2021-03-12, 14:19
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukStruma
Vad har du själv för uppfattning? Menar du att Lambertz ljuger?

Ljuger om vad? Såvitt jag vet har inte mer än hans inställning att han inte är skyldig kommit fram.

Det jag reagerar mot är alla tvärsäkra tyckare som inte vet ett skit men ändå är så säkra på att det inte är en våldtäkt.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2021-03-12 kl. 14:21.
Citera
2021-03-12, 14:25
Medlem
Alonens avatar
Vad jag har förstått var GL mycket välfungerande, knivskarp och kompetent fram till Quick. Sen brakade det. Både GL och van der Kwast fick bita i gräset så det skrek om det när Quick friades för alla mord...

Detta klarade inte narci-gubbarna, att se objektivt på sörjan.

Kwast körde huvudet i sanden, tystnade. GL skrev en rättshaveristisk bok om att han ändå hade rätt.

(Undra varför GW får fnatt när GL kommer på tal...)
Senast redigerad av Alonen 2021-03-12 kl. 14:30.
Citera
2021-03-12, 14:26
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Ljuger om vad? Såvitt jag vet har inte mer än hans inställning att han inte är skyldig kommit fram.

Det jag reagerar mot är alla tvärsäkra tyckare som inte vet ett skit men ändå är så säkra på att det inte är en våldtäkt.

Vilken djävla idiot du är. Du tror inte en våldtäktsman kan gömma sig bakom en fin fasad? Läs status, pengar, makt, inflytande? Du skulle verkligen behöva göra ett besök på ett fängelse om du inte fattar det.

Begriper du inte att grova brott oftast begås av folk som ligger långt ifrån normen? Som är brottslingar rent av? Som bryter reglerna? Nä, det fattar du inte ditt jävla hjon.
Citera
2021-03-12, 14:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men det här är helt sanslöst! GL skriver alltså ett blogg-inlägg till stöd för Cissi Wallin när han själv anklagas för en närmast identisk handling? Han måste väl ha delgivits misstanke och förhörts vid det laget (1 månad efter anmälan).

Det är iofs berömvärt att vara objektiv, men GLs beteende tyder ju snarast på personlighetsklyvning eller åtminstone total brist på självinsikt.
Eller på att han ville bygga på sin pk-trovärdighet inför en utredning han visste var på gång.
Oavsett om han är skyldig eller inte.
Citera
2021-03-12, 14:28
Medlem
barkeepers avatar
Var Lambertz inblandad i Kevin grejen också? Eller minns jag fel
Citera
2021-03-12, 14:30
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vilken djävla idiot du är. Du tror inte en våldtäktsman kan gömma sig bakom en fin fasad? Läs status, pengar, makt, inflytande? Du skulle verkligen behöva göra ett besök på ett fängelse om du inte fattar det.

Begriper du inte att grova brott oftast begås av folk som ligger långt ifrån normen? Som är brottslingar rent av? Som bryter reglerna? Nä, det fattar du inte ditt jävla hjon.

Svarade du på fel inlägg? Jag begriper att grova brott begås av brottslingar.

Dina åsikter blir inte tyngre för att du inte kan behärska dig och kallar någon idiot eller hjon.

Men vad är det du vill ha sagt egentligen? Det är inte sammanhängande, så gör ett nytt försök.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2021-03-12 kl. 14:32.
Citera
2021-03-12, 14:31
Medlem
solstrålars avatar
Var är förstasidorna? Varför uppmärksammas detta inte? Är det fake news?
Citera
2021-03-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Försök inte insinuera att brottslingar och i synnerhet våldtäksmän oftare är välbärgade. De behöver inte ens våldta i regel för att knulla din jävla tomte. Statistiken talar för sig själv, en stor andel dömda fall i Sverige har soc bidrag.
Citera
2021-03-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Nja de kan bli så här i så fall.

Ordinarie domares rättsställning

[K11]7 § Den som har utnämnts till ordinarie domare får skiljas från anställningen endast om

han eller hon genom brott eller grovt eller upprepat åsidosättande av skyldigheterna i anställningen har visat sig uppenbart olämplig att inneha anställningen, eller

Förlåt men jag kan inte ens om jag anstränger mig följa din tankeprocess här. Skulle du kunna tänka dig att förtydliga något för just nu är det fullständigt obegripligt?

Menar du att en ordinarie domare skulle få sparken i enlighet med RF 11:7 om denne friade i ett sexualmål..?
Citera
2021-03-12, 14:34
Medlem
Bakom vilken sten lever du?
Har stått om skiten i varje tidning i typ två veckor nu.
Citera
2021-03-12, 14:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Var Lambertz inblandad i Kevin grejen också? Eller minns jag fel
Han uttalade sig nog bara i efterhand.

https://www.expressen.se/gt/lambertz-harda-utspelmot-utpekade-broderna-/
Citera
2021-03-12, 14:35
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Bakom vilken sten lever du?
Har stått om skiten i varje tidning i typ två veckor nu.

Vafan snackar du om? Det kom ju precis just ut att det är Göran Lambertz. Gå in på DN eller vilken tidning som helst, knappt nånting om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in