2021-03-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Nu är ju texten översatt från FB och grammatiken är nog kanske inte helt korrekt alla gånger.

Är själv från Turkiet och de här framgår i texten:

”Min modiga Deniz, de som inte kunde besegra dig med sin egna muskelkraft har avslutat ditt liv (du var bara ut för att löpa så att du skulle bli ännu starkare) genom att sarga din kropp med explosiva ämnen.Men de ändå misslyckades! Du blev tvärtom oförglömlig HJÄLTE för det svenska och turkiska samhället. Men VARFÖR dödade de dig? Kan den svenska polisen hitta svaret? Jag är tveksam.”

Hon har helt enkelt svårt att ta in att DA tog livet av sig.
Senast redigerad av chillycheese 2021-03-12 kl. 13:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Varför får hon inte skriva saker öppet?

Polisen: Inget brott.

Förundersökning pågår så vitt jag vet fortfarande, alltså råder förundersökningssekretess.
Citera
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Men vad gjorde han där ute i den oländiga terrängen?
Och det är väl väldigt enkelt att googla Swedish police phone nr.
Vad han gjorde där har jag ingen aning om. Jag jobbar på byggen och träffar enormt mycket polacker hela tiden och de pratar varken svenska eller engelska, så kanske därför han valde att köra translate och maila (?)
Citera
2021-03-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är så många som mår dåligt dessa tider. Stressen hos människor ökar lavinartat. Pandemier, miljön, överbefolkningen, krig, naturkatastrofer..listan kan göras lång.
Vi vet så lite om Deniz. Men han är inte första och heller inte den sista som lämnar ett tillsynes väl fungerande tillvaro. Även om Deniz såg ut att vara på topp så vet man inte vad som rörde sig i hans huvud. Är man högpresterande, har höga krav på sig själv och från omgivningen kan vad som helst få en att rasa.

Jag hoppas att det i framtiden kommer avhandlingar kring självmord i pandemiår jämfört med vanliga år, statisktik.

Speciellt intressant vore det från länder som införde striktare lockdowns.

Var det värt det, är frågan? Räddades liv eller togs dem i andra änden?!
Citera
2021-03-12, 13:33
Medlem
Bernieress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillycheese
Är själv från Turkiet och de här framgår i texten:

”Min modiga Deniz, de som inte kunde besegra dig med sin egna muskelkraft har avslutat ditt liv genom att sarga din kropp med explosive ämnen. Men de ändå misslyckades! Du blev tvärtom oförglömlig HJÄLTE för det svenska och turkiska samhället. Men VARFÖR dödade de dig? Kan den svenska polisen hitta svaret? Jag är tveksam.”

Hon har helt enkelt svårt att ta in att DA tog livet av sig.

Tack för översättning. Jag läser in att hon har svårt att acceptera och vill att någon står till svars. Att polis och militär har ett ansvar i det här. Att någon ska svara på alla följdfrågor.
Citera
2021-03-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Han var ju jägare. Då sysslar man med en del Spräng. Enligt FM Hemsida.

En gissning är att han experimenterade ute i skogen med sprängning. Så innan gömde han sig vid skrevan för att ta skydd för splitter.

Men granaten utlöste för tidigt och Pang.

Allvarligt? Skulle han vara ute i tyresta och spränga? Tror du på tomten också?

Alla dessa teorier. Ligger han nedanför en klippa så är väl ändå det troligaste att han halkat och fallit illa. Han som hittade honom skrev väl att han varit nära att ramla också.
Citera
2021-03-12, 13:36
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Brukade du öppna upp dig och dela med dig av dina personliga problem?

Han brukade alltså inte visa när han var ledsen eller liknande? Kan ju ha varit så att han pratade med någon annan om det, om sina personliga problem, eller så pratade han inte med någon alls om det. Kanske var han en sådan som höll upp någon slags fasad och höll allt inom sig, vilket ledde till att det slut blev för mycket och slutade såhär..

Jag är alldeles säker på att han hade vänner som han kunde gå till om han hade velat öppna upp sig. Det märks också väldigt tydligt genom med vilket engagemang hans kompisar och hans bror har sökt efter honom. Men de är inte givet att man vill berätta och tynga andra med sina sorger.

Fiender som du skrev i tidigare meddelande vet jag inget om. Han dejtade flitigt och relationsdrama kan ju givetvis uppstå.

Jag är inte chockad längre, var det i november vid hans försvinnande. Men trodde aldrig han skulle hittas. Däremot hade jag verkligen hoppats på att någon gång, när allt detta var bakom oss, få springa på honom av ren slump på stan och titta in i hans klipska gröna ögon igen.
Citera
2021-03-12, 13:41
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Jag har inte hört att han ska ha varit homosexuell. Han ska ju tydligen ha hängt på tinder samt ha dejtat tjejer men vem vet, kanske var han homosexuell i hemlighet. Tror dock inte det. Hans död har nog med något annat att göra, som psykisk ohälsa.

Tittar man på suicidprevalensen för homosexuella så är den signifikant högre än hos heterosexuella. Detta är starkt kopplat till att många inte kommit ut som homosexuella, eller har gjort det för sin inre krets men mötts av kritik och negativt mottagande. Inom militären är homosexualitet något tabu.

Men ja, om han hängde på Tinder och dejtade kvinnor så känns det lite uteslutet.

Bara bollar lite. Ha det!
Citera
2021-03-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alces42
Allvarligt? Skulle han vara ute i tyresta och spränga? Tror du på tomten också?

Alla dessa teorier. Ligger han nedanför en klippa så är väl ändå det troligaste att han halkat och fallit illa. Han som hittade honom skrev väl att han varit nära att ramla också.

Det är också en teori. Nu har det framkommit att hennes mamma undrat. Varför sin son hittades sprängd? Och att bombgrupppen undersökte området. Nu lutar det sig mot det.

Och mord tror jag inte på.
Citera
2021-03-12, 13:49
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappastjej
Jag är alldeles säker på att han hade vänner som han kunde gå till om han hade velat öppna upp sig. Det märks också väldigt tydligt genom med vilket engagemang hans kompisar och hans bror har sökt efter honom. Men de är inte givet att man vill berätta och tynga andra med sina sorger.

Fiender som du skrev i tidigare meddelande vet jag inget om. Han dejtade flitigt och relationsdrama kan ju givetvis uppstå.

Jag är inte chockad längre, var det i november vid hans försvinnande. Men trodde aldrig han skulle hittas. Däremot hade jag verkligen hoppats på att någon gång, när allt detta var bakom oss, få springa på honom av ren slump på stan och titta in i hans klipska gröna ögon igen.

Vad vet du om utlandsuppdragen som D.A varit på?
Citera
2021-03-12, 13:55
Medlem
Om han sprängde sig själv, borde inte folk ha hört smällen??
Citera
2021-03-12, 14:06
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyamerican
Om han sprängde sig själv, borde inte folk ha hört smällen??

Det är ett väldigt öde område där kroppen hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in