2021-03-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Däremot så finns det en stor snäll konflikträdd björn som har blivit manipulerad länge av Lena. Övervåldet tyder på att någon har exploderat. Har man varit snäll för länge och tagit för mycket skit så kan det bli så när bägaren rinner över.

Vadå manipulerad? Jag tycker mig ha läst mig till att de har haft en öppen relation till varandra. Vart någonstans kan vi få läsa att hon har manipulerat UW? Han visste även att hon och SD hade en relation så fram med bevis nu i stället för att bomba tråden med en massa antaganden.
Citera
2021-03-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Erkänner villigt att det har jag faktiskt missat.

Då gissar jag att det rör sig om 'grovt tjänstefel'?
Visserligen är detta kanske i utkanten av topic för tråden, men vågar jag fråga om huvuden i Örebro polishus kommer att rulla?

Nu missförstod du nog.
Citera
2021-03-12, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är det gällande ev dataintrång?

Utredningen/förundersökningen har gått till åtal. Menar inte att polisens arbete är under lupp pga nåt lagbrott.
Senast redigerad av Avel 2021-03-12 kl. 14:19.
Citera
2021-03-12, 14:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Även om inte HD och SD är skilda på pappret, så har HD för länge sedan känt sig sviken och tappat tilltro på SD. Hon är på väg bort redan, för ett tag iaf. Allt för att få distans. Kanske(förmodligen) hoppas hon som du säger att hennes skilsmässa och flytt ska få honom på bättre tankar, att han ska skärpa sig.

Han skärpte sig.
Han tror att HD är bättre än hon är. Jag är helt övertygad bland allt lull jag gått igenom i textmassorna oavsett om han är fundersam.
Han håller henne högt på en piedestal.

Det är för övrigt exakt likadana när det gäller kontroll, misstro och att ljuga.

Jag antar du läst mitt inlägg idag om "unpretty little liar".
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Det är vedervärdigt beteende från HD inom löpet av en vecka.

▪️Hon kontrollerar SD och ljuger honom full om att JS bara är en vän. I äktenskapet och långt efter skilsmässa. Trots deal m SD.
▪️Hon snackar om brist på tillit men är totalt opålitlig själv.
▪️Hon har tagit ut skilsmässa, lockar JS med gulligull men skriver "Jag älskar dig" till SD.
▪️Hon missbrukar JS som är förälskad och hoppas på mer.

Med detta sagt så ställer det inte SD i nån bättre dager men hon är en jävla bitch i den här frågan och detta manipulativa och skrupellösa gör att jag inte ser henne som ett offer.
Hon är falsk och målmedveten.
Senast redigerad av develi 2021-03-12 kl. 14:39.
Citera
2021-03-12, 14:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja alltså på några grunder måste hon ju ha blivit anhållen för mord.

Detta med infon om funnen kropp och ja vad mer?

Det var nog en hel del konstigheter, som hur HD betedde sig i förhör (redan tidigt verkar hon svårt att minnas detaljer) och även det som andra vittnen berättat om vad gäller hennes hat till Lena, hennes försök till att plantera blodigt sex hos sin vän osv. Kanske också det faktum att det pratades om av svärföräldrarna och andra att HD ville återförenas med SD i framtiden, att hon önskade nytt giftermål med ny präst osv. Inte att glömma hennes chefs uttalande om att HD sa (för) tidigt på morgonen att hon är försvunnen, att att hon hoppas att hon är död. Så nog började de titta lite på HD redan tidigt (tror jag), men de trodde kanske att mycket berodde på att hon var styrd av den styrande? Det finns ju en hel del i HDs kommunikationer både med Lena men också med andra (JG t ex) och hur de diskuterar om Lena som "farlig" och som en som "kan göra vad som helst", vilket inte verkar ha någon saklig grund.

Det finns ju mycket som är konstigt här.

Jag tror att en anledning till stormningen av SDs hus var JGs information som han satt inne med alldeles för länge; om de tidigare tankarna på att utlåna familjen. Där ingick ju HD, som inte verkar tagit det till den nivå som man borde ha gjort.

Det blev nog droppen.
Citera
2021-03-12, 14:30
Medlem
Någon undrade över när polisen gick ut med att LW hade hittats. Hittade detta när jag sökte annat...

AB 162/143

Polismyndighetens pressmeddelanden
Lör 19 maj klockan 15.38 (Uppdaterad 19 maj 19:35) går Polisen ut med att Kl 14.33 anträffade privatpersoner på en död person i området Hjärsta i Örebro. Polis samt ambulans larmades till platsen. Polis är kvar på platsen och har spärrat av området i väntan på tekniker. Personen anträffades utomhus. Kroppen är inte identifierad.

Sön 20 maj klockan 11 :46 går Polisen ut med att från utgångspunkten rörande
människorov och fyndet av kroppen misstänker man starkt att det är den kvinna som
varit försvunnen sedan 15 maj som hittats och att man under söndagen preliminärt
identifierat kroppen som den försvunna kvinnan och att polisen bedriver numera en
mordutredning men har ett brett perspektiv utredningen fram till det att kroppen kunnat
identifieras med större säkerhet.

Mån 21 maj 11 :03 går Polisen ut med rubriken mordutredning och uppger att en kvim1a
har helgen anträffats död i området Nya Hjärsta i Örebro. Polisen misstänker att det är
den kvinna som tidigare varit försvunnen som har anträffats men kvinnan är ännu inte
till hundra procent identifierad.

Tis 22 maj 14:00 går Polisen ut med att man kan bekräfta att den kvinna som hittades
död är den tidigare försvunna Lena Wesström.
Citera
2021-03-12, 14:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Intressant att kartlägga den dagen. Han tar en FTF på natten vid 00:07. Det här är konserten de skulle på.

https://m.facebook.com/events/fryshuset-klubben-arenan/fish-uts%C3%A5lt/1217685695033600/

Hans bror i ett väldigt sent förhör menar att ett gäng kompisar och SD skulle på konsert.

Själv menar han att han var 2 km från Varberga som han menar att inloggningen gjordes från.

Alltså menar han att han var hemma eller hans mobil/dator var hemma under hela den period som inloggningar och sökningar gjordes (LW Google+GC) förmiddagen 2018-10-07.
Då måste bilen(?) ha gått mot Sthlm tidigast runt lunch.

Får kika närmare på det där PM om ComHem hemma hos nån.

Ja, det här går ju inte ihop.
Citera
2021-03-12, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Snart är det 7 april. Om åklagaren tagit tillvara det du serverat utredningen bör hon lämna in ytterligare kompletteringar senast 3 april eftersom Försvaret måste få åtminstone 14 dgr på sig att bemöta materialet, men alla parter har väl möjlighet att åberopa ny bevisning under huvudförhandlingens gång?

SD tog enorma risker om han var in till Len* efter mordet, men det var nog viktigt att ta sig in där för att snabbt lokalisera hennes enheter och kontrollera så hon inte var uppkopplad i flera olika chatter på andra enheter som kanske inte hade synk. Mailen kunde han lättare kontrollera på distans, men kollade den när han ändå var där?

Det är ett bra datum att ha koll på! Tack!

Nu vill man at NA ligger på åklagaren med blåslampa så att utredningen fattar att det finns vetskap om de här fina fynden där. De måste helt enkelt arbeta med detta!
Citera
2021-03-12, 15:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De kan lägga fram ny bevisning under förhandlingen. I tvistemål ska man dock ha en bra ursäkt. Så har jag förstått rättegångsbalken.
Om jag minns rätt från tingsrätten så la försvaret fram nåt underlag vid förhör som inte skickats in i förväg osv.

Är det så?
På sätt och vis låter det ju inte klokt?
Då kan ju inte försvaret ha hunnit ta del av det och göra sina egna efterforskningar för att kunna bemöta det.

Det kan väl inte gälla utan vissa förbehåll? Då skulle man ju kunna sitta på hela FUP tills rättegången?
Citera
2021-03-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han tror att HD är bättre än hon är. Jag är helt övertygad bland allt lull jag gått igenom i textmassorna oavsett om han är fundersam.

Det är för övrigt exakt likadana när det gäller kontroll, misstro och att ljuga.

▪️Hon kontrollerar SD och ljuger honom full om att JS bara är en vän. I äktenskapet och långt efter skilsmässa. Trots deal m SD.
▪️Hon har tagit ut skilsmässa, lockar JS med gulligull men skriver "Jag älskar dig" till SD.

Med detta sagt så ställer det inte SD i nån bättre dager men hon är en jävla bitch i den här frågan och detta manipulativa och skrupellösa gör att jag inte ser henne som ett offer.

Hon kopierar SD.
Citera
2021-03-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det så?
På sätt och vis låter det ju inte klokt?
Då kan ju inte försvaret ha hunnit ta del av det och göra sina egna efterforskningar för att kunna bemöta det.

Det kan väl inte gälla utan vissa förbehåll? Då skulle man ju kunna sitta på hela FUP tills rättegången?
Jag är osäker, när det gäller Lilla Hjärtat fallet, så önskar man att åklagaren hade kunnat lägga till eller ändra brottsrubriceringen, men det gick inte.
Citera
2021-03-12, 15:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Jo, jag ser vad du menar.

Men som jag just nu är mest inne på är att orsaken är SDs sätt att vara.

Hon är på riktigt tveksam om han är pålitlig (vilket hon verkligen borde vara mycket mer misstänksam mot) och hon är i en fas där hon vaknar till liv. Hon får uppmärksamhet av S*illen och är på väg bort, men blir flitigt uppvaktad av SD som är beredd att göra "vad som helst" för att få henne tillbaka.

Hon kan vara ambilvalent, älska SD och blivit förälskad i S*illen. Kämpar på mot de motstridiga känslorna, som hon faktiskt delger S*illen också.

Jag tror att det är SD som är roten till all skit som händer och med en vanligt fungerande man hade varken Lena varit död, eller HD behövt utstå åratal av lögner, gaslightande eller googling om plötslig spädbarnsdöd. Inte heller hade mannen föreslagit bilkrascher för familjen.

Förmodligen hade både Lena och HD mått bättre, även om båda alltid har haft psykiska besvär innan de träffade SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in