla kända fakta och sedan gissar du dig fram till något du "kan" eller "tror" passar in på SE som GM.

Vilka kända fakta? Vet du vem som mördade Palme och har konkreta bevis för det? Spekulerar gör väl alla när det gäller Palmemordet. Men man får inte göra det när det gäller SE bara för att KP och Melander anser att SE är den som är skäligen misstänkt? Det går dock bra om man spekulerar om Sydafrika, CA, CP, RAF, poliskonspirationer eller KGB och Palmemordet?
Senast redigerad av pete91 2021-03-12 kl. 17:00.
Citera
2021-03-12, 16:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror inte att han var så dum att han sprang och viftade med en bögslunga med spår av t.ex. krut. Fanns det inte något uppslag i utredningen om att man hade undersökt ett ev. köp av en ny handledsväska i Malung? Kanske på vägen till eller från Idre då?

Det var väl Malungsboden i typ Norrtälje, men det gick nog att svänga förbi där också på vägen till Idre.
Citera
2021-03-12, 16:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pete91
Vilka kända fakta? Vet du vem mördade Palme och har konkreta bevis för det?

Jag har ingen aning om vem som mördade OP. Dock pekar absolut ingenting på att det var SE. Inte ett bevis. Inte ett utpekande. Inte ett vittnesmål.

Ingenting.
Citera
2021-03-12, 16:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Du har ju flera ggr skrivit att SE var smart. Nu var han inte det helt plötsligt.....
Allt är relativt, smartare än dumsnutarna.
Citera
2021-03-12, 16:59
Medlem
Citat:
SE är bara smart när det passar SEktnarrativet, annars är han inte så smart. SE är lite "mannen utan egenskaper" som blir lite vad man gör honom till efter eget SEktbehag. Först är han dålig i skolan och sedan suger han i sig allt på högskolan och använder detta i praktiken. SE är liksom både fågel och fisk samtidigt efter hur det passar.

Den enda egenskapen SE ofelbart har i SEktlogiken är att han alltid är skyldig till mordet på OP och detta oberoende av vilka fakta som beaktas. Verkar fakta tala mot SEs skuld har du bara inte vrängt dessa fakta baklänges tillräckligt mycket för att bli SEktgodkända utpekanden av SEs skuld.
Ja, Robert Gustafsson måste ha haft ett helvete att gestalta SE i tv-serien som har spelats in. Inte ens en duktig skådis som honom kan ha skildrat SE rättvist.
Citera
2021-03-12, 17:01
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om vem som mördade OP. Dock pekar absolut ingenting på att det var SE. Inte ett bevis. Inte ett utpekande. Inte ett vittnesmål.

Ingenting.

Du skrev kända fakta och då undrar jag vilka kända fakta du har som ingen annan har?

Finns inga konkreta bevis mot någon och det lär inte komma fram heller efter 35 år. Vittnen är opålitliga (speciellt i mörker, snabbt förlopp, blev chockade, när de är berusade, är långt bort, satt i bilar m.m.) och har avfärdats mot CP.
Senast redigerad av pete91 2021-03-12 kl. 17:06.
Citera
2021-03-12, 17:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, Robert Gustafsson måste ha haft ett helvete att gestalta SE i tv-serien som har spelats in. Inte ens en duktig skådis som honom kan ha skildrat SE rättvist.
Robert Gustafsson verkar ha en lite kluven inställning till det här med SE som gm. Först (2:00 - 2:30 in i klippet) pratar han om sanningen om Palmemordet, antagligen den som kanske om tio år kommer att skaka Sverige i sina grundvalar. Sedan (2:30 - 2:45) berättar han hur han ser på SE:s roll i det här.
https://youtu.be/l0rxwdXYGzc?t=120
Citera
2021-03-12, 17:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Engström lärde sig ett och annat om typografi, bildbehandling och trycksaksproduktion på Berghs. Hans förkovran i psykologi och beteendevetenskap bör ha legat på femöresnivå.

Jag antar att du inte avser typografi som i att springa uppför trappor. Jag kan dessvärre inte se någon nytta en mördare kan ha haft genom kunskaper i bildbehandling och trycksaksproduktion eller ens bridgespel.

Jag undrar hur SE omsatte sina grafiska kunskaper till en fördel vid mordet om han nu helt mot all förmodan var mördaren? Kan någon förtydliga lite?
Citera
2021-03-12, 17:05
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja, han lyckades ju lura dig också ja.
Ja du ser men inte nu längre. Fortfarande finns en del dumsnutar som låter sig luras , dock inte PU-snutarna. Där har det skett en uppenbar utveckling och förbättring.
Citera
2021-03-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Robert Gustafsson verkar ha en lite kluven inställning till det här med SE som gm. Först (2:00 - 2:30 in i klippet) pratar han om sanningen om Palmemordet, antagligen den som kanske om tio år kommer att skaka Sverige i sina grundvalar. Sedan (2:30 - 2:45) berättar han hur han ser på SE:s roll i det här.
https://youtu.be/l0rxwdXYGzc?t=120
Han är tvungen att ta med honom på topp 3 för att han spelar honom.
Citera
2021-03-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja du ser men inte nu längre. Fortfarande finns en del dumsnutar som låter sig luras , dock inte PU-snutarna. Där har det skett en uppenbar utveckling och förbättring.
Jag håller ju inte med dig där men det vet du ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in