Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Jag bor och arbetar, sedan tidigt 90-tal, i dessa områden. Jag har en hyfsad insikt i islamska samhällen.
Men om man gör religionen Islam till sin "huvudfiende" så skjuter man faktiskt bredvid målet. En mycket stor del av dessa länder har klantraditioner och dessa klaner brukar religionen som ett verktyg för att styra och stärka klanen.
Ger man sig på Islam så gör man även sekulära och moderata muslimer till måltavlor.
Det rätta hade varit om Jomshof och andra kraftigt gav sig på klantraditionerna som har massimporterats till Sverige.
Gängkriminalitet, balkongflygningar, kvinnliga könsstympningar, tvångsgiftermål, etc. har inte ett skit med Islam att göra utan beror helt och hållet på klantraditioner.
Och nej, jag försvarar inte på något sätt religionen. Men skall Jomshof få något gjort så är det klantraditionerna som han skall attackera. Dessa ständiga demonstrationerna av olika gruppers våldskapital visar att Sverige inte kan hantera klantraditionerna.
Ja är det så att SD vill att S får fortsätta att köra landet i botten i ytterligare en mandatperiod så skall Jomshof fortsätta med att skrämma bort marginalväljarna.
Jag tror att du blir lite färgad över vad den mediala och politiska eliten anser om Islam, vanliga svenskar är klart mer negativt inställda:
https://kvartal.se/artiklar/jomshof-ar-inte-ensam/
54 % av svenska folket har negativa åsikter om Islam, 31 % av svenska folket är mycket negativa och ger Islam 0 av 10 i betyg. Endast 3 % är mycket positiva till Islam.
Alltså är avskyn mot Islam som religion mycket bredare än endast de som röstar på SD i Sverige. Och bland SDs väljare är man generellt ännu mer ogillande mot Islam än bland svenskar i allmänhet. Det finns ingen som röstar på SD som anser att Islam inte är avskyvärt, så SD kan knappast tappa väljare på att de hatar Islam, snarare har de en möjlighet att växa än mer, eftersom majoriteten som ogillar Islam i Sverige inte ens röstar på SD.
Inte ens de vänsterposörer som försvarar Islam från SD gillar Islam som religion, utan allierar sig mest med Islam av röstmaximerande skäl och för att Islam är deras fiendes fiende så att säga så det är snarare ett strategiskt val från deras sida.